Keto un paleo diēta- uzzini kā tās atšķiras un kuru ir vieglāk ievērot!

paleo-diet

Kas ir paleo diēta?

Paleo diēta ir diēta, kura satur daudz tauku, maz ogļhidrātu un viduvēju dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu daudzumu. Tā ir veidota, lai imitētu diētu, kuru šķietami ēda mūsu paleolītiskie priekšteči, tāpēc graudi, pākšaugi, augu eļļas, pārstrādāti cukuri un lielākā daļa piena produkti nav atļauti.

Tā vietā tiek ieteikts uzņemt lielu daudzumu dārzeņu un diezgan daudz dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielu, piemēram, sarkano un mājputnu gaļu, olas, zivis un vēžveidīgos.

Lai gan hidrogenētas augu eļļas nav daļa no paleo uztura, tomēr kokosriekstu eļļa, sviests, olīveļļa un avokado eļļa tiek uzņemtas lielos daudzumos.

Rieksti, sēklas, augļi un dabiskie saldinātāji, kā, piemēram, medus vai kļavu sīrups nelielos daudzumos arī tiek iekļauti paleo diētā. Paleo diēta iedrošina tās sekotājus izvairīties no pārstrādātiem ēdieniem un pagatavot visu pašiem.

Lasi arī: 8 nedēļu Paleo diēta darīs brīnumus, par kuriem tev nebija ne mazākās nojausmas!

Kas ir ketogēniskā diēta?

Ketogoniskā diēta ir veidota, lai ķermeni novestu ketozes stāvoklī, uzturot zemu ogļhidrātu, bet augstu tauku saturu. Kad ķermenis atrodas ketozes stāvoklī, aknas, enerģijas vajadzībām sadalot taukus, veido ketonus.

Ar šo diētu enerģijas radīšanai tiek izmantotas tauku šūnas nevis glikoze, tāpēc tā palīdz ātrāk zaudēt taukus.

Keto diēta darbojas, stingri kontrolējot trīs galveno makroelementu daudzumu: ogļhidrātu, tauku un olbaltumvielu. Daži ogļhidrāti ir ieteikti šai diētai, bet tikai 5% no tavas dienas normas sastāv no tiem (20-30g neto Ogh).

Neto ogļhidrāti tiek rēķināti, saskaitot kopējo uzņemto ogļhidrātu daudzumu un atņemot apēstās šķiedrvielas, tāpēc produktiem ar augstu šķiedrvielu saturu, piemēram, brokoļiem, ir ļoti zems neto ogļhidrātu daudzums.

Tā vietā, lai ēstu cieti, cukurus, daudz augļu vai graudaugu, šīs diētas ievērotājiem vajadzētu ēst veselīgos taukus, gaļu, jogurtu, dārzeņus, olas un riekstus.

Parastā uzņemto uzturvielu attiecība, lai izveidotu ketogēnisku diētu: 60-75% no uzņemtajām kalorijām ir tauki, 15-30% no uzņemtajām kalorijām sastāda olbaltumvielas un 5-10% no uzņemtajām kalorijam sastāv no neto ogļhidrātiem.

Kā šīs divas diētas atšķiras?

Tāpat kā paleo diēta arī keto diēta satur daudz tauku, viduvēju daudzumu olbaltumvielu un maz ogļhidrātu, un abas iedrošina cilvēkus ēst īstus ēdienus nevis pārstrādātus produktus.

Tomēr starp abām diētaām ir daudz atšķirību, un dažas no tām ir iemesls, kāpēc cilvēki pāriet no paleo diētas uz keto diētu. Keto diēta atļauj uzturā lietot piena produktus, kamēr paleo diētā tas nav atļauts, kā arī keto diēta stingrāk ierobežo uzņemtos ogļhidrātus un to veidu. Paleo diēta strikti aizliedz pārstrādātus ēdienus, kamēr keto diēta atļauj lielāko daļu lietu, kuras iederas cilvēka dienas makrouzturvielu plānā.

Kuru diētu vieglāk ievērot?

Galvenā lieta, par kuru domā cilvēki, kad apsver diētu maiņu, ir tas, pie kuras no tām ir vieglāk pieturēties. Grūtākais keto diētā: pastāvīgi jārēķina, cik daudz un ko esi apēdis, lai nepārsniegtu dienā atļauto olbaltumvielu, tauku un neto ogļhidrātu daudzumu. Tomēr, kaut arī paleo diētai nav nepieciešams skaitīt porcijas un apsvērt uzņemto uzturvielu daudzumu, daudzi cilvēki uzskata, ka tā ir grūtāka nekā keto diēta.

Daudzi cilvēki ir izlēmuši pāriet uz keto diētu, jo viņiem ir pārāk apgrūtinoši sekot līdzi tam, lai ikkatrā maltītē ēdiens būtu nepārstrādāts. Keto diēta ļauj cilvēkiem ēst arī piena produktus, kas nepieciešamo olbaltumvielu un tauku daudzuma uzņemšanu padara daudz vienkāršāku, kamēr paleo diēta ļauj ēst vienīgi sviestu.

Kura diēta nodrošina ātrākus rezultātus?

Abas diētas nodrošina ātru svara zaudēšanu, bet tāpēc, ka keto diēta ir mazliet ierobežojošāka nekā paleo diēta, tai arī ir ātrāki rezultāti, it īpaši tiem, kuri tikko ir sākuši to ievērot. Ketozes stāvoklis palīdz ātrāk nomest svaru, jo tas sadedzina tauku šūnas. Keto diēta arī palīdz ātrāk nomest svaru, jo tās sastāvā ir daudz mazāk uzņemto cukuru un ogļhidrātu. Paleo diēta var atļaut augsta kaloriju satura ēdienus, kā, piemēram, kartupeļus, kas iznākumā var traucēt nomest svaru, ja tie tiek apēsti lielos daudzumos.

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

COMMENTS

Leave a Comment