Kanāda, sekojot Amerikas Savienoto Valstu piemēram, pirmdien paziņoja, ka tā piemēros 100 % tarifu Ķīnā ražotu elektrisko transportlīdzekļu importam, kā arī paziņoja par 25 % tarifu no Ķīnas importētajam tēraudam un alumīnijam.
Premjerministrs Džastins Trudo paziņoja, ka Otava rīkojas, lai vērstos pret to, ko viņš nosauca par Ķīnas apzinātu, valsts virzītu pārmērīgas jaudas politiku.
“Es domāju, ka mēs visi zinām, ka Ķīna nespēlē pēc vienādiem noteikumiem,” viņš sacīja žurnālistiem. Tarifi tiks piemēroti no šā gada 1. oktobra.
“Svarīgi ir tas, ka mēs to darām saskaņoti un paralēli citām pasaules ekonomikām,” Trudo sacīja trīs dienu slēgtās valdības sanāksmes laikā Halifaksā, Jaunskotijā.
Ķīnas vēstniecība Otavā uzreiz nebija pieejama komentāriem.
Ķīna ir Kanādas otrā lielākā tirdzniecības partnere, lai gan tā krietni atpaliek no Amerikas Savienotajām Valstīm. Kanādas lielākās ostas Vankūverā dati liecina, ka 2023. gadā, kad Tesla sāka piegādāt Šanhajā ražotus elektriskos automobiļus uz Kanādu, automobiļu imports no Ķīnas ostā ik gadu pieauga par 460 %.
Otava turpinās sadarboties ar Amerikas Savienotajām Valstīm un citiem sabiedrotajiem, lai nodrošinātu, ka klienti visā pasaulē netiek netaisnīgi sodīti ar tādu valstu kā Ķīna netirgus praksi, sacīja Trudo.
Otava apsver arī turpmākus soda pasākumus, piemēram, tarifus mikroshēmām un saules baterijām, sacīja Trudo, nesniedzot sīkāku informāciju.
ASV prezidents Džo Baidens maijā paziņoja par tarifu četrkāršu palielināšanu Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem līdz 100 %, par nodokļu dubultošanu pusvadītājiem un saules baterijām līdz 50 %, kā arī par jauniem 25 % tarifiem litija jonu baterijām un citām stratēģiskām precēm, tostarp tēraudam, lai pasargātu uzņēmumus no Ķīnas pārmērīgas ražošanas.
Pagājušajā mēnesī Eiropas Savienība piemēroja līdz 37,6 % tarifus elektromobiļu importam.
Otava cenšas pozicionēt Kanādu kā būtisku daļu no globālās EV piegādes ķēdes, un uz to tika izdarīts spēcīgs spiediens no vietējās rūpniecības, lai tā vērstos pret Ķīnu.
Kanāda ir noslēgusi miljardiem dolāru vērtus darījumus, lai piesaistītu labākos Eiropas autoražotājus visās elektroiekārtu piegādes ķēdes daļās un tādējādi stiprinātu savu ražošanas centru.
ASV tarifu ieviešana ir atlikta līdz septembrim, un pastāv iespēja, ka šonedēļ plānotie nodokļi varētu tikt mīkstināti.