Jūties noguris? Pie vainas varētu būt ŠĪS lietas, kas atrodas tavās mājās!

Ja atrodoties mājās nemitīgi žāvājies, nezinot, kādēļ tas notiek, iespējams, ka vainīgas ir tavas mājas. Mājokļa dekorācijas, ierīces un dzīvesveida izvēle var ietekmēt tavu prātu un to, cik labi tu naktī guli.

Izvairies no šīm lietām, jo tās negatīvi ietekmē tavu miegu un nākamajā dienā liek tev justies nogurušai.

Nekārtība

Protams, ka, netīrot māju, tu atpūties, tomēr pastāv iespēja, ka tā ir nekārtība, kas liek tev justies nogurušai. Neirozinātnes Universitātes veikts pētījums atklāja, ka nekārtīga vide izraisa stresu, kas savukārt izraisa nogurumu.

Zilas sienas

Travelodge veikts pētījums apsekoja 2 tūkstošus guļamistabu un atklāja, ka zilas sienas palīdz nomierināties, samazināt asinsspiedienu un liek tev justies miegainai. Iegaumē, ka zilā krāsa ir kā radīta tavai guļamistabai, bet nav laba nevienai citai istabai.

Televizors

Un arī tava planšetdatora ekrāns. Tie abi izdala elektromagnētiskos viļņus, kas samazina melatonīna (viela, kas palīdz aizmigt) izdalīšanos smadzenēs. Tas nozīmē, ka tev būs īsāks un saraustītāks miegs, kas padarīs tevi nogurušu arī nākamajā dienā.

Kafijas automāts

Lai arī šī iekārta ir dzīvības glābējs no rītiem, pienākot pēcpusdienai, tas var būt iemesls, kādēļ jūties tik nogurusi. Kofeīns ir stimulants un tas palielina tavas enerģijas daudzumu uz salīdzinoši īsu mirkli. Vai arī pastāv varbūtība, ka neesi uzvarējusi ģenētiskajā loterijā – atkarībā no tava metabolisma, kofeīns var pat tevi padarīt miegainu.

Lasi vēl: 13 iemesli, kāpēc jūtaties vienmēr noguruši. Kā tos novērst?

Pārvietojamais bāra galdiņš

Naktsmice tev palīdzētu aizmigt ātrāk, bet glāze vīna nodarīs gluži pretējo. Pēc tās izdzeršanas vari sagaidīt bezmiega nakti, un no rīta pamostoties tu to vien vēlēsies kā palīst atpakaļ zem segas.

Lavandas sveces

Jā, iespējams, ka lavandas sveču smarža tev šķiet relaksējoša, bet tieši tā paša iemesla dēļ tu jūties nogurusi. Veslijas universitātes psihologi atklāja, ka cilvēki, kuri lavandas smaržu sajuta pirms gulētiešanas, gulēja ciešākā miegā, bet dienas laikā lavanda padarīja tos nogurušākus.

Tavas mīļākās ātrās uzkodas

Noliec nost kartupeļu čipsus. Ēdieni, kas ir piesātināti ar ogļhidrātiem un taukiem, paaugstina cukura līmeni asinīs, kam seko ātrs kritums, kas liks tev justies nogurušai.

Termostata iestatījumi

Pētījumi ir atklājuši, ka optimālā temperatūra gulēšanai ir diezgan vēsa – 15.5° līdz 20°C. Šī iemesla dēļ, ja tu dienas laikā uzturi telpas vēsas, pastāv ļoti liela iespējamība, ka drīzāk vēlēsies nosnausties, nevis tikt galā ar tekošajiem darbiem.

Tavs mobilais telefons

Šī ierīce ir atkarību izraisoša, dienas laikā tā tevi nogurdina. Nacionālais miega nodibinājums atklāja, ka 20% cilvēkus vecumā no 19 līdz 29 gadiem nakts laikā pamodināja negaidīts zvans, īsziņa vai e-pasts. Tas pārtrauc miegu un nākamajā dienā tu jūties pilnīgi nelietojams.

Aizkari

Kāds pētījums atklājis, ka biroja darbinieki, kuri dienas laikā redz dienas gaismu un kuru birojos ir logi, guļ par 46 minūtēm ilgāk. Tas pats attiecas arī uz tavu māju – jo vairāk dabīgās gaismas tajā ienāk, jo labāk tu naktī gulēsi.

Avots: www.womansday.com


 

Līdzīgi raksti

Nav komentāru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pilnvērtīgai lapas darbībai tiek izmantotas sīkdatnes (cookies), kas glabājas uz tavas ierīces. Vairāk par sīkdatnēm

Kas ir sīkdatnes? Sīkdatne ir neliels teksta fails, ko tīmekļa vietne saglabā jūsu datorā vai mobilajā ierīcē, kad jūs atverat vietni. Tā vietnei palīdz atcerēties jūsu pieteikumvārdu un/vai iestatījumus (piemēram, valodu, fontu izmēru u.c. attēlošanas iestatījumus), ar kādiem esat izvēlējies vietni skatīt, lai katru reizi jums tie nebūtu jānorāda no jauna.

Close