Kā pareizi atvadīties no iepriekšējās darbavietas

 1. Paziņojam par izmaiņām vadībai

Kaut arī jūs vēlaties pēc iespējas vēlāk atlikt šo sarunu, taču pirmais, kam būtu jāzina par izmaiņām kolektīvā – ir jūsu boss. Labāk, ja saruna rit bez “lieko aušu” klātbūtnes. Pamēģiniet izstāstīt par atlūguma iemesliem maksimāli delikāti un patiesi. Sarežģītas diskusijas beigās izsakiet pateicību direktoram par lieliski pavadīto laiku, gūto pieredzi,  paudiet nožēlu par to, ka ir jāpamet kolektīvs. Ticiet mums – diplomātiska pieeja atlūguma iesniegšanai palīdzēs saglabāt draudzīgas attiecības, kas jums var noderēt tālākajā nākotnē.

Un protams, cik nu stipra vēlēšanās nebūtu padalīties ar saviem plāniem ar kolēģiem pirms sarunas ar šefu (nav svarīgi, kāds iemesls tam – jūs vēlaties nedaudz palielīties, cerat saņemt morālu atbalstu vai arī vienkārši uzprasīt padomu), nemēģiniet to darīt. Iespēja, ka jūsu saruna tiks paturēta noslēpumā un nenokļūs līdz vadībai – ļoti maza. Šādās situācijās jūs riskējiet sabojāt attiecības ar vadību.

2. 14 dienas iepriekš brīdiniet

Pēc vienošanās ar vadību – atlūgumu ir iespējams veikt arī agrākā laikaposmā nekā tas bija norādīts vienojoties, taču padomājiet: vai tas tik ļoti jums ir nepieciešamas? Starp laicīga brīdinājuma priekšrocībām ir iespēja savākt rekomendācijas, mierīgi pabeigt nepabeigtos darbus, darba devējam dot laiku, lai atrastu jaunu cilvēku jūsu vietā. Neaizmirstiet, ka dienas pirms atlūguma – nav iemesls atslābināties un neko nedarīt: šīs dienas tiek atalgotas tāpat kā parastās. Padomājiet: vai vajag jums bojāt reputāciju un saņemt sodus un aizrādījumus?
3. Ņemam rekomendācijas 

Prasīt rekomendējošās vēstules no pēdējās darbavietas – ļoti pareizs solis. Tās kļūs par profesionālu portfolio un redzami paaugstinās jūsu vērtību jaunās vadības priekšā. Paprasiet jūsu tiešo vadītāju sastādīt svarīgo dokumentu un atzīmēt to ar parakstu un uzspiest zīmogu. Ar tādu prasību var vērsties arī pie partneriem, kolēģiem no blakus nodaļas. Vien vārd sakot, jo vairāk būs pozitīvu atsaukumu, jo jūs saņemsiet vairāk baļļu no jaunās vadības puses.

4. Atvadāmies no kolēģiem 

Ja jūs aizejiet, tad izdariet to skaisti, cieniet gan sevi, gan citus. Nekautrējieties no visas sirds pateikties tiem kolēģiem, ar kuriem jums izvērtās siltas attiecības. Kā lielisks variants pēdējā vārda izteikšanai būtu elektroniskā pasta vēstule, individuālā nosūtīšana. Pasakiet paldies par gūto pieredzi, par labākām cilvēka vērtībām, tāpat arī novēliet veiksmi. Ja pirms aiziešanas darba vietā ir pieņemts organizēt pasēdēšanu ar kolēģiem – šo tradīciju neignorējiet un iesaistieties tajā. Atcerieties: profesionālā sfērā ir svarīgi pareizi atvadīties no kolēģiem – tā ir garantija tam, ka viņi jums spēs palīdzēt, ja radīsies grūtības jaunajā darbā.

5. Neaizmirstiet par savām tiesībām 

Reizēm atlūguma procedūra pārvēršas morālā spiedienā no vadības puses ar atteikuma parakstu iesniegtajam dokumentam, ar draudiem atlaist pēc panta, ar algas aizturēšanu un citiem nepatīkamiem momentiem. Atcerieties, ka likums ir jūsu pusē, atliekt tikai dokumentāli piefiksēt datumu, kad bija iesniegts iesniegums, pat ja tas netika parakstīs. Pēc 14 dienām jums ir nepieciešams saņemt uz rokas aizpildītu darba grāmatiņu un arī atalgojumu, kurā tiek ierēķinātas arī kompensācijas par atvaļinājumu, kuru neizmantojāt. Ja vadība izveidoja jums morāli apgrūtinātus darba nosacījumus, var pamēģināt dabūt ārsta īsziņu, lai varētu strādāt no mājām.

6. Saglabājām draudzīgas attiecības ar kolektīvu 

Protams, ne vienmēr, ne jebkurā uzņēmumā un ne ar katru kolektīvu ir vēlme uzturēt draudzīgas attiecības pēc atlūguma, kuru veica pēc paša gribas. Ja šī ir tieši jūsu situācija, tad vismaz saglabājiet neitrālu uzvedību attiecībā pret bijušiem kolēģiem un vadību. Atturaties kritizēt trūkumus iepriekšējai darba vietai: turklāt, jaunais šefs un kolēģi var negatīvi noreaģēt uz šīm piezīmēm, taču, ja jūs strādājiet tieši tajā pašā sfērā, kur iepriekš, tas var apgrūtināt jūsu ceļu pa karjeras kāpnēm – pasaule ir maza – atcerieties to!

 

 

Avots: myjane.ru

Leave a Comment