Veselīgs dzīvesveids Latvijā kļūst aizvien populārāks, tomēr vairāk nekā puse iedzīvotāju sevi palutina ar saldumiem un tos patērē vairākas reizes nedēļā. Turklāt “Maxima mazumtirdzniecības kompass” aptaujas dati atklāj interesantu sakritību – tie, kuri sevi atļaujas palutināt nedaudz biežāk, jūtas laimīgāki.
Starp iedzīvotājiem, kuri ēd saldumus katru dienu vai vairākas reizes nedēļā, ir par 19% vairāk to, kuri jūtas laimīgi nekā tie, kuri jūtas nelaimīgāki.
“Katru dienu saldumus ēd 25% Latvijas iedzīvotāji, 42% tos patērē vairākas reizes nedēļā, bet tikai 7% no aptaujas respondentiem saldumus gandrīz vai nemaz neēd. Iedzīvotājiem arvien svarīgāks kļūst veselīgāks dzīvesveids, tāpēc pircēji ierastajiem kārumiem meklē veselīgākas alternatīvas, kas ir pagatavotas no dabiskām izejvielām. Mēs sekojam līdzi tendencēm un paplašinām savu veikalu sortimentu, lai piedāvātu saldumus dažādām gaumēm un ļautu pircējiem sevi ikdienā palutināt ar veselīgākiem saldumiem,” stāsta “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.
“Latvijas iedzīvotāju vidū visiecienītākā saldumu izvēle ir šokolāde (63%), tai seko konfektes (51%) un cepumi (42%). Mūsu saldumu izvēli un našķēšanās paradumus būtiski ietekmē arī sezonalitāte un gadalaiki, taču viena no pasaulē jaunākajām tendencēm ir snackification jeb uzkošana, kas veido mūsdienu ēšanas kultūru. Tā norāda uz dinamisko dzīves ritmu, jo uzkošana ir ātrāks un ērtāks enerģijas iegūšanas veids, kas neprasa tik daudz plānošanu, gatavošanu un uzkopšanu. Tieši šo iemeslu dēļ uzkodas ir kļuvušas par šobrīd izteiktu pasaules tendenci teju ikviena cilvēka ikdienā,” stāsta “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat, Euromonitor, OECD un citiem avotiem. “Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz Latvijas saldumu tirgus situācija un nozares globālās tendences, kas ietekmē arī vietējo tirgu, kā arī apkopoti iedzīvotāju saldumu izvēles paradumi Ziemassvētku laikā, apskatot arī paradumus svētku mielasta gatavošanā. Saldumu nozares apskats veidots sadarbībā ar SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada oktobrī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.