Netflix akcijas strauji aug, ņemot vērā spēcīgo peļņu un jaunu abonentu skaita pieaugumu

Netflix trešajā ceturksnī pārsniedza tirgus gaidas visos galvenajos rādītājos, un tā akcijas tuvojās visu laiku augstākajam līmenim. Tomēr strauji augošā akciju cena ir izraisījusi bažas par iespējamu pārvērtēšanu.

Netflix ziņoja par trešā ceturkšņa peļņu, kas pārsniedza analītiķu prognozes visos galvenajos rādītājos, tādējādi pēcpusdienas tirdzniecībā tās akciju cena pieauga par gandrīz 5 % līdz 723 USD (667 eiro) par akciju, kas ir tikai nedaudz mazāk nekā tās visu laiku augstākais rādītājs (736 USD).

Netflix akcijas kopš gada sākuma ir pieaugušas par 42 % un par vairāk nekā 400 % no 2022. gada zemākā līmeņa, kad straujā lejupslīde izraisīja spēcīgu izpārdošanu.

Pēdējos trīs ceturkšņos ASV bāzētais uzņēmums ir pārspējis tirgus aplēses, pateicoties tā reklāmas atbalstītā līmeņa veiksmīgai darbībai. Salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni dalība šajā ar reklāmu atbalstītajā variantā pieauga par 35 % pēc 34 % pieauguma iepriekšējā ceturksnī.

Netflix abonentu skaita pieaugums paātrinās

Pasaules lielākais straumēšanas pakalpojums trešajā ceturksnī pievienoja piecus miljonus jaunu abonentu, pārsniedzot gaidītos 4,5 miljonus, tādējādi kopējais abonentu skaits sasniedza 282,7 miljonus.

Tas vēl vairāk nostiprināja tā kā pasaulē populārākā straumēšanas uzņēmuma pozīcijas. Panākumi tiek skaidroti ar uzņēmuma stratēģiskajām izmaiņām kopš 2022. gada beigām, tostarp lētākas, ar reklāmu atbalstītas abonēšanas ieviešanu un paroļu koplietošanas ierobežošanu, kas divu gadu laikā palīdzēja uzņēmumam iegūt 60 miljonus abonentu.

Reklāmu atbalstītais līmenis Kanādā tiks ieviests ceturtajā ceturksnī, bet plašākā mērogā – 2025. gadā. Tomēr, sākot ar 2025. gadu, uzņēmums pārtrauks ziņot par abonentu skaita pieaugumu, pievēršoties tradicionālākiem rādītājiem, piemēram, peļņas maržai un ieņēmumu pieaugumam.

Ieņēmumi un vadlīnijas

Trešajā ceturksnī Netflix kopējie ieņēmumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 15 % – līdz 9,8 miljardiem ASV dolāru (9,1 miljardam eiro), pārsniedzot analītiķu prognozes par 9,77 miljardiem ASV dolāru (9 miljardiem eiro).

Uzņēmuma darbības peļņa palielinājās līdz 30 %, salīdzinot ar 22 % tajā pašā ceturksnī pērn. Izklaides industrijas gigants sagaida, ka ceturtajā ceturksnī ieņēmumi pieaugs par 15 % jeb 17 %, ņemot vērā valūtas maiņas kursa svārstības. Paredzams, ka arī šajā ceturksnī būs lielāki apmaksātie neto ieņēmumi, ko veicinās sezonālās tendences un spēcīgs satura klāsts. Netflix paredz, ka nākamgad ieņēmumi pieaugs par 11-13 %.

Netflix lielākais tirgus joprojām ir UCAN (ASV, Kanāda, Austrālija un Jaunzēlande), kur pārdošanas apjoms trešajā ceturksnī salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni pieauga par 16 %. Otrajā lielākajā reģionā – EMEA (Eiropa, Tuvie Austrumi un Āfrika) – bija vērojams līdzīgs pieaugums.

Āzijas un Klusā okeāna reģionā (APAC) pārdošanas apjomi bija visstraujākie – par 19 % vairāk nekā iepriekšējā gadā, un to noteica Japānas, Korejas, Taizemes un Indijas vietējais saturs. Savukārt Latīņamerikā pārdošanas apjomi pieauga pieticīgāk – par 9 %, ko ietekmēja cenu izmaiņas un vājāks satura klāsts.

Bažas par pārvērtēšanu

Neraugoties uz šiem labajiem rezultātiem, daži analītiķi ir pauduši bažas, ka Netflix paroles koplietošanas ierobežošana, lai gan sākotnēji veiksmīgi veicināja abonēšanas pieaugumu, laika gaitā var zaudēt savu efektivitāti, neraugoties uz to, ka reklāmas atbalstītais līmenis joprojām ir spēcīgs.

Analītiķi norāda, ka Netflix būs jāmeklē jauni paplašināšanās veidi, lai saglabātu savas konkurences priekšrocības. Uzņēmuma strauji augošā akciju cena dažiem ieguldītājiem ir radījusi bažas par iespējamu pārvērtēšanu.

Netflix cenas un peļņas attiecība (P/E) ceturtdienas slēgšanas brīdī bija 43 reizes lielāka nekā vidēji plašākā tirgū. Tā kā straumēšanas platformās, piemēram, YouTube, Disney+, Amazon Prime Video un Apple TV, pieaug konkurence, Netflix spēju attaisnot savu pašreizējo novērtējumu var pakļaut pastiprinātai pārbaudei.

 

Leave a Comment