Kā es pirku velosipēdu (kura nebija)

Dažas valstis ir piemērotas riteņbraukšanai visu gadu, bet citas – tikai vasarā, kad daudzi sāk domāt par jauna divriteņa iegādi. Kaspersky Lab eksperte Tatjana Ščerbakova stāsta, kā viņa gandrīz samaksāja par velosipēdu, ko nemūžam nesaņemtu.
Vislaikietilpīgākais darbs ir izlemt, kuru velosipēdu pirkt. Kad biju izlasījusi kaudzēm atsauksmju un salīdzinājusi visu veidu raksturlielumus, es beigu beigās nonācu pie ideālās izvēles. Atlika tikai atrast veikalu, kas to pārdod. Meklēšana internetā aizveda eksperti uz glītu vietni, kas piedāvāja ne vien velosipēdu, ko viņa gribēja, bet arī milzīgu atlaidi! Izņemot pārsteidzoši zemo cenu, nekas nešķita aizdomīgs. Kad eksperte bija izvēlējusies velosipēdu, viņa nonāca pie standarta norēķināšanās procedūras.
Pirmais, kas darīja uzmanīgu, bija starptautiskā piegāde par brīvu. Vai tiešām no Austrālijas uz Eiropu? Parasti bezmaksas piegāde tiek piedāvāta tikai tad, ja gan uzņēmums, gan klients atrodas vienā valstī vai pat vienā pilsētā. Un visai reti tā attiecas uz tik lielām mantām, kāds ir velosipēds.
Tomēr eksperte izlēma pabeigt iesākto. Kad viņa bija izvēlējusies maksājuma veidu, viņai tika parādīta standarta veidlapa kartes datu ievadīšanai. «Joprojām nekā neparasta,» viņa nodomāja, bet, drošs paliek drošs, nolēma pirms pēdējā klikšķa pārbaudīt informāciju par pārdevēju.
Eksperte ievadīja veikala domēnu pakalpojumā WHOIS un uzzināja, ka tas ir reģistrēts tikai pirms sešām dienām. Turklāt domēna īpašnieks nemaz nebija no Austrālijas, bet gan no Ķīnas. Ar to pietika, lai pārliecinātos, kā tā ir krāpšana. Viss liecināja par noziegumu – klasisku krāpšanu tiešsaistē, kad kiberblēži izveido viltus interneta veikalu, pievilina upurus ar lielu atlaižu un bezmaksas piegādes solījumiem un pēc tam pazūd ar maksājumu.
Lai izbeigtu medības, eksperte izvairījās no ēsmas un nopirka velosipēdu citā vietā. Lai vai kā, viņa tik un tā nebūtu varējusi samaksāt par to šajā portālā, jo dažas bankas jau bija sākušas bloķēt darījumus ar to. Tomēr labāk nepaļauties uz kāda cita ātro reakciju, tāpēc, lūk, kas jums ir jāzina, ja domājat kaut ko iegādāties internetā.
• Pirms pirkšanas noteikti palasiet atsauksmes par veikalu. Ja ir daudz negatīvu atsauksmju, neriskējiet, pat (vai jo īpaši) ja ir trekna atlaide, kas citur nav pieejama.
• Vienmēr atkārtoti pārbaudiet vietņu, vēstuļu un īsziņu īstumu.
• Ziniet, kas ir pikšķerēšana un kā no tās izvairīties.
• Nenoklikšķiniet uz aizdomīgām saitēm, jo tās var vest uz ļaunprogrammatūru.
• Izmantojiet drošības risinājumu, piemēram, Kaspersky Internet Security, ar plašu pikšķerēšanas un ļaunprātīgu vietņu datubāzi, kas jūs pasargās no krāpšanas tiešsaistē.
Par Kaspersky Lab
Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas jau 20 gadus strādā informācijas drošības jomā. Dziļas speciālās zināšanas un uzņēmuma divdesmit gadu pieredze veido pamatu aizsardzības risinājumiem un pakalpojumiem, kas nodrošina uzņēmumu, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valsts iestāžu un mājas lietotāju drošību visā pasaulē. Kaspersky Lab plašais piedāvājumu klāsts ietver progresīvus izstrādājumus galiekārtu aizsardzībai, kā arī vairākus specializētos risinājumus un pakalpojumus cīņai ar sarežģītiem un nepārtraukti evolucionējošiem kiberdraudiem. Kaspersky Lab tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju un 270 tūkstošus korporatīvo klientu, palīdzot saglabāt tiem svarīgo.

Leave a Comment