20 atspēriena punkti, lai tiktu galā ar mūžīgo laika trūkumu

1. Vai jums ir katrā brīdi konkrēts mērķis, ko cenšaties sasniegt? Sastādiet katrai dienai neatliekamo uzdevumu sarakstu, kā arī tādu uzdevumu sarakstu, kurus būtu vēlams izpildīt. Sagatavojiet uzdevumus nākamajām nedēļām, mēnešiem. Tas palīdzēs labāk sadalīt laiku.

2. Vai šķirojat uzdevumus pēc to nozīmības? Savā dienas uzdevumu sarakstā sakārtojiet tos pēc svarīguma pakāpes. Vēlams to paveikt iepriekš.

3. Vai jūs jūtat laika ritēšanu? Pamēģiniet veikt eksperimentu — vienu darbdienu un vienu brīvdienu nedēļā iztieciet bez pulksteņa. Pacentieties turpmāk katru dienu noteiktu laiku iztikt bez pulksteņa! Ierādiet tam darbam, ko varat paveikt automātiski, vienu un to pašu dienas laiku. Jūs būsit pārsteigta, kā dienu no dienas uzlabosies jūsu orientācija laikā.

4. Vai jūs dodat iespēju kolēģiem strādāt patstāvīgi? Ja vairāk uzticēsities padotajiem, viņi darbā gūs lielāku apmierinājumu, bet jums pašai radīsies vairāk laika. Taču panākumus gūsit tikai tad, ja kopā ar uzdevumu uzticēsit arī atbildību par rezultātu.

5. Vai protat atbrīvoties no šabloniskiem darbiem? Analizējiet savu darbdienu! Apdomājiet, kādas jūsu funkcijas varētu veikt arī zemākas kvalifikācijas darbinieks! Vai jus, gadījumā, nepūlaties kancelejas vietā? Piemēram, nosūtot vēstules (kaut arī dažkārt).

6. Vai jūs pieļaujat, ka dotos uzdevumus “saņemat atpakaļ”? Ja jau esat uzticējusi uzdevumu, tad neielaidieties izvērstās pārrunās par to ar līdzstrādniekiem, kas patstāvīga darba vietā centīsies izmantot jūsu palīdzību.

7. Vai protat sacīt “nē”? Vienmēr jābūt gatavai dot uzdevumus padotajiem, prasīt atbildību. Tomēr arī te jāprot sacīt “nē”, citādi pārāk daudz laika paies pāradresējot uzdevumus un izskaidrojot, kā tos izpildīt.

8. Vai ievērojat paredzētos uzdevumu izpildes termiņus? Ja šajā jomā esat disciplinēta, tas uzlabos jūsu laika bilanci. Precizitāte un disciplīna arī ir laika ekonomijas līdzekļi.

9. Vai esat gatava negaidītām situācijām? Tām kritiskajām situācijām, kuras var paredzēt, der izstrādāt “kaujas plānu”. Steigā pieņemts lēmums var būt kļūdains un nest laika zaudē¬jumu, ko nevarēsit atgūt. Vadītājam jālemj pareizi arī neparastā situācijā.

10. Vai jūsu reakcija katrreiz ir mierīga un analītiska? Pēkšņa impulsīva rīcība nav ātras reakcijas izpausme. Rīcība, ko izsaukusi impulsīva reakcija, parasti ir kļūdaina. Paškontrole arī taupa laiku.

11. Vai jūs ļaujat telefona zvaniem traucēt jūsu darba ritmu? Ielāgojiet, kurā dienas stundā zvanu ir mazāk, un nosakiet sev “laiku bez telefona” radošam darbam, it īpaši rīta stundās. Dodiet norādījumus sekretārei, uz kādiem jautājumiem viņa var atbildēt patstāvīgi.

12. Vai padotie nāk jūsu kabinetā jebkurā laikā? Ja ir šāda iespēja, tā stimulē arī staigāšanu bez īpašas vajadzības. Iekārtojiet “runas stunda”, un jūs redzēsiet, ka sarunas kļūs daudz mērķtiecīgākas.

13. Cik laika tērējat sanāksmēs? Vai tās ir efektīvas? Vai arī tikai “apēd” ļoti daudz laika?

14. Vai mēdzat strādāt uzreiz daudzos virzienos un uzsākt vairākus darbus vienlaicīgi? Iegaumējiet svarīgu principu: pirms kādu darbu sākt, jāpabeidz iepriekšējais.

15. Vai jūsu rakstāmgalds neatgādina “kaujas lauku”? Sakārtojiet to, svarīgākajiem datiem un materiāliem vienmēr jābūt pie rokas! Paskatieties, ko varat novākt. Lietojiet krāsainas saspraudes, atšķirīgus vāciņus, tas palīdzēs orientēties un ātrāk atrast vajadzīgo!

16. Vai esat pedantiska? Sīkumainība kaitina. Ideālu lietu kārtību var iegūt tikai ar milzīgu spēka un laika patēriņu, tādēļ neatmaksājas tai tērēt spēkus. Vajadzīgs “zelta vidusceļš”. Pārcenšanās kārtības ieviešanā ir tas pats, kas darbu nepaveikt vai paveikt slikti.

17. Vai esat nepacietīga? Steiga un nervozitāte ari izraisa laika zaudējumus. Ja pastāvīgi izjūtat nepacietību, izvirziet sev mērķi — atslābināties. Autogēnais treniņš, bet dažkārt tikai vēlēšanās atteikties no liekas steigas jau dod labus rezultātus.

18. Vai jūs daudz lasāt? Ja apgūsit ātrās lasīšanas metodiku, jūs iegūsit informāciju divas reizes ātrāk. Bet paralēli tam atsakieties no mazsvarīgajiem informācijas avotiem, koncentrējieties uz galveno.

19. Vai uzskatāt sevi par speciālisti visos jautājumos? Necentieties tāda būt! Konsultējieties ar tiešajiem darītājiem, lai vairāk spēka paliktu tieši pārvaldes darbam. Profesionāļi to pratīs novērtēt, un jums būs vairāk laika.

20. Kā jūs izturaties pret savu darbu? Visu paspēt palīdz pozitīva attieksme. Kas strādā aizrautīgi, tas strādā ātrāk. Tas ir universāls līdzeklis, lai atrisinātu visas laika trūkuma problēmas.

Avots: 

aLA

Leave a Comment