Eiropas Savienībai jau nākamgad būtu jāpieņem lēmums par to, vai pārskatīt regulu, kas faktiski aizliedz jaunu benzīna un dīzeļdegvielas automobiļu pārdošanu 27 valstu blokā no 2035. gada, sestdien paziņoja Itālijas rūpniecības ministrs.
Uzstājoties biznesa foruma TEHA laikā Černobbio, Adolfo Urso sacīja, ka nākamā gada sākumā būtu jāveic starpposma novērtējums par progresu jauno noteikumu izpildē, kas patlaban paredzēta 2026. gadā.
“Es domāju, ka šim vajadzētu būt pirmajam jautājumam, ar ko nodarbosies jaunā Eiropas Komisija, jo uzņēmumiem un darba ņēmējiem ir vajadzīga skaidrība,” sacīja Urso.
Saskaņā ar ES tiesību aktiem, par kuriem panākta vienošanās, pēc 2035. gada pārdotajiem jaunajiem automobiļiem būs jābūt ar nulles oglekļa emisiju līmeni, tādējādi padarot neiespējamu jaunu ar fosilo degvielu darbināmu transportlīdzekļu pārdošanu reģionā.
Džordžijas Meloni labējā spārna valdība uzskata, ka Eiropas Komisijai būtu jādod dalībvalstīm lielāka brīvība izvēlēties vēlamo tehnoloģiju, lai sasniegtu saskaņotos dekarbonizācijas mērķus, un atbalsta pakāpeniskāku atteikšanos no iekšdedzes dzinēju tehnoloģijas.
“2035. gada aizliegums attiecībā uz jauniem automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem ir absurds, un tas ir jāpārskata,” tajā pašā konferencē sacīja Itālijas enerģētikas ministrs Gilberto Pičeto Fratins.
Itālija, kas ir viena no vadošajām Eiropas valstīm automobiļu ražošanas nozarē, uztraucas par aizlieguma ietekmi uz automobiļu ražošanas nozari un tās darbiniekiem. Daudzas rūpnīcas, īpaši mazie un vidējie ražotāji, varētu saskarties ar lielām grūtībām pārejā uz elektromobiļu ražošanu.
Itālija norāda, ka aizliegums būtu jāpārskata, lai nodrošinātu, ka visas ES dalībvalstis un to rūpniecības nozares ir pietiekami tehnoloģiski sagatavotas pārejai uz elektromobiļiem, un ka ir izstrādātas piemērotas infrastruktūras (piemēram, uzlādes stacijas).
Tāpat Itālija uzskata, ka aizliegumam vajadzētu būt elastīgākam un apsvērt arī citas alternatīvās tehnoloģijas, piemēram, sintētiskos degvielas veidus (e-degvielas) vai ūdeņraža tehnoloģijas, kas varētu būt ilgtspējīga alternatīva tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem.
Eiropas Savienība ir apņēmusies līdz 2050. gadam sasniegt klimata neitralitāti, un aizliegums iekšdedzes dzinējiem ir daļa no šī plāna. Tomēr vairākas valstis, tostarp Itālija, uzskata, ka šis termiņš ir pārāk ambiciozs un nesniedz pietiekami daudz laika auto ražotājiem, īpaši tiem, kas balstās uz tradicionālo tehnoloģiju.