Kritika: patiesības pazīmes
Pirmais kritikas noteikums: klausieties un vēlreiz klausieties. Pat ja vadība jums saka lietas, kuras nevēlaties dzirdēt, nomierinieties un noklausieties līdz galam. Visbiežāk konflikti rodas komunikācijas problēmu dēļ, tāpat personīgu īpatnību dēļ. Pieļaujot kļūdu, daži viegli var paziņot priekšniecībai par problēmām, kas radušās, bet citiem ir grūti atzīties, ka viņiem neizdevās tikt galā ar uzdevumu.
Uzklausot kritiku, nebaidāties piekrist, ja objektīvi novērtē jūsu profesionālās un personīgās prasmes. Jūs esat pakļautais un ir nepieciešams rēķināties ar jūsu priekšnieka viedokli. Jo no tā atkarīga jūsu izaugsme kompānijā.
Dažreiz ir vērts saprātīgi novērtēt priekšnieka neapmierinātību un atvainoties. Ar to pietiek, lai uzlabotu situāciju un nesabojātu savu reputāciju.
Uz tiem kas apvainojas, vezumu ved. Patiešām, jūs esat pieaudzis cilvēks un nevajadzētu kā bērnam apvainoties uz vadības teiktajiem vārdiem. Tādējādi zaudētājs būsiet tikai jūs.
Kritika: Man pietiek
Katrs no mums ir saskāries ar situāciju, kad priekšnieks neobjektīvi attiecas pret jebkuru izpildāmu rīcību. Zemapziņā vadībai jūs kategoriski nepatīkat un tā pastāvīgi jūs terorizē par jebkuru sīkumu un bez iemesla. Šajā situācijā jūs var pazemot, aizvainot ģimeni, jūsu ārējo izskatu, saskarsmes manieres, tāpat arī diskriminēt.
Necentieties atbildēt ar kritiku. tas jūs necels labākajā gaismā. Kritizēt personālās prasmes jūs varat tikai atrodoties vadības līmenī, kļūdaini novērtēt to, kas pašiem nav zināms. Bet personālo prasmju kritika pielīdzinās jūs priekšniecībai un tad jūs nebūsiet labāks par to.
Atcerieties, mūsdienās darba attiecības- tās, pirmkārt, ir vienlīdzīgi abpusējas darba devēja un darbinieka attiecības. Lielākajā daļā kompāniju ir personāla dienesti, par kuru vienu no funkcijām kalpo labvēlīga korporatīvā klimata un konfliktu samazināšanas radīšana.
Ja nepieciešams, kad situācija ar vadību iziet ārpus kontroles, mēģiniet vērsties pie personāla menedžera. Paskaidrojiet situāciju, vēlams parādīt konflikta situāciju audioierakstu.
Pirms ķerties pie cīņas ar priekšniecību, atbildiet uz šiem jautājumiem:
- Jūs kritizē tikai priekšnieks?
Ja līdzīgus aizrādījumus esat dzirdējuši no kolēģiem, aizdomājaties, cik ļoti vajadzīgas pārmaiņas jūsu uzvedībā.
- Priekšnieks paaugstina toni un ir nelīdzsvarots saskarsmē ar jums?
jebkurš priekšnieks- pirmkārt, parasts cilvēks, kas pakļauts stresam. Kaut gan ir zināms mērs , var paciest vienu reizi, taču sistemātisks agresijas uzliesmojums var novest līdz zināmām sekām. Saņemot negatīvās enerģijas lādiņu, bieži mēs to izspļaujam uz saviem radiniekiem un tuvajiem.
Taču mēdz būt arī pretēja situācija, priekšnieks kritizē ar pavisam necaurlaižamu seju un var pat neskatīties acīs. Tāda attieksme visbiežāk izraisa darbinieka aizvainojumu, jo acu kontakta neesamība tiek uztverta kā nolaidība.
Neņemiet kritiku tuvu pie sirds, nenomociet sevi un kļūstiet par darbinieku, kurš kontrolē savu dzīvi.
- No jūsu priekšnieka baidās, ienīst viss ofiss?
Var padomāt par kolektīvu iesniegumu augstākajai vadībai. Kompānijā jābūt kolektīvajam darba līgumam, kurā noteiktas pamata kolektīvās vērtības.
Nebaidāties pārstāvēt savas tiesības. Atnākot uz kompāniju, jūs taisāties strādāt un darba devēja uzdevums nodrošināt jūs ne tikai ar darbu, bet arī labu atmosfēru kolektīvā.
Lai gan realitāte ir tāda, ka daudzi darbinieki nezina savas tiesības un darba devēji prasmīgi to izmanto. Lai izdzīvotu, nepieciešams prast cīnīties un pārstāvēt savu viedokli. Taču nejauciet nepieciešamo kritiku ar ņirgāšanos. Laicīgi ieklausoties priekšnieka padomos, var sasniegt karjeras un profesionālās virsotnes.
Kā izturēties pret kritiku, atkarīgs tikai no jums. Jums izlemt, paciest, mainīties vai pamest visu un nomainīt darbu. Un ne mazāk svarīgi, jebkura izvēle- apzināts lēmums, un tas nozīmē, ka jebkurā gadījumā kritika jums nesusi savus augļus.
Avots: www.kleo.ru