Jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati liecina, ka galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji dod priekšroku dabai draudzīgiem produktiem, ir rūpes par savu veselību, tā norādījuši 74% respondentu. Svarīgi ir arī tādi faktori kā rūpes par dabu un apkārtējo vidi (65%) un bērnu un līdzcilvēku veselību (58%).
Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda: “Iedzīvotāji aizvien vairāk pievērš uzmanību atbildīgam produktu patēriņam, iegādājoties ne tikai pārtikas produktus, bet arī preces mājsaimniecībai. Pēdējo piecu gadu laikā ekoloģisko uzkopšanas līdzekļu pārdošanas apjomi mūsu veikalos ir praktiski divkāršojušies.” Z. Kaktiņa turpina: “Tomēr galvenais kritērijs, pēc kura iedzīvotāji izvēlas uzkopšanas līdzekļus, ir cenas un kvalitātes attiecība, tā norāda 75% respondentu. Tai pat laikā aptaujas dati arī liecina, ka 67% respondentu ir gatavi piemaksāt, lai ikdienas uzkopšanas darbus varētu veikt ar dabai draudzīgiem produktiem.”
Ekoloģisko tīrīšanas produktu “Seal” ražotāja AS “Spodrība” direktore Baiba Megre papildina: “Ekoloģisko produktu pieprasījums un piedāvājums turpina pieaugt, pierādot, ka iedzīvotājiem aizvien svarīgāka kļūst vide, kurā mēs dzīvojam un kurā piedzimst un izaug mūsu bērni. Tai pat laikā nozari raksturo straujas izmaiņas Eiropas Savienības un Latvijas likumdošanā, kuras ražotājiem liek būt modriem, kā arī pastāvīgā attīstības un produktu uzlabošanas procesā. Ik pa laikam mainās prasības produktu marķējumam, tāpat ir dažādi jauni ierobežojumi izejvielu izmantošanā. Šo izmaiņu rezultātā produkti, kurus izmantojam savu mājokļu uzkopšanā, kļūst draudzīgāki gan cilvēkiem, gan apkārtējai videi.”
Par “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat un citiem avotiem. “Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz īpašu uzmanība tika pievērsta mājokļa tīrīšanas produktiem: tendencēm, ražotāju izaicinājumiem, kā arī iedzīvotāju paradumiem, izvēloties un izmantojot tīrīšanas līdzekļus ikdienā. Nozares tendences apskatītas kopā ar ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu “Seal” ražotāju AS “Spodrība”.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada janvārī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.