Ko atklāj pētījums par gadu skaitu ietekmi uz dzīvi, darbu, atpūtu un patēriņu

Vese***a būtiska arī jaunībā

Domājot par nākotni, lielākajai daļai respondentu būtiska ir Vese***as un labsajūtas saglabāšana. Pat gados jaunākās Z paaudzes* vidū (15-20 g.v.) 29% respondentu to norādīja kā vienu no būtiskākajām lietām nākotnē. Domas par veselību šajā vecumā gan aizēno karjeras plāni (31% respondentu) un naudas pelnīšana (37%). Likumsakarīgi, līdz ar gadiem Vese***as un labsajūtas nozīmība pieaug, tāpat kā vēlme pavadīt laiku ar ģimeni. Jaunākās paaudzes vidū vien 20% nosauca ģimenes kopā būšanu par vienu no trīs nākotnes prioritātēm, bet to respondentu vidū, kas vecāki par 65 gadiem, šis īpatsvars bija 50%.

Ir pamats raizēm par demogrāfiju

Demogrāfiskie rādītāji uztrauc daudzas attīstītās pasaules valstis, un tam ir pamats. Pētījums rāda, ka ģimene, laulības un mājas iegāde ir būtisks nākotnes plānu elements vien mazākajai daļai respondentu. Z paaudzes respondentu (15 -20 g.v.) vidū 21% vēlas nākotnē iegādāties māju un 19% – apprecēties. Tūkstošgades paaudzes vidū (21 – 34 g.v.) par mājas iegādi domā 22%, bet laulībām – 17%. Satraucoši ir dati par nodomiem radīt pēcnācējus – jaunākās paaudzes vidū par to domā vien 11%, tūkstošgades paaudzē – 13% respondentu. Runājot par tīkamāko dzīvesvietu – vecākās paaudzes cilvēki (50+) priekšroku dod lauku rajoniem, bet jaunākie (15-34 g.v.) izvēlas lielpilsētu vai pilsētas nomali.

Informāciju iegūst TV

Televīzija ir populārs informācijas ieguves avots visās vecuma grupās. Gados jaunākās paaudzes informācijas ieguvei izmanto arī sociālos tīklus – 47% respondentu 15-20 gadu vecumā un 41% respondentu 21-34 gadu vecumā tos norādīja kā primāro informācijas avotu. Sociālo tīklu popularitāte nedaudz krītas, pieaugot vecumam, tomēr arī vecākajās paaudzēs šis rīks ir populārs. To kā vienu no primārajiem informācijas avotiem izmanto 27% respondentu 35-49 gadu vecumā, 20% 50-64 gadu vecumā un 8% patērētāju, kas vecāki par 65 gadiem. Vecākās paaudzes vidū populārs informācijas avots ir drukātā prese – to izmanto 38% respondentu, kas vecāki par 65 gadiem, bet radio klausās 18% respondentu vecuma grupā pēc 50.

Maltīte – blakusnodarbe

Maltītes bieži tiek ieturētas, paralēli darot vēl ko citu. Tā norādīja 30% pēckara bērnu (50-64 g.v.) un 29% respondentu, kas vecāki par 65 gadiem, 22% X paaudzes pārstāvju (35-49 g.v.), 23% tūkstošgades paaudzes (21-34 g.v.) respondentu un 26% aptaujāto 15-20 gadu vecumā. Liela daļa aptaujāto visās vecuma grupās atzīst – ēšana nenotiek bez tehnoloģiju klātbūtnes. Tam piekrita 52% respondentu 50-64 gadu vecumā, aptuveni 40% vidējo paaudžu pārstāvji un 38% aptaujāto 15-20 gadu vecumā.

Izpratne par veselīgu ēdienu atšķiras

Visās vecuma grupās respondenti gatavi par veselīgu pārtiku maksāt vairāk. Visaktīvāk šādu gatavību pauž 21-34 gadus veci respondenti (81%). Daudz neatpaliek arī jaunieši 15-20 gadu vecumā – 78% un X paaudzes pārstāvji (35-49 g.v.) – 75%. 50-64 gadu vecumā par veselīgu ēdienu vairāk maksāt gatavi 67%, bet to patērētāju vidū, kas vecāki par 65 gadiem, tādu ir 54%. Izpratne par to, kas ir veselīgs, gan nedaudz atšķiras. Vecākās paaudzes cilvēki par veselīgu uzskata ēdienu, kas nesatur daudz sāls vai cukura, bet jaunākie respondenti – ekoloģisku, bezglutēna un ogļhidrātiem bagātu pārtiku.

Lasa arī jaunie

TV skatīšanās (34%), laika pavadīšana vai saziņa ar draugiem (27%), mūzikas klausīšanās (25%) un lasīšana (24%) ir populārākie brīvā laika pavadīšanas veidi pasaules patērētāju vidū. Lasīšana ir otrs populārākais laika kavēklis arī jaunākās paaudzes (15-20 g.v.) vidū. Tā ir izplatītāka nekā spēļu spēlēšana tiešsaistē (16%) vai laika pavadīšana sociālajos tīklos (17%). Ekonomiski aktīvo grupu vidū iecienīta ir arī ceļošana – to starp trīs iecienītākajiem laika pavadīšanas veidiem norādīja 22% respondentu 35-64 gadu vecumā un 25% vecākās paaudzes (65+) aptaujāto.

Par Nielsen starptautisko pētījumu

Nielsen Global Generational Lifestyles pētījuma ietvaros tika aptaujāti vairāk nekā 30 000 patērētāji 60 pasaules valstīs – Āzijas un Klusā okeāna reģionā, Eiropā, Latīņamerikā, Vidējos Austrumos, Āfrikā un Ziemeļamerikā. Pētījums atklāj, kā cilvēka gadu skaitlis ietekmē viņa patēriņa, taupīšanas, ēšanas, izklaides un darba paradumus.

Avots: ala11

Leave a Comment