“Fast-Food” negatīvā ietekme uz bērnu spējām mācīties

uzn_1419239401

Bērni, kas uzturā lieto “Fast-Food” (jeb pusfabrikātus) sliktāk tiek galā ar matemātikas uzdevumiem, dabaszinībām un ar lasīšanu, jo šāda veida pārtika var palēnināt smadzeņu darbību, ziņo “gazeta.ru”. Kā pastāstīja Ohaio Universitātes doktore Kellija Pertella (Kelly Purtell) – pētījums tika atvēlēts pārtikai, ko lieto bērni uzturā, un tās ietekmēšanu uz bērnu aptaukošanās epidēmiju. Pēc eksperta vārdiem, iegūtie dati liecina arī par to, ka pusfabrikāti negatīvi atspoguļojās uz rezultātiem mācībās.

Universitātes darbinieki izskatīja 8,5 tūkstošu amerikāņu skolēnu datus. 10 gadīgiem skolēniem izpētīja pusfabrikātu uzņemšanas līmeni uzturā, bet pēc 3 gadiem tika saņemti dati par šo skolēnu rezultātiem testos. Izrādījās, ka bērni, ikdienā apmeklē ātrās ēdināšanas restorānus, tai skaitā “Mc Donald`s”, “Pizza Hut”, “Burger King” un “KFC”, vidēji saņemot 79 balles dabaszinību testos, tikmēr tie, kas apmeklē reti vai vispār no tā izvairās – saņēma vidēji 83 balles. Līdzīga atšķirība atzīmēs tika ievērota arī testos matemātikā un lasīšanā.

Leave a Comment