5 ieteikumi kā atbrīvoties no sāpēm un nogurumā kājās

Ja dienas beigās kājas kļuvušas smagas, ap potītēm manāms uztūkums, bet naktī uzmodina sāpīgi krampji, ir skaidrs, ka sākušies asinsrites traucējumi, kas nākotnē var kļūt par cēloni vēnu varikozei. Ko darīt?

Pirmkārt, jārūpējas, lai apģērbs vienmēr būtu pietiekami ērts, lai tas nenospiestu asinsvadus, it sevišķi gurnu rajonā, un tādējādi mehāniski netraucētu asins atplūdi. Nekādā gadījumā nedrīkst valkāt zeķes ar gumiju. Ja darbā visu laiku jāsēž, kājām jābūt atbalstītām. Nav vēlams arī sēdēt, stipri saliecoties uz priekšu. Strādājot stāvus, svarīga ir pareiza apavu izvēle – papēžiem jābūt 2-5 cm augstiem un dienas laikā tos ieteicams mainīt (ar dažādu papēžu augstumu). Ļoti ieteicamas ir stingrāka adījuma zeķes, kas speciāli domātas apakšstilba muskulatūras atbalstīšanai. Tās uzvelkamas no rīta, vēl gultā guļot.

Lasi arī: Latvija un Vācijas bruņoto spēku pārstāvji veiks novērošanas mācību lidojumu virs Latvijas

Otrkārt, darba pārtraukumos noteikti jāpavingro. Nevajag izvairīties lieku reizi pastaigāt pa kāpnēm. Ja apstākļi ļauj, vēlams vairākas reizes dienā uz dažām minūtēm pacelt kājas horizontāli un atbalstīt uz krēslu vai kādu citu paaugstinājumu.

Treškārt, vakarā mājās jāizdara daži kāju vingrojumi. Ļoti ieteicama ir, piemēram, pazīstamā braukšana ar velosipēdu vai arī šāds vingrojums: uz pirkstgaliem jānostājas uz sešu centimetru paaugstinājuma tā, lai papēži būtu pāri malai, un jāmēģina tos nolaist līdz grīdai. Un vēl – sēžot izstiepj kājas horizontāli un liec pēdas uz augšu un leju, uz iekšpusi un ārpusi. Pēc vingrošanas ieteicama vismaz apakšstilbu aprīvēšana ar sausu, raupju drānu virzienā no lejas uz augšu, līdz āda kļūst viegli sārta.

Lasi arī: Nākamnedēļ populārākie vārdi – Inese un Ēriks

Ceturtkārt, veselīgas ir 15-20 minūšu ilgas kāju peldes siltā sālsūdenī vai apakšstilbu masāža ar ūdens strūklu (rokas dušu vai vienkārši ļaut remdenam vai siltam krāna ūdenim 5-10 minūtes tecēt uz apakšstilbiem.

Piektkārt, guļot ieteicams kājas pacelt 5-6 cm augstāk par ķermeni, paliekot zem matrača kādu stingru priekšmetu.

Avots: dzivei.lv

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

Pievienot komentāru