Vācijas autobūves uzņēmums BMW ir samazinājis savu 2024. gada prognozi bremžu sistēmas problēmas dēļ, kuras dēļ tiks atsaukti vairāk nekā 1,5 miljoni transportlīdzekļu.
Skartā bremžu sistēma, ko piegādā Continental, tiek izmantota vairākos BMW modeļos, tostarp Mini Cooper, Countryman un Rolls-Royce. Continental norādīja, ka tikai “neliela daļa” no bremžu sistēmām, ko tas piegādā BMW, ir bojātas.
Tā rezultātā BMW ir paziņojis, ka tā grupas peļņa pirms nodokļu nomaksas ievērojami samazināsies.
Paziņojuma rezultātā BMW akcijas otrdien kritās par 11 %, sasniedzot četru gadu minimumu.
Tas papildināja neseno satraukumu Eiropas autobūves nozarē, ko izraisīja Volkswagen pagājušajā nedēļā apsvērtā Vācijas rūpnīcas slēgšana. Strauji kritās arī Continental AG akcijas, samazinoties pat par 10 %, kas bija lielākais kritums vienā dienā kopš 2020. gada marta.
BMW samazina 2024. gada perspektīvu
Otrdien izplatītajā paziņojumā presei BMW paziņoja par pārskatītu prognozi 2024. gadam, paredzot nelielu automobiļu piegāžu samazinājumu.
Uzņēmums ir arī koriģējis savas prognozes par EBIT peļņu, tagad prognozējot, ka tā būs robežās no 6 % līdz 7 %, salīdzinot ar iepriekš prognozētajiem 8 % līdz 10 %. Turklāt ieguldītā kapitāla atdeve ir samazināta no iepriekš prognozētajiem 15 % līdz 20 % līdz pārskatītajiem 11 % līdz 13 %.
BMW paziņoja: “Tādu transportlīdzekļu piegādes apturēšana, kas vēl nav nonākuši klientu rokās, negatīvi ietekmēs globālos pārdošanas apjomus gada otrajā pusē. Ar bremžu sistēmu saistītās tehniskās problēmas skar vairāk nekā 1,5 miljonus transportlīdzekļu un trešajā ceturksnī radīs papildu garantijas izmaksas vairāku simtu miljonu eiro apmērā.”
Uzņēmums arī uzsvēra, ka vājais pieprasījums Ķīnā ietekmē pārdošanas apjomus, norādot: “Neskatoties uz valdības stimulējošajiem pasākumiem, patērētāju noskaņojums joprojām ir vājš.”
BMW piebilda, ka konkurences apstākļi galvenajos tirgos, tostarp Ķīnā un ASV, būtiski ietekmē gan apjomu, gan cenu realizāciju.
Paredzams, ka negatīvā ietekme būs izteiktāka trešajā ceturksnī salīdzinājumā ar šā gada ceturto ceturksni.
Automobiļu nozares lejupslīde ietekmē Eiropas akciju tirgus
BMW nesenais paziņojums ir vēl viena neveiksme Eiropas automobiļu ražošanas nozarei, kas sekoja Volkswagen apsvērumiem par Vācijas rūpnīcas slēgšanu un darba drošības līgumu pārtraukšanu.
Otrā ceturkšņa peļņas paziņojumā Volkswagen norādīja, ka otrajā pusgadā tam būs ievērojami jāsamazina izmaksas, jo peļņa pirmajā pusgadā tika uzskatīta par “pārāk zemu”.
Volkswagen akcijas otrdien samazinājās par 2,7 %, sasniedzot zemāko līmeni kopš 2020. gada marta.
Stoxx Europe 600 indeksa Automobiles & Parts sektors samazinājās par 3,84 %, veicinot Stoxx 600 indeksa kritumu par 0,48 %. Gada laikā automobiļu nozare ir samazinājusies par 12 %, savukārt Eiropas indekss Stoxx 600 ir palielinājies par gandrīz 6 %.
Eiropas automobiļu ražotāji saskaras ar ekonomiskiem šķēršļiem, ko rada darbaspēka izmaksu pieaugums un pāreja uz “zaļo” enerģiju, kā arī konkurence, ko rada vietējos tirgus pārplūstošie Ķīnas elektriskie transportlīdzekļi.