Kā pasaudzēt nervus?

 

Centieties izvairīties no mazajiem konfliktiem

Kāds uzkāpis uz kājas sabiedriskajā transportā vai izteicis dzēlīgu piezīmi, gaidot lielveikala rindā- jūsu dzīslās sāk silt asinis un… Jūs cilvēkam vienu vārdu- viņš jums atbild ar desmit sālītākiem. Rezultātā- kā minimums, sabojāts noskaņojums. Bet var aiziet pat līdz sirdslēkmei.

Lai izvairītos no šādām sekām, dotajā situācijā prātīgāk būtu paklusēt. Vai pieklājīgi atvainoties, ja jūs esat vainīgais. Ja uzskatāt, ka pie vainas neesat Jūs, bet gan kāds cits vai radušies apstākļi, mierīgi izskaidrojiet to savam potenciālajam strīda biedram.

Lai arī kā jūs netiktu aizvainots, nekādā gadījumā neatbildiet uz to „pats vainīgs” stilā. Labāk pasakiet: „Es nerunāšu ar jums šādā tonī”. Atcerieties, ka ir cilvēki, kuri ir enerģētiskie vampīri gluži vienkārši meklē iemeslu skandālam. Viņi liek upurim kļūt  nesavaldīgam un paši barojas ar radušām negatīvajām emocijām. Neļaujiet vampīriem baroties- jo mierīgāki un savaldīgāki jūs būsiet savā reakcijā uz viņu izaicinājumu, jo ātrāk tāds cilvēks zaudēs interesi un liksies mierā.

Izsakiet pretenzijas bez aizskarošām replikām

Kā mēs visbiežāk rīkojamies, ja mums pārdevuši nekvalitatīvu  preci, snieguši nederīgu pakalpojumu? Sākam sūkstīties: „Kādas šausmas, es sūdzēšos jūsu vadībai, sūdzēšu tiesā, uzrīdīšu jums VID tā, ka maz neliksies! Jums te ir vienkārši haoss kaut kāds!” Tāda agresīva rīcība ne tuvu nedod vēlamo rezultātu. Jūs spēsiet tikai sadusmot cilvēkus un jums nāksies vēl nopietni padiskutēt , kamēr jūsu pretenzija tiks nopietni uzklausīta. Ja jūs vispār kāds uzklausīs.

Mana draudzene reiz iegādājās dārgu, nedaudz lietotu klēpjdatoru. Bet tas izrādījās nelabojams. Pirms vērsties ar pretenziju firmā, kur viņa ierīci iegādājās, draudzene nolēma palūgt padomu šādiem mērķiem atvēlētā forumā. Viņai ieteica neuzsākt sarunu ar pārdevējiem lamājoties, jo viņi visticamāk būs pieraduši pie šāda veida negācijām un nereaģēs uz viņas sūdzībām.

Rezultātā draudzene piezvanīja kompānijai un pieklājīgi izskaidroja radušos situāciju, nevainojot problēmās pārdevējus. Un ko jūs domājat? Viņai samainīja klēpjdatoru, turklāt firmas pārstāvis pats pesonīgi to nogādāja viņai uz mājām un uzstādīja! Pieklājība dara brīnumus!

Rakstiet vēstules

Vēstuļu rakstīšana e-pastā tā vietā, lai veiktu telefona zvanu ne tikai lieliski ieekonomēs jūsu laiku, bet arī palīdzēs jums saglabāt nervu sistēmas līdzvaru. Lieta tāda, ka, rakstot vēstuli, mums ir laiks visu kārtīgi un mierīgi apdomāt, krietni samazinās iespēja izspļaut ko lieku.

Tāpat vēstule būs daudz labāks veids kā kādam paust savas pretenzijas. Jūs spēsiet secīgi un lieki netērējot emocijas izteikt visu, kas jūs neapmierina.

Lūk, izcils piemērs: Nesen es pasūtīju interneta veikalā skapi. Un tikai pēc izdarītā pasūtījuma es iedomājos palasīt atsauksmes par manis izvēlēto pakalpojumu sniedzēju. Lielākoties tās bija negatīvas: ļaudis rakstīja, ka piegāde tikusi pārcelta vairākkārt, un viņi bijuši spiesti vai divdesmit reižu zvanīt uz pirkumu nodaļu…

Pēc tam, kad pirmo reizi arī tiku „uzmesta”, es piezvanīju veikalam un atbildes vietā dzirdēju, ka tiks precizēta loģistika, kāpēc piegāde nav notikusi laikus, un vēlāk paši man pārzvanīs. Dienas laikā neviens tā arī netika zvanījis, kas patiesībā arī bija gaidāms… Tad es uzrakstīju adresei, kas bija norādīta kā veikala e-pasts, vēstuli, kurā mierīgi paskaidroju, ka ja nav iespējams manu pasūtījumu piegādāt tuvākajā laikā , es gluži vienkārši skapi iegādāšos citā internetveikalā. Tajā pašā dienā man piezvanīja veikala menedžere, kura atvainojās un noteica jauno piegādes datumu. Un vēl pēc stundas saņēmu zvanu no piegādes nodaļas, kurā man precizēja, ja skapi atvedīs tādā un tādā datumā. Šajā reizē kravas auto atbrauca laikus, turklāt par patīkamu pārsteigumu kļuva fakts, ka neticis ņemts uzcenojums par izejamajām dienām- acīmredzot tāpēc, ka veikals atzina savu vainu. Bet tie, kuri aktīvi nodarbojās ar zvanīšanos un vārdu apmaiņām pa telefonu, spriežot pēc atsauksmēm, nevarēja sagaidīt savu pasūtījumu vēl daudzas nedēļas…

Prātīgi izvērtējiet situāciju

Nereti mēs pārdzīvojam par sīkumiem. Priekšnieks darbā izteicis aizrādījumu, jaunā kleita neder, nepazīstama tante uz ielas uz mums uzkliegusi, bērns no skolas atnesi sliktu atzīmi… Bet vai tad kaut kas no visām iepriekšminētajām lietām ir traģisks? Padomājiet- ģimenē visi ir dzīvi un veseli, neviens nav zaudējis darbu, ir nauda dzīvošanai… Ticiet, ir lietas arī daudz sliktākas- slimības, nabadzība, nelaimes gadījumi. Novērtējiet „nāvīguma” līmeni un tikai tad sāciet pārdzīvot vai gluži otrādi- aizmirstiet. Nepūtiet no mušas ziloni un nerīkojiet bēdu scēnas sīkumu dēļ.

Izturieties pret dzīvi filozofiski

Ne velti Zālamans bija rakstījis: „Viss reiz beigsies”. Viss, kas šodien jums sagādā raizes, jau rīt var būt mazs un nenozīmīgs sīkums. Pat nopietnās problēmas reiz taču beidzas.

 

Avots: myjane.ru 

Leave a Comment