Pirmo reizi sanitārajiem nolūkiem tualetes papīrs tika izmantots Ķīnā 589. gadā pēc Kristus. Bet ruļļveida tualetes papīrs parādījās jau 1877. gadā. Tad Seth Wheeler sāka pārdot perforētā papīra ruļļus Amerikā. Divus gadus vēlāk tualetes rullīti sāka pārdot Apvienotajā Karalistē un visā Eiropā.
Tolaik papīrs bija izgatavots no pārstrādāta reklāmas papīra un bija stīvs. Šodien produktu tirgus ir pārpildīts ar īpaši mīksta, smalka un sniegbalta papīra piedāvājumiem. Cilvēki ir pieraduši pirkt kvalitatīvas preces, pat ja to cena ir augstāka. Un, protams, šāds produkts netiek nopirkts vienā eksemplārā.
Jūs droši vien ievērojāt, ka papīrs tiek pārdots iepakojumos pa vismaz četriem ruļļiem. No patērētāju psiholoģijas viedokļa cilvēki uzskata, ka tādā veidā viņi tirgojas un ietaupa naudu. Faktiski šiem četriem ruļļiem būs tāds pats papīra garums kā vienam lētākas alternatīvas ruļļa papīram.
Kā ražotāji maldina pircējus
Vizuāli viena ruļļa biezums visiem ražotājiem būs vienāds. Bet tas tiek panākts ar to, ka papīrs rullī nav cieši uztīts. Sakarā ar paša papīra vaļīgumu, tā perforāciju un rakstiem tiek radīts papildu gaisa apjoms. Un, ja atlaidīsit visu gaisu un cieši saspiedīsiet rulli, tas būs plānāks.
Kā pasargāt sevi no šādiem trikiem? Vispirms rūpīgi izlasiet informāciju uz iepakojuma. Vispārīgās normas un standarti informācijas sniegšanai patērētājam uzliek ražotājam pienākumu uz ruļļa norādīt papīra garumu. Kā arī slāņa biezums un šo slāņu skaits rullī. Galu galā papīrs var sastāvēt no viena, diviem vai trim slāņiem.
Lasi arī: Lūk ko slēpj kārdinošā oga! Jūs to vairs neiegādāsieties, redzot to mikroskopā…
Otrkārt, empīriski. Veiciet eksperimentu un iegādājieties vairākus ruļļus no dažādiem ražotājiem. Skatieties uzmanīgi un izpētiet, cik ilgi katrs rullis ilgst, cik metru tajā ir. Tad jūs noteikti zināt, kuru ražotāju izvēlēties.
Mūsdienās cilvēkiem ir plaša dažādu ražotāju preču izvēle. Nav jāapmierinās tikai ar to, kas atrodas viena veikala plauktos. Katrs var brīvi izvēlēties sev piemērotāko. No vienas puses, tas ir labi, bet, no otras puses, tādēļ ražotāji un tirgotāji nāk klajā ar jaunām metodēm, kā pievilināt pircējus.
Mēs ceram, ka mūsu informācija palīdzēs jums izdarīt apzinātu, pareizu izvēli un netērēt naudu bezjēdzīgiem piedāvājumiem un akcijām. Dalieties komentāros, vai šī informācija jums bija jauna, vai arī jūs par to jau zinājāt.
Pastāsti man, kā pārbaudīt ražotāju integritāti?