Kā panākt, lai kāds atbild uz jūsu jautājumiem – slepens triks no ietekmes psiholoģijas

Šīs draudzīgās metodes, frāžu paraugi un padomi palīdzēs jūsu sarunu biedram atvērties un godīgi atbildēt uz visiem jūsu jautājumiem bez manipulācijām.

Mēs visi, iespējams, esam saskārušies ar situācijām, kad uzdodam vienkāršu, dažreiz ļoti svarīgu, jautājumu, un atbilde ir klusēšana, izvairīšanās vai īss “Es nezinu”.

Ir veids, kā palielināt varbūtību, ka kāds atbildēs, un tas nav manipulatīvs triks, bet gan ietekmes un komunikācijas psiholoģijas metožu kopums, kas darbojas pēc cieņas un uzticēšanās principiem.

Mēs dalīsimies ar vienkāršu draudzīgu metodi ar piemēriem un frāzēm, kuras varat viegli pielietot sarunās ar cilvēkiem, kurus pazīstat un kurus nepazīstat labi.

Kā panākt, lai kāds atbildētu uz jautājumiem bez manipulācijām

Vissvarīgākais triks ir lūgt nelielu pakalpojumu, pēc tam uzdot galveno jautājumu. Galvenā ideja ir izteikt nelielu lūgumu, pēc tam lielu.

Persona, kas piekrīt nelielam pakalpojumam, visticamāk, atbildēs uz nākamo jautājumu, jo cenšas pēc konsekvences savā uzvedībā.

Kā to pielietot praksē

Sāciet ar nelielu pakalpojumu vai lūgumu. Piemēram: “Lūdzu, pastāstiet man, kuru grāmatu jūs ieteiktu, lai sāktu pētīt šo tēmu?”

Pēc īsas atbildes saņemšanas pateicieties un nedaudz uzslavējiet sarunu biedru. “Paldies, šis man ir nenovērtējams padoms; es ilgi būtu vilcinājies izvēlēties.”

Tagad uzdodiet galveno jautājumu. “Vai jūs varētu sīkāk pastāstīt, kāpēc tieši šīs pētījumu metodes tiek uzskatītas par labākajām?” Persona jau ir sniegusi īsu atbildi, tāpēc ir dabiski, ka viņa turpina un atbild sīkāk.

Papildu padomi uzticības veidošanai starp sarunu biedriem

Izmantojiet otras personas vārdu. Vārda lietošana pastiprina personiskas saiknes sajūtu: “Anna, kā jūs risinātu šo problēmu?”

Pieklājība un lūgums pēc padoma. Frāzes, piemēram, “Man nepieciešams jūsu padoms” vai “Jūsu viedoklis būtu ļoti noderīgs”, darbojas labāk nekā tiešs lūgums, piemēram, “Pastāstiet man”. Cilvēki, visticamāk, palīdzēs tiem, kas atzīst viņu kompetenci.

Spoguļošana. Smalki atkārtojot otras personas atslēgvārdus: “Jūs teicāt, ka ātrums ir svarīgs. Kāpēc?” Tas rada sapratnes sajūtu un veicina uzticēšanos.

Esiet informēti par morālajiem ierobežojumiem. Šīs metodes ir efektīvas, taču tās nevajadzētu izmantot maldināšanai vai piespiešanai. Ētikas noteikums: mērķis ir iegūt patiesu atbildi, nevis piespiest kādu rīkoties pret viņa gribu. Ja otra persona atsakās, respektējiet to.