Diskusijas par pasažieru skaita ierobežošanu Dublinas lidostā pieaug

Aviācijas nozare nevar pilnībā paļauties uz tehnoloģiskiem risinājumiem, lai risinātu klimata krīzi, apgalvo Zaļo partijas loceklis, ņemot vērā strīdu par pasažieru skaita ierobežojumiem Dublinas lidostā.

Īrijas Zaļās partijas pārstāvis ir paziņojis, ka DAA grupa, kas pārvalda Dublinas lidostu, neiet reālistisku ceļu uz ilgtspējību.

“Pārējās tautsaimniecības nozares risina tās [klimata problēmas], bet aviācija, šķiet, … vēlas turpināt augt tik strauji, cik vien var, bez reāliem ierobežojumiem,” sacīja Fingal grāfistes padomes zaļo pārstāvis Davids Hīlijs.

“Pasažieru skaita prognozes neatbilst aviācijas emisiju samazināšanās nākotnei,” viņš sacīja Euronews.

Hīlija komentāri ir atbilde uz DAA šonedēļ notikušo dialogu par pasažieru skaita ierobežošanu Dublinas lidostā.

DAA pašlaik cīnās pret ikgadējo pasažieru skaita ierobežojumu 32 miljonu apmērā, pret ko iebilst arī aviosabiedrības.

Ierobežojums tika ieviests 2007. gadā, lai novērstu satiksmes sastrēgumus.

“Ierobežojot Dublinas lidostas pasažieru skaitu, jūs tikai uzreiz radāt zaudējumus Īrijas ekonomikai, … un radāt sliktu iespaidu uz Īrijas aviāciju un Īrijas tūrismu, jo radāt šo nenoteiktības mākoni,” sacīja DAA izpilddirektors Kenijs Džeikobss.

Pieaugošais ieguldījums ilgtspējā

Jautāts par ilgtspēju, Džeikobss norādīja, ka DAA ir “pilnībā apņēmusies” veicināt klimata pārmaiņu attīstību, taču piebilda, ka “lai varētu ieguldīt, ir nepieciešams ekonomisks pieaugums”.

Viņš sacīja, ka dārgas zaļās tehnoloģijas nevar integrēt aviācijas procesos bez līdzekļiem, ko nodrošina pasažieri.

Atsaucoties uz DAA un aviokompānijām, zaļo pārstāvis Hīlijs tomēr apgalvoja, ka tehnoloģiju atveseļojošā ietekme tiek pārspīlēta.

“Ir dažas tehnoloģiskās iespējas. Taču neviens īsti neprognozē, ka tehnoloģiskās iespējas ļaus mums turpināt aviācijas izaugsmi līdzšinējā tempā”.

DAA ziņojumā par oglekļa dioksīda emisiju samazināšanu uzņēmums norāda, ka Dublinas lidosta, pateicoties modernizācijai, kas tiks veikta no 2022. līdz 2026. gadam, varēs uzņemt līdz 40 miljoniem pasažieru gadā.

Pašreizējais maksimāli pieļaujamais apjoms tagad ir apdraudēts.

Jautāts par pasažieru skaita ierobežojumiem, Hīlijs paziņoja, ka Īrijas Zaļā partija neiebilst pret 32 miljonu robežvērtības grozīšanu.

Tomēr viņš piebilda, ka, izstrādājot prognozes, nopietnāk jāņem vērā klimata problēmas.

Viņš sacīja, ka Zaļā partija nevar ieteikt konkrētu skaitli pārskatītajam limitam.

Tehnoloģiskie uzlabojumi, kas varētu padarīt lidojumus ilgtspējīgākus, bieži ir vērsti uz lidmašīnās izmantotās degvielas veidu.

Viens no priekšlikumiem ir ar ūdeņradi darbināmas lidmašīnas, lai gan pastāv bažas par to piemērotību tālsatiksmes maršrutiem.

Jautājums ir arī par ūdeņraža iegūšanu videi draudzīgā veidā, jo dažas procedūras, ko izmanto šīs gāzes ražošanai, rada daudz CO2.

Līdzīgi kā veids, kā padarīt lidojumus videi nekaitīgākus, ir minēta ilgtspējīga aviācijas degviela (SAF), kas ražota no augu vai dzīvnieku izcelsmes materiāliem.

Īrijas valdība šogad norādīja, ka SAF nozare ir “vēl tikai attīstības sākumposmā un tās ražošanas jauda ir ierobežota”.

Dublinas lidosta aktīvi iesaistās diskusijās par pasažieru skaita ierobežojuma atcelšanu, lai gan, visticamāk, tas netiks atrisināts līdz nākamajam gadam.

Šīs nedēļas sākumā Īrijas tūrisma ministrs paziņoja, ka šis ierobežojums nav politiķu jautājums, bet gan progress jāpanāk, izmantojot oficiālos plānošanas ceļus.

 

Leave a Comment