Iedzīvotāji adventes laikā iededz sveces un veido vainagus

Šajā svētdienā, 2.decembrī, sāksies Adventa laiks. Pētījumu kompānijas Kantar TNS aptaujātie iedzīvotāji atzīst, ka adventes laikā viņi visbiežāk plāno iedegt svecītes un iegādāties vai veidot adventes vainagu.

Kantar TNS novembra beigās veiktā aptauja liecina, ka adventes laikā svētdienās svecītes aizdegs teju puse iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem (42%). Adventes vainagu iegādāties vai veidot pašu spēkiem plāno caurmērā katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs (25%).

Krietni mazāk iedzīvotāju adventes laikā plāno meditēt vai nodoties pārdomām, vai svētdienās doties uz baznīcu (katru no šīm aktivitātēm plāno īstenot 5% aptaujāto). Maza daļa iedzīvotāju adventes laikā ievēros gavēni vai izslēgs no savas ikdienas svinības (attiecīgi 3% un 2% aptaujāto).

Trešdaļa aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka šajā decembrī adventes laikā nedarīs neko, kas attiecas uz šiem svētkiem. Biežāk tie ir aptaujātie cittautieši, kas ir arī likumsakarīgi, jo viņu vidū salīdzinoši vairāk ir pareizticīgo, kas Ziemassvētkus svin janvārī. Vienlaikus arī cilvēki, kas dzīvo vieni paši, apgalvo, ka adventes laikā neko nedarīs šo svētku sakarā.

Savukārt adventes svētkus atzīmēt biežāk plāno sievietes un latvieši – viņu vidū ir krietni augstāka gatavība iedegt svecītes svētdienās un iegādāties vai gatavot adventes vainagu. Arī aptaujātie jaunieši vecumā no 18 līdz 30 gadiem salīdzinājumā ar citu vecumgrupu pārstāvjiem ir vairāk noskaņoti atzīmēt adventi, un jo īpaši bieži viņi plāno svētdienās iedegt adventes svecītes. Tāpat svētdienās adventes svecītes biežāk tiks aizdegtas Latvijas lauku teritorijās, īpaši Kurzemē, Zemgalē un Vidzemē, kur adventes sveces degs vairāk nekā pusē mājokļu.

Par pētījumu

Pētījumu un konsultāciju kompānija Kantar TNS laikā no 2018. gada 20. līdz 22. novembrim ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujāja 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,2 miljoniem Latvijas iedzīvotāju attiecīgajā vecumā.

Par Kantar TNS

Kantar TNS ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar TNS ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar TNS Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Leave a Comment