Ziemā daudzi autovadītāji saskaras ar vienu no kaitinošākajām problēmām: aukstu salonu, it īpaši, pirmo reizi sēžoties pie stūres. Autoeksperti dalījās ar noderīgu padomu, kas var palīdzēt padarīt braucienu siltāku un ērtāku pat ārkārtējā aukstumā.
Problēmas cēlonis: termostats un antifrīza cirkulācija
Galvenais aukstā salona cēlonis ir termostats un dzesēšanas šķidruma cirkulācija. Kad dzinējs ir auksts, antifrīzs cirkulē nelielā lokā, ātri sasildot sildītāja kodolu.
Bet, tiklīdz temperatūra sasniedz 90 grādus pēc Celsija, termostats atveras, un lielākā daļa karstā dzesēšanas šķidruma ieplūst galvenajā gaisa dzesēšanas radiatorā. Tā rezultātā sildītāja kodolu sasniedz tikai aptuveni 30% siltuma — nepietiekami ārkārtējā aukstumā.
Vienkāršs veids, kā sasildīt salonu
Ir vairākas vienkāršas un pieejamas metodes, kas var mainīt antifrīza plūsmu un ievērojami palielināt salona siltumu.
Izmantojot sļūtenes skavu: Pievelciet skavu uz augšējās šļūtenes, nedaudz to saspiežot. Tas rada pretestību un novirza vairāk dzesēšanas šķidruma sildītāja kodolā.
Ievietojot mazāka diametra cauruli — īsu caurules posmu sildītāja kodolā, tiks samazināta plūsma uz galveno radiatoru, novirzot vairāk siltuma salonā.
Šādas vienkāršas modifikācijas var mainīt plūsmas attiecību no 70% ārpusē līdz gandrīz 50/50. Tā rezultātā salonā būs ievērojami siltāks pat -35°C temperatūrā.
Svarīgi brīdinājumi
Pēc tam, kad āra temperatūra paaugstinās līdz -10°C vai augstāka, noteikti atskrūvējiet vai noņemiet skavu, lai novērstu dzinēja pārkaršanu.
Jaudīgu dzinēju (2,0 l un jaudīgāku) īpašnieki parasti nesaskaras ar šo problēmu — viņiem ir pietiekams siltums.
Pārliecinieties, vai termostats darbojas pareizi. Ja tas ir iesprūdis aizvērtā stāvoklī, tas var radīt nopietnas dzinēja problēmas. Šis vienkāršais un pieejamais dzīves triks palīdzēs padarīt ziemas braucienus ērtākus un drošākus pat ārkārtējā aukstumā.