6 lieliski veidi, kā palēnināt dzīves ātro tempu

gliemezis

Dzīve paātrinās ar katru nākamo dienu: mēs skrienam pakaļ panākumiem karjerā, modes jaunumiem, spožiem iespaidiem un emocijām. Ātrā ritmā dzīvojot  mēs vairs nesaņemam prieku no dzīves un vispār nespējam aptvert to visu, kas notiek mums apkārt. Vismaz tā uzskata speciālisti no laikraksta Slow Life”.

1. Nedariet vairākas lietas vienlaicīgi

Maksimālajai nodarbinātībai ir maz kopīgā ar produktivitāti, bet spēja vienlaicīgi veikt vairākas darbības darbā, paralēli saplānojot atvaļinājumu priekš ģimenes un izvēloties jaunu ledusskapi vecākiem – tas viss ļoti reti noved pie vēlamā rezultāta.

2. Izpaužat savas domas uz papīra, nevis elektroniski

Tiesa gan, ka tehnoloģijas padarīja mūsu dzīvi maksimāli atvieglotu. Pateicoties viedtālruņiem var

skriešus aizsūtīt vēstules, veikt svarīgas piezīmes vai arī veikt izmaiņas tekstos. Ātras datu pārraides un pierakstīšanas dēļ, mēs zaudējām spēju analizēt un iegaumēt saņemto informāciju. Psihologi Pem Mjullera un Daniela Oppengeimera savā pētījumā piedāvā studentiem pierakstīt informāciju divos veidos: daļu ar roku, daļu izmantojot portatīvo datoru. Neskatoties uz to, ka rakstisko datu fiksācija prasa ilgāku laiku, pārbaudījumā tika noskaidrots, ka tie, kas rakstīja ar roku, spēja labāk reproducēt informāciju nekā tie, kas to darīja elektroniski.

3. Padariet ēdienreizi par rituālu

Kafija brokastu vietā, biznesa pusdienas vai uzkodas darbā, uzsildītais pusfabrikāts vakariņās. Tas viss tāpat kā ar maksimālo nodarbinātību, vairāk norāda uz slinkumu nekā uz strādīgumu. Garšīgas vakariņas – tas arī ir darbs, taču tas nes baudu, no kuras nedrīkst atteikties.

4. Atvēliet laiku hobijiem

Svarīga dzīves daļa jebkuram sevis cienošam cilvēkam. Pirmkārt, tāpēc, ka tas nes baudu. Otrkārt, tā ir iespēja cītīgi apdomāt visus dzīves notikumus. Atbildes uz vissarežģītākajiem jautājumiem ir atrodamas tieši šāda veida pārtraukuma brīžos.

5. Kārtīgi izgulieties

Neizgulēšanās ļoti strikta dienas grafika dēļ – nav iemesls lepoties. It īpaši, ja neizgulēšanās dēļ jūs nevarat koncentrēties – izlaižot daudz svarīgu detaļu.

6. Atsakieties no sociālajiem tīkliem

Dažādām elektroniskajām formām nav vietas Jūsu dzīvē. Protams, tas ir visātrākais un ērtākais sarunāšanās veids un tikšanās ar konkrētajiem cilvēkiem prasīs daudz vairāk laika un emocionālā spēka, taču saruna būs daudz saturīgāka nekā komentāru apmaiņa zem kādas fotogrāfijas.

avots: gazeta.ru 

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

Pievienot komentāru