Visbiežāk auto īpašnieki uzskata, ka mašīnas apkopes pie oficiālā auto dīlera var pārstāt veikt jau brīdī, kad beidzies pēdējais līzinga maksājums. Turklāt to auto īpašnieku skaits, kas sava automobiļa apkopes oficiālajā pārstāvniecībā veic tikai līdz līzinga līguma beigām, ir ļoti liels. Vēl vairāk, liela daļa cilvēku, kuri iegādājas lietotu automobili, nekad neveic apkopes oficiālajās pārstāvniecībās. Bieži tam iemesls ir ne tik daudz finanšu trūkums, bet gan zināšanu trūkums. Biežāk izplatītos mītus, ko auto īpašnieki izmanto kā attaisnojumu, kāpēc neizmantot oficiālo pārstāvniecību piedāvātos apkopes pakalpojumus, komentē Toyota Baltic AS tehniskais eksperts Lauri Erts.
1. Veikt apkopi oficiālajā pārstāvniecībā ir dārgi
Šī mīta pamatā ir nezināšana par to, ka oficiālajā pārstāvniecībā veikta apkope ietver 20 līdz 30 ražotāja noteiktas pārbaudes un nodrošina, ka automobiļa tehniskais stāvoklis tiek saglabāts atbilstoši ražotāja standartiem, kā arī auto vērtība saglabāsies pēc iespējas augstāka. Ja salīdzinām pilnas apkopes cenu ar vienas procedūras izmaksām, piemēram, eļļas maiņu, un paraugāmies uz patieso vērtību, ko par šo cenu var iegūt, sapratīsim, ka oficiālās pārstāvniecības piedāvātā apkopes pakalpojuma cena ir izdevīgāka. Turklāt būtisks ir arī drošības aspekts, jo apkopi veic augsti kvalificēts speciālists, kas pārzina un izprot ikvienu attiecīgā ražotāja auto detaļu.
2. Es nekad nekavēju eļļas maiņu
Eļļas maiņa ir populārs aizsegs, ko izmanto, runājot par auto apkopi. Taču eļļas maiņa vien nenozīmē pilnu auto apkopi. Vai nomainot eļļu tehniķis pārbauda arī akumulatoru, gaisa filtru, stiprinājumu skavas, bremžu šķidruma līmeni un vēl desmitiem citu sīku, taču nozīmīgu detaļu? Visticamāk, nē. Taču automobiļa dzinēja eļļas un eļļas filtra nomaiņa ir tikai viena darbība. Kaut arī svarīga, tā tomēr noteikti nedod viennozīmīgu pārliecību, ka automobilis ir labā tehniskā stāvoklī.
3. Man ir draugs, kas zina visu par automobiļiem
Nereti draugi, paziņas vai kaimiņi ir zinoši auto lietās un uzņemas veikt auto apkopi. Taču viņu zināšanas, lai arī cik labas būtu, noteikti nav tādas kā oficiālo auto pārstāvniecību mehāniķiem. Piemēram, Toyota pārstāvniecības tehniķi katru gadu apmeklē vismaz 60 stundu papildu apmācību kursu un veic sertifikācijas pārbaudes divas reizes gadā, pierādot, ka viņu prasmes un zināšanas saglabājušās nemainīgi augstā līmenī. Turklāt oficiālajās pārstāvniecībās aprīkojums tiek regulāri atjaunots, lai garantētu, ka saņemsiet augstākās kvalitātes pakalpojumu.
4. Es došos uz servisu, kad automobilim kaut kas patiešām notiks
Doties uz servisu brīdī, kad automobilim jau ir problēma, ir tāpat kā apmeklēt ārstu ar hronisku saslimšanu – tā visbiežāk ir ielaista pārāk tālu. Līdz ar to remontdarbu un rezerves daļu izmaksas ir daudz lielākas, nekā būtu, ja problēma tiktu pamanīta un novērsta jau agrākā stadijā regulārās apkopes laikā. Tāpēc svarīgi auto apkopi veikt vienā vietā, ļaujot uzglabāt informāciju par jūsu mašīnu no brīža, kad tā nobraukusi savu pirmo kilometru. Veicot regulāras pārbaudes un, vajadzības gadījumā arī nelielus remontdarbus, ir lielāka iespēja ilgākā laika posmā izvairīties no dārga remonta.
5. Regulāru apkopju veikšana nepalielina mana auto vērtību
Ir pierādīts – ja auto pircējam jāizvēlas starp diviem vienādiem automobiļiem, bet oficiālajā pārstāvniecībā apkopes regulāri veiktas tikai vienam no tiem, priekšroka visbiežāk tiks dota tieši auto ar regulāri veiktām apkopēm. Auto, kuram regulāri veiktas apkopes, rada pārliecību, ka iepriekšējais saimnieks par to rūpējies, tā remontam ir izmantotas oficiālās auto rezerves daļas, tādējādi saglabājot auto vērtību augstāku nekā tiem, kuri apkopes nav veikuši vai nespēj tās uzrādīt. Automobiļiem, kam nav veiktas apkopes, mēdz būt slēptas problēmas, kas labākajā gadījumā var beigties ar dārgu remontu, bet sliktākajā – izraisīt negadījumu uz ceļa.