Katrs ceturtais atzīst, ka gribētu saņemt ceļojumu, katrs piektais – televizoru, planšetdatoru vai datoru.
Savukārt viens no desmit novērtēs iespēju apmeklēt kādu izklaides pasākumu. Tikmēr paštaisītas dāvanas sagaida vien 8% respondentu, noskaidrots Lattelecom veiktajā Snapshots aptaujā.
Izvēloties dāvanas tuviniekiem, 33% respondentu kā svarīgāko kritēriju norāda to lietderīgumu, 29% vadās pēc tuvinieku un draugu izteiktajām vēlmēm, savukārt 13% dāvanas izvēlas no īpašo svētku piedāvājumiem veikalos. Vīrieši biežāk nekā sievietes atzīst, ka dāvanas svētkos nepasniedz, attiecīgi 7% un 2%.
TV skatīšanās – neatņemama svētku brīvdienu sastāvdaļa
Brīvdienās aktuāla ir ne vien dāvanu pirkšana, bet arī kvalitatīva brīvā laika pavadīšana. Teju puse respondentu (49%) norāda, ka svētku brīvdienās skatās TV kanālos piedāvātās filmas par Ziemassvētku un Jaunā gada tēmu. Ģimenes pusdienas ārpus mājas bauda 42% aptaujāto, savukārt 29% iedzīvotāju dodas izklaidēties brīvā dabā. Svētkos īpaši tiek novērtēts televīzijas pakalpojumu sniedzēju piedāvātas saturs, piemēram, koncertu ieraksti, ko skatās katrs ceturtais.
“Svētkos lielākā daļa iedzīvotāju izvēlas dažādus atpūtas veidus, taču TV skatīšanās noteikti ir kļuvusi par neatņemamu brīvdienu sastāvdaļu. Tādēļ jauno tehnoloģiju loma televīzijas izvēlē kļūst arvien būtiskāka, lai skatītājs ērti un jebkurā laikā varētu izvēlēties sev vistīkamāko raidījumu, filmu vai pārraidi. Tāpat arī saturs kļūst svarīgāks par televīzijas operatoru piedāvātu kanālu skaitu,“ norāda Lattelecom komercdirektors Gusts Muzikants.
Lai arī svētku laikā filmas un koncerti ir iecienītākais saturs, sievietes norāda, ka labprāt skatītos arī bērnu raidījumus, kamēr vīrieši vairāk novērtētu populārzinātniskos un sporta raidījumus.
Snapshots pētījums tika veikts 2015. gada novembrī, aptaujājot 701 respondentus no visas Latvijas.
Avots: