Zinātnieks, kurš veicis šo pētījumu, uzskata, ka Ieva tika radīta no Ādama dzimumlocekļa kaula.
Zevits uzskata, ka tas izskaidro, kāpēc vīriešiem atšķirībā no citiem zīdītājiem nav šī kaula. Turklāt vīriešu ribu skaits ir tāds pats kā sievietēm.
Lai pamatotu savu teoriju, Amerikas Ebreju universitātes profesors Zevits skaidro, ka ivrita valodā vārds “tsela”, kas paņemts no Vecās derības, netiek tulkots kā “riba”, bet gan attiecas uz “ekstremitātēm, kas izvirzītas uz āru”.
Vārds “tzela” vai “tsela” Vecajā derībā tiek minēts vairākas reizes un pie tam dažādos kontekstos, un profesors Zevits uzskata, ka tas maldinājis tulkotājus.
Viņš apgalvo, ka šis vārds tika lietots par jebkuru ķermeņa daļu, kas ir izvirzīta uz ārpusi, tajā skaitā pēdas, rokas un dzimumloceklis. “Vienīgā ekstremitāte, kurai nav kaula, ir dzimumloceklis,” viņš skaidro savā grāmatā “What Really Happened in the Garden of Eden?” (Kas patiesībā notika Ēdenes dārzā).
Viņš piebilst arī to, ka Radīšanas grāmatā pieminēta miesa zem “tsela”, un tas attiecas uz to vietu, kas atrodas zem dzimumlocekļa.
Tomēr, atsaucoties uz Izraēlas laikrakstu “Haaretz”, šī teorija nevarētu būt patiesa.
Ir zināms, ka Radīšanas grāmatas teksts attiecas uz kaut ko tādu kā Ādamam bijis daudz, un tas rada lielāku iespējamību, ka Ieva tika radīta no ribas, nevis no dzimumlocekļa kaula.
Turklāt vārda “tzela” daudzskaitļa formai “tzalot” vajadzētu apzīmēt lietvārdu, kas attiecināms uz ekstremitātēm daudzskaitlī – rokām, pēdām, dzimumlocekļiem –, taču tā nav.
Arī citās reliģijās, piemēram, Šumeru kultūrā figurē līdzīgi stāsti, kur pieminētas ribas.
Tomēr visspēcīgākais pretarguments ir fakts, ka vārds “tzela” ivritā joprojām tiek lietots ar nozīmi “riba”.
Zevita grāmatas recenzija tika publicēta izdevumā par Bībeles arheoloģijas atklājumiem “The Biblical Archeological Review magazine”, un tā lasītāji neslēpa sašutumu.
Sjū Gleiza raksta: “Esmu vīlusies jūsu izdevumā un vēlos atcelt savu abonementu. Ko tas nozīmē – Ieva ir radīta no Ādama dzimumlocekļa kaula nevis no ribas? Tā pavisam noteikti nav Bībeles mācība. Man tas nav vajadzīgs, un es nelasīšu rakstus, kas grauj manu ticību vai mēģina manī radīt šaubas par Bībeles zināšanu patiesumu.”
Kāds cits lasītājs Revs Rendels L. Krabils raksta: “Kā Zionija Zevita raksts ir saistīts ar Bībeles arheoloģiju? Es nekad neesmu iegādājies preses izdevumus un nevēlos to darīt. Acīmredzot neapjautu, ka tieši to izdarīju, abonējot šo izdevumu.”
Vēl kāds lasītājs šo teoriju nosaucis par pavisam nepārliecinošu, smieklīgu un dīvainu.
Viņš citē Jēzus vārdus no Mateja evaņģēlija (23:24) – “ jūs aklie ceļa rādītāji, kas odus izkāšat un kamieļus aprijat.”
Aizstāvot savu teoriju, profesors Zevits raksta, ka viņa izpratne par Ievas radīšanu balstās uz ivrita analīzi stāstā par Ēdenes dārzu.
Tomēr citi lasītāji nebija tik kritiski noskaņoti.
Pīters Bentlijs, piemēram, raksta: “Zevits mūs burtiski ieved Ēdenes dārzā – patiešām burtiski – un es pat teiktu, ka tā ir “reliģiska” pieredze.”
Daudziem dzīvniekiem ir dzimumlocekļa kauls, bet cilvēki nav vienīgie zīdītāji, kuriem tā nav.
Arī vaļi, zirgi, degunradži, truši un melnie zirnekļpērtiķi ir attīstījušies bez šī kaula.
Ričards Dokinss savā grāmatā “The Selfish Gene” (Egoistiskais gēns) raksta, ka kaula izzušanu varētu būt veicinājis cilvēku seksuālais spiediens.
Viens no iespējamajiem skaidrojumiem varētu būt pāreja no ātras, oportūnistiskas pārošanās uz sarežģītu un sociāli seksuālu uzvedību mūsu evolūcijas gaitā.
Tādā veidā pārošanās process kļuva biežāks, bet īsāks.
Avots: www.dailymail.co.uk