Jauns pētījums: kā dekoltē lielums ietekmē darba intevijas rezultātu

2

 

Jaunā pētījumā ir atklāts, ka sievietes, kuras CV ievietotajās fotogrāfijās ir redzamas ar atsedzošāku apģērbu, biežāk tiek uzaicinātas uz darba intervijām.

Pētījums tika veikts Parīzē, un tā ietvaros tika vērtētas iespējas saņemt uzaicinājumu uz darba interviju pārdošanas un grāmatvedības jomās.

Sorbonnas Universitātes pētnieki vēlējās noskaidrot, kā apģērba izvēle var ietekmēt personāla atlases procesu.

Eksperimentā piedalījās divas pēc izskata līdzīgas sievietes ar gandrīz identisku CV informāciju. Viņas abas pieteicās uz 100 vakancēm, pieteikumā iekļaujot fotogrāfiju ar konservatīvākām drēbēm, un uz citām 100 vakancēm, pievienojot fotogrāfiju ar atsedzošākām un izaicinošākām drēbēm.

Tiem pieteikumiem, kurus papildināja fotogrāfijas ar atsedzošāku apģērbu, sekoja par 62 uzaicinājumiem vairāk nekā tiem, kuriem bija pievienotas fotogrāfijas ar konservatīvāku apģērbu. Turklāt, no 200 vakancēm, kas bija saistītas ar grāmatvedības jomu, pieteikumi ar atsedzošākām fotogrāfijām saņēma par 68 uzaicinājumiem vairāk.

Rezultāti atklāj interesantu tendenci, ka kleitas ar dziļu dekoltē ievērojami ietekmē iespējas saņemt uzaicinājumu uz darba interviju, pat grāmatvedības jomā.

Neatkarīgi no vakances, vai tas ir darbs ar klientiem vai darbs birojā, kandidātes ar dziļāku dekoltē saņēma vairāk pozitīvu atbilžu. Rezultāti savā ziņā bija šokējoši un negatīvi, taču ne pārsteidzoši – tie pierādīja, ka ir nepieciešams veikt vairāk pētījumu.

Pētījuma rezultāti tiks apspriesti konferencē par ārējā izskata nozīmi (Appearance Matters Conference), kas šogad notiek Londonā. Tajā piedalīsies eksperti, kas pārstāv dažādas jomas saistībā ar ārējo izskatu un psiholoģiju. Šajās jomās ir veikti vairāki pētījumi, un, piemēram, vienā no tiem tika atklāts, ka jaunas meitenes ir neapmierinātākas ar savu izskatu pēc tam, kad 10 minūtes ir spēlējušas bērniem domātu “pārvērtību” spēli.

 

Leave a Comment