Ir kļuvis zināms, kuros gaisa satiksmes maršrutos visticamāk būs turbulence: divi no tiem ir Eiropā

Lidojums starp Čīles galvaspilsētu Santjago un Bolīvijas lidostu Viru-Viru tiek uzskatīts par turbulentāko maršrutu pasaulē.

Daudziem aviopasažieriem turbulence ir sliktākā lidojuma daļa. Tomēr patiesībā šī parādība mūsdienu komerciālajos gaisa kuģos rada ļoti maz draudu, un lielākā daļa traumu rodas tāpēc, ka pasažieri nelieto drošības jostas.

Saskaņā ar The Independent datiem, lai gan lielākā daļa pasažieru vismaz reizi mūžā ir piedzīvojuši nelielu turbulenci, smaga turbulence ir daudz retāk sastopama. Saskaņā ar dažiem ziņojumiem nopietnu turbulenču skarto lidojumu skaits ir viens no 50 000 lidojumu gadījumu.

Tajā pašā laikā turbulences prognozēšanas tīmekļa vietnes Turbli dati, kas analizēja aptuveni 150 000 maršrutu, liecina, ka visvairāk turbulences lidojumu bija 2023. gadā. Tika konstatēts, ka turbulentākais ir aptuveni 1900 kilometrus garš lidojums starp Santjago (Čīle) un Viru Viru starptautisko lidostu (Bolīvija), savukārt maršruts starp Almati (Kazahstāna) un Biškeku (Kirgizstāna) ierindojās otrajā vietā.

Seši vētrainākie lidojumi bija iekšzemes maršruti Japānā un Ķīnā (četros maršrutos bija izlidošana un nolaišanās Laņdžou, Čendu vai Sjanjana). Pirmajā desmitniekā iekļuva arī divi Eiropas maršruti. Tādējādi maršruts no Milānas uz Ženēvu tika atzīts par vētraināko maršrutu Eiropā (un piekto vētraināko maršrutu pasaulē ), savukārt maršruts no Milānas uz Cīrihi ierindojās desmitajā vietā.

Vietnes Turbli dibinātājs Ignacio Gallego Markoss paskaidroja, ka maršruti caur Andiem vai Alpiem ieņem augstu vietu reitingā, jo virs tiem atrodas kalnu viļņi, savukārt maršruti Japānā un Ķīnā ir turbulenti reaktīvo straumju augstās aktivitātes dēļ.

Lasi vēl: Pārliecināts vai nervozs? Psiholoģiskais tests ar saliktām rokām aiz muguras

Tikmēr aviācijas eksperti iesaka tūristiem, ja iespējams, nerezervēt lidojumus, kas izlido pēcpusdienā, īpaši, ja viņi vēlas izvairīties no turbulences.

Tajā pašā laikā stjuarte ar 20 gadu pieredzi Madeleine Doile pastāstīja, ka turbulence visspēcīgāk jūtama lidmašīnas aizmugurē, un visērtāk “gaisa šūpoles” ir sēdvietās pie spārniem.

Leave a Comment