E – sporta miljonāri pusaudži

Vai tā būtu spēle “Spacewar”, kas tika radīta 1962. gadā, vai jaunākā futbola līdzjutēju iecienītā FIFA versija, vienmēr jauniešiem ir bijusi iespēja aizrauties ar datorspēlēm jau kopš datorlaikmeta sākuma.

Tomēr atšķirība starp pusaudžiem, kas to darīja 20. gadsimta 60. gados, un tiem, kas to dara šodien, ir tāda, ka mūsdienās jauniešiem ir iespēja nopelnīt naudu.

 

Mēs nerunājam par mazām naudas summām. E-sports ir kļuvis par tik lielu biznesu, ka 100 pelnošāko spēlētāju sarakstā būs redzami cilvēki, kuri, spēlējot spēles, piemēram, “Counter-Strike”, nopelna miljonus. Kā arī tādas platformas, kā ggbet casino palīdz cilvēkiem visā pasaulē paredzēt esporta liela mēroga maču iznākumus un saprast, kā iespējams veikt likmes.

 

E-sporta vēsture

 

Iespējams, datorspēles sākotnēji tika izgudrotas, lai izklaidētu cilvēkus, taču nepagāja ilgs laiks, un tām tika pievienota sacensību iezīme. 1972. gadā Stamfordas universitātē notikušais “Spacewar” turnīrs, iespējams, bija pirmais zināmais e-sporta sacensību piemērs.

 

Lai gan balva nebija tik aizraujoša kā miljoniem un vairāk dolāru vērtie piedāvājumi, par kuriem cilvēki var spēlēt mūsdienās, tā joprojām bija pietiekami aizraujoša 70. gadu jauniešiem: žurnāla “Rolling Stone” gada abonements. 1980. gadā viss tika pavirzīts vēl tālāk, kad vairāk nekā 10 000 cilvēku piedalījās “The Space Invaders Championship”, ko rīkoja Atari un kas guva ievērību, jo tobrīd šī spēle jau bija plaši pazīstama. Šie turnīri aizsāka ideju par iespēju spēlēt spēles par balvām, kas 80. gados kļuva arvien izplatītāka.

 

Iespējams, neviena pārmaiņa šajā nozarē nebija tik svarīga kā interneta izgudrošana, kas ļāva spēlētājiem sazināties vienam ar otru visā pasaulē un deva iespēju uzņēmumiem, kas izgatavoja spēles, piedāvāt iespēju spēlēt tiešsaistē. Drīz vien tādi uzņēmumi kā “Blockbuster” un “Nintendo” sāka sponsorēt lielus spēļu turnīrus, kas galu galā noveda pie 1997. gada turnīra “Red Annihilation”. Šo turnīru uzskata par pasaulē pirmo e-sporta turnīru mūsdienu izpratnē, kas piedāvāja 5000 ASV dolāru balvu, kā arī iespēju uzvarētājam izbraukt ar Džona Karmaka (John Carmack) Ferrari.

 

Laikam ritot, piedāvātās naudas balvas kļuva arvien lielākas un lielākas, eksplodējot pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados. Patiešām, Dienvidkorejas Globālā StarCraft 2 līga var pulcēt pat piecdesmit miljonus skatītāju, kad tajā notiek turnīrs. Nešķiet, ka e-sporta tirgus drīzumā varētu samazināties. E-sports ir attīstījies līdz tādam līmenim, ka tas ir viena no populārākajām lietām, ko cilvēki skatās gan tiešsaistē, gan klātienē, tāpēc nav brīnums, ka tas ir sācis piesaistīt vislielākos talantus, līdzīgi kā to dara futbols.

 

E – sporta miljonāri

 

1.     Džeidens Ašmans (Jaden Ashman)

 

Džeidens Ašmans un viņa komandas biedrs “Fortnite” pasaules kausa izcīņā ieguva otro vietu. Viņi sadalīja otrās vietas balvu 2,25 miljonu ASV dolāru apmērā. Ašmans savu pirmo Xbox ieguva, kad viņam bija seši gadi, un viņa mamma stāsta, ka gadu gaitā viņai ar viņu ir bijušas grūtības, jo viņa centusies viņu vairāk virzīt uz skolas gaitām. Ešmans atzina, ka kopš spēles “Fortnite” iznākšanas brīža spēlējis to pat astoņas stundas dienā, taču tas viņam palīdzēja sasniegt Pasaules kausa finālturnīru.

 

2.     Donovans Hants (Donovan Hunt)

 

Donovans Hants, ko citi spēlētāji pazīst ar tiešsaistes vārdu DhTekkz, 2018. gadā pārņēma e-sporta pasauli ar vētru, kad viņš no nekurienes iznāca un uzvarēja FIFA turnīrā Barselonā. Viņš uzvarēja gandrīz visus, pret kuriem stājās, tostarp Nicolas99fc, kurš tobrīd tika uzskatīts par labāko spēles spēlētāju pasaulē. Viņš ne tikai uzvarēja turnīrā un ar to saistīto 22 000 ASV dolāru naudas balvu, bet arī veica revolūciju spēles spēlēšanā.

 

Hants būtībā izgudroja jaunu gājienu, kas pazīstams kā “trieciens ar metienu pa vārtiem”. Futbola kluba AS Roma FIFA komandas menedžeris Kolins Džonsons atzina, ka tas bija kaut kas tāds, ko neviens iepriekš nebija redzējis. Tā rezultātā Hants kļuva par tikpat pieprasītu spēlētāju kā Mo Salāhs vai Lionels Mesi reālajā dzīvē, un gan profesionāli klubi, gan spēļu organizācijas piedāvāja viņam nopietnu naudu, lai pievilinātu viņu spēlēt to rindās.

 

3.     Kuro Takhasomi

 

Viens no labākajiem veidiem, kā nopelnīt nopietnu naudu, ir kļūt par daļu no veiksmīgas komandas, un tieši to Kuro Takhasomi arī izdarīja. Sacensības viņš sāka spēlēt 2011. gadā, būdams astoņpadsmitgadīgs, taču viņa komanda nebija pārāk veiksmīga “The International” turnīrā, tāpēc viņš nolēma izpētīt šo jomu un pavadīja laiku, spēlējot daudzās dažādās grupās. Galu galā 2015. gadā viņš pievienojās “Team Liquid” komandai. Pāreja uz komandu bija iedvesmojoša. Viņš kļuva par pirmo e-sporta spēlētāju, kurš savā karjerā izcīnīja 1000 uzvaras, un bija visaugstāk ierindotais e-sporta spēlētājs.

 

Leave a Comment