Kas negribēja iPod un Google? 10 stulbākās kļūdas IT vēsturē

Yahoo palaiž garām Google

Google pirmsākumos Yahoo, tolaik aktuālākais interneta īpašums, noturēja atkārtotas sarunas par pārpirkšanu, bet tā arī nenonāca pie šī lēmuma. Šodien Google ir vērts 32,7 miljardus ASV dolāru, Yahoo –  4,8 miljardus dolāru.

Rons Veins, trešais Apple dibinātājs

Tu, visticamāk, jau zini par Stīvu Džobsu un Stīvu Vozņaku, bet Apple bija arī trešais līdzdibinātājs Rons Veins. Veins pārdeva savas akcijas par 10 centiem gabalā – kopā iegūstot 1500 dolārus jau tālajā 1976. gadā. Tagad šīs akcijas būtu 50 miljardus dolāru vērtas.

Microsoft Zune

Ak, Zune, mēs knapi tevi zinām (jeb nezinām). Microsoft atbilde iPod tika laista tirgū daudz par vēlu – 2006. gadā. Pēc dažiem mēnešiem tika izlaists iPhone.

zune

Uzņēmums, kas noraidīja iPod

Oriģinālais iPod arhitekts bija Tonijs Fadels, kurš pirmais piedāvāja savu ideju personīgajai mūzikas ierīcei RealNetworks uzņēmumam. Viņi to noraidīja, Fadels devās uz Apple, bet pārējais ir vēsture.

Lasi vēl: Ir trakāk, nekā visi domāja – kā bērnu aizraušanos ar tehnoloģijām patiesībā kaitē

Stīva Džobsa Apple pamešana

Joprojām tiek runāts par to, vai Džobss tika izgrūsts, vai arī aizgāja no uzņēmuma, bet viņa aiziešana no Apple 1985. gadā bija sākums notikumu virknei, kas uzņēmumu gandrīz nogremdēja Džona Skullija vadībā 1990. gadā.

Nintendo pamet Sony, lai aizietu pie Philips

Agrīnajos 90. gados Sony un Nintendo kopā strādāja pie SNES modifikācijas. Taču uzņēmumu komandas sastrīdējās, un Nintendo sākā strādāt ar Philips pie neveiksmei nolemtā CD-i. Sony devās savu ceļu un izlaida PlayStation.

Foto - LETA/AFP

Western Union noraida telefonu

Aleksandrss Greiems Bells 1876. gadā piedāvāja savus patentus telegrāfu kompānijai Western Union, kura tos noraidīja. Tā rezultātā radās Bell telefona kompānija, kuru ar laiku nopirka AT&T.

Blockbuster noraida Netflix

2000.gadā Rīds Hastings sazinājās ar Blockbuster, piedāvājot pārdot Netflix – tajā laikā DVD pasta uzņēmumu – par 50 miljoniem dolāru. Blockbuster šo piedāvājumu noraidīja, bet Netflix palīdzēja padarīt DVD neizmantotus un nevajadzīgus.

AOL-Time Warner apvienošanās

Plaši atzīta kā viena no lielākajām biznesa kļūdām vēsturēm – 350 miljardu dolāru “dot-com” burbuļa apvienošanās drīz izrādījās dzīvot nespējīga. Abas kompānijas šķīrās 2009. gadā.

aol time warner

Avots: Telegraph.co.uk

Leave a Comment