“Vispirms ir jāsaprot tas, ka stilists nodarbojas ne tikai ar ārējo izskatu, bet arī ar psiholoģiju. Labs stilists nevar “vienkārši skaisti apģērbt”. Viņam ir labi jāsaprot mērķis un motivācija, un tikai tad jāizstrādā un jāpiedāvā garderobe”, uzskata Anush (Anna Bagdasarjana), Rīgas modes stiliste un unikāla projekta “Praktiskā stila skola” vadītāja.
Pēdējos deviņus gadus Anush strādā par profesionālu šoperi, imidža veidotāju, vada savu stila studiju, ka arī stāsta par gaidāmajām tendencēm žurnālā “Fashion”.
Sākumā vajadzētu noskaidrot, ko jūs vēlaties: atrast jaunu vīru vai “pakāpties” pa karjeras kāpnēm?
“Ja uzdevums ir “uzlabot” personīgo dzīvi vai atrast jaunu vīru, tad tas ir viens virziens. Ja runa ir par karjeras stāvokļa uzlabošanu vai karjeras izaugsmi, tad tas stilistam ir pavisam cits uzdevums. Esiet gatavi tam, ka sākumā ar stilistu būs jāaprunājas, jāpastāsta viņam par savu personīgo dzīvi, un tikai pēc tam varēs noteikt sadarbības “fronti”.
Vēlos pateikt dažus vārdus par personīgā stilista izvēli, jo šobrīd stilistu ir ļoti daudz. Gandrīz katrs otrais valstī ir stilists! Tomēr vairumā gadījumu tie ir cilvēki, kuri ir pabeiguši kursus tiešsaistē vai izlasījuši dažus rakstus internetā. Esiet modri! Mūsdienu stilisti ne vienmēr ir speciālisti, kuri orientējas veikalos un tendencēs, kuriem ir kompetenta pieeja klientiem un kuri spēj saglabāt jūsu personīgās dzīves noslēpumus. Pirms iepazīšanās ar nākamo personīgo stilistu neesiet slinki, izpētiet viņa mājaslapu, izlasiet pieejamās atsauksmes, pievērsiet nopietnu uzmanību viņa kvalifikācijai.
Lai iegūtu personīgo stilistu, nav jābūt miljonāram
Tieši jūsu pirmā tikšanās ar stilistu nosaka to, pie kā jūs strādāsiet un cik tas maksās. Stilistam ir precīzi jāsaprot, kam “jāgatavojas” un kādus veikalus jūs apmeklēsiet. Savukārt jums ir godīgi jāpasaka, cik daudz esat gatavi tērēt ”pārvērtībām”, ja runa ir par iepirkšanos.
Tas ir pilnīgi normāli, ka ir cilvēki, kuri var atļauties nopirkt kleitu par diviem tūkstošiem eiro, kā arī cilvēki ar divu tūkstošu eiro budžetu trim iepirkšanās sezonām. Abas situācijas stilistiem ir pieņemamas. Starp citu, lai iegūtu personīgo stilistu, mūsdienās nav jābūt miljonāram.
Pazīšanās sākumā stilistam ir jāinformē jūs par izmaksām un jānosaka turpmākais sadarbības plāns. Ja iepazīšanās tikšanās laikā jums neizdodas izveidot ērtu un konstruktīvu dialogu, tas nav nekas briesmīgs. Visdrīzāk tas nav “jūsu” speciālists. Neslinkojiet un dodieties uz konsultāciju pie cita stilista!
Mūciet prom no stilistiem “gaišreģiem”!
Ja stilists, jūs ieraugot, uzreiz pasaka: “Ak dievs! Es redzu jūs! Jūs būsiet rudmataina mežonīga skaistule burvīgā kleitā ar zilām zvaigznītēm un 27 centimetrus augstiem papēžiem”, turklāt tas notiek vēl pirms jūs esat pastāstījuši par savu “pārvērtību” mērķi, tad no šādas sadarbības labāk uzreiz atteikties.
Ir ļoti svarīgi, lai stilists, jūs ģērbjot, analizētu jūsu reālās dzīves atbilstību jaunajam tēlam. Ja “rudmatainā mežonīgā skaistule” ir piecu bērnu māte un mājsaimniece, tad kleitā ar zilām zvaigznītēm un uz 27 centimetrus augstiem papēžiem viņai vienkārši nebūs kur iet.
Apģērbam, kuru piedāvā stilists, ir pilnībā jāatbilst jūsu iekšējai pašsajūtai un precīzi noteiktiem dzīves mērķiem. Varbūt vienīgais izņēmums ir piedalīšanās televīzijas šovā “Modes spriedums”. Un tas arī tikai tāpēc, ka jūs uz turieni dodaties vienu vienīgo reizi.
Dažreiz pietiek ar nelielām korekcijām
Ir gadījumi, kad pārveidojumi cilvēkam nav nepieciešami. Ja šī brīža dzīves periodā viss ir kārtībā, izmaiņu nav, īpašas motivācijas radikālām pārmaiņām nav, tad viss ir kārtībā! Pietiks ar to, ka “skaista un garda konfektīte” tiks ietīta “skaistā un gardā papīriņā”. Pietiks ar figūras pamatkorekciju ar apģērba palīdzību, izvēloties pareizas krāsas un optimālus siluetus. Nekādas kardinālas izmaiņas nav vajadzīgas. Ja jūs vēlaties tikai “pabeigt” savu tēlu, novest to līdz gardam, stilīgam un interesantam noslēgumam, tad es parasti atrunāju savus klientus no liekām un neoptimālām pārmaiņām.
Nostrādājot ar cilvēkiem deviņus gadus, es sapratu, ka 50% no stilista profesijas ir tieši psiholoģija. Būtiskākais ir prast uzklausīt klientu, runāt viņam saprotamā valodā. Tas, manuprāt, ir visinteresantākais un tajā pašā laikā visgrūtākais manā profesijā. Tomēr visas grūtības padara nebijušas tas brīdis, kad dažas nedēļas pēc pārvērtībām klients atsūta fotogrāfiju no kāda pasākuma un saņemto komplimentu sarakstu. Man tas ir pats lielākais gandarījums!
Vēlu jums veiksmi, meklējot “savu” stilistu! Lai stils ir kopā ar jums!” – nobeigumā saka Anush.