Nestandarta loģikas problēmas attēlos, kas prasa pārcilvēcīgu vērību

Loģiskās mīklas

Bieži vien skolas attēli bērniem piedāvā risinājumus nestandarta loģiskām problēmām, kas prasa ievērojamu uzmanību un ļoti ātru uztveri. Piemēram, kā šis

 

Pārbaudīsi sevi? Pēc tam uzmanīgi apskatiet un pierakstiet savu atbildi. Jums ir 30 sekundes, lai par to padomātu. Vai atceries, kā bērnībā mops viegli, bez trikiem pārvērtās par zirgu vai kumelīšu ziedi par olu kulteni rotaļlietu pannā? Un milzīgi dadzis kļuva par mamuta gaļu: tu to savēri uz iesma zara, un vakariņas visai ciltij tiek “apceptas” uz iedomātas uguns “alas”, tas ir, pagalma vidū, kas neliedza alu pagātnē. nākamajā dienā kļūt par pili, pili, kuģi…

Bērna mežonīgā iztēle viegli aizpilda trūkstošās detaļas. Dodiet viņam ideju, attēlu, un tad mēs sapratīsim, ko mēs neattēlojām. Acīmredzot tāpēc ilustrācijās bērniem ir daudz konvenciju un metaforu.

Skolas attēli bērniem ne vienmēr ir skaidri

Un pieaugušie bieži rūpīgas analīzes dēļ var nesaprast uzdevuma loģiku. Tātad, iestatiet taimeri un sāciet. Ir pienācis laiks – jūs pierakstiet atbildi. Iepriekš minēto attēlu apskatīja pieaugušo auditorija. Uz jautājumu rakstiski atbildēja aptuveni 350 cilvēku. Visizplatītākā atbilde bija, ka nelīst (spīdēja saule, jo autobuss met ēnu; uz peļķēm nebija pilienu; autobuss bija pārāk tīrs), un kundze atradās zem lietussarga.

Tad daudzi atzīmēja spoguļu neesamību, reģistrācijas numuru un faktu, ka sieviete gāja pretī mikroautobusam, neskatoties uz aizvērtajām salona durvīm. Kāds rakstīja, ka valkāt rokassomu pie apaviem vairs nav modē, un lietussargam jābūt rozā, nevis zilam, kā lietusmētelim. Viņi rakstīja, ka sabiedriskajā transportā netonē logus un ka vadītāja salonā ir kaut kāds dīvains logs ar palodzi. Viņi strīdējās par logu tīrītājiem, neatkarīgi no tā, vai tie ir, dizaineri ir paslēpuši vai nav.

Vai ir maršruts 825 vai nav? Protams, šī ir humoristiska piezīme, tāpat kā tas, ka šoferis nez kāpēc nerunā pa telefonu un neklausās šansonu. Tika pat atzīmēts, ka viņam… bija tikai viena uzacis. Ja puisis par kaut ko tik ļoti pārsteigts, ka uzacis pazustu zem matiem? Un vai nav iespējams, ka attēls tika apzināti pārslogots ar detaļām, lai nenovērstu bērna uzmanību?

Un tikai divi (!) atbildēja, ka autobusam un trolejbusam jāstaigā apkārt no aizmugures (galu galā aizvērtās durvis un atlocīts lietussargs liecina, ka sieviete autobusā nedomā kāpt, bet gan vēlas šķērsot ceļu priekšā tas ir bīstami).

Un pat tad: attēls ir skolai, kas nozīmē, ka tas attiecas uz kādu mācību priekšmetu. Un bērniem sākumskolā māca ceļu satiksmes noteikumus gājējiem. Izrādās, ka sabiedrisko transportu izmanto salīdzinoši mazāk cilvēku nekā savus auto, jo tik maz, atbildot uz to, kas attēlā nav kārtībā, atklāja būtiskas pazīmes.

Vēl viena problēma

Tomēr, ja vēlaties uzturēt savas smadzenes labā formā, šeit ir vēl dažas skolas bildes bērniem vecumā no 9 līdz 11 gadiem un loģiska problēma viņiem:

Ir četri draugi: Paša, Saša, Pēteris un Ņikita. Katram savs hobijs. Viens no viņiem ir mūziķis, cits nopietni nodarbojas ar svarcelšanu, trešais raksta dzeju, bet ceturtais veiksmīgi spēlē šahu. Taču joprojām nav zināms, kam īsti ir sirdslieta. Jūs varat uzzināt viņu vaļaspriekus, pamatojoties uz to, ko zināt par puišiem.

Saša un dzejnieks šodien spēlēja futbolu ar svarcēlāju. Un vakar svarcēlājs un Pasha bija koncertā, kurā piedalījās mūziķis. Dzejnieks jau ir rakstījis dzejoļus par Ņikitu, un tagad viņš raksta poētisku vēstījumu Pasha. Nosakiet ikviena aizraušanos. “Patiesības planšetdators” jums pateiks. Tādējādi no problēmas izklāsta ir vieglāk izslēgt to, kas jau ir zināms. Vietvārdus horizontāli un vaļaspriekus vertikāli. Izmantojiet vai nu + un -, vai tikai “jā” un “nē”. Skaidrs, ka Pasha nav mūziķis vai svarcēlājs. Pēc tam turpiniet dzēst zināmos datus.

Šādi uzdevumi ne tikai valdzina, bet arī trenē prātu. Veiksmi!

Ja domājat, ka esam jau atvadījušies un aizmirsuši par uzdevuma atbildi, neuztraucieties. Vienkārši nav iespējams atklāt visas kārtis uzreiz. Mēs ceram, ka jūs jau zināt atbildi un tikai vēlaties pārbaudīt, vai tā ir pareiza. Tātad Ņikitai patīk svarcelšana, Pāvels ir dedzīgs šahists, Pēteris ir dzejnieks, un Saša nevar iedomāties savu dzīvi bez mūzikas. Dalieties savos panākumos ar mums komentāros.

Leave a Comment