Rieksti veselībai: noskaidro, kuri rieksti ir visveselīgākie un kā noder uzturā

Rieksti veselībai – lazdu rieksti

Lazdu riekstu jeb lombarda riekstu dzimtene ir Āzija un Kaukāzs. Šie rieksti satur vitamīnus В, В1, В2, С, Е, РР, minerālvielas jodu, mangānu, varu, dzelzi un kobaltu. Tikai 100 grami šo riekstu dienā pilnībā apmierina cilvēka organisma prasības pēc augstvērtīgām olbaltumvielām.

Lazdu riekstu sastāvā ir arī eļļas, kas aizkavē holesterīna veidošanos asinīs, samazina asinsvadu slimību risku, kā arī ir nepieciešamas augošam organismam. Ļaudīm ar liekā svara problēmām jāpatur prātā, ka lazdu rieksti ir barojoši.

Mandeles

Savvaļā aug Rietum- un Vidusāzijā. Mandeļkoki ir tuvi persika radinieki, pieder pie rožziežu dzimtas. pamatoti uzskata par vieniem no uzturvielām visbagātākajiem riekstiem. Tajās ir daudz B, E grupas vitamīnu, kālija, magnija, cinka, fosfora un olbaltumvielu. ir labākais E vitamīna avots, kas mazina risku saslimt ar vēzi, bet kalcija daudzums tajās pārsniedz pat šīs vērtīgās vielas daudzumu pienā.

 

Brazīlijas rieksti

Gviānas un Brazīlijas mežos aug tik bagātīgi, ka tos nav pat vajadzības kultivēt. Lielajos bertoletijas augļos (Bertholletia excelsa), kuru svars sasniedz pat 2 kg, atrodas 15 – 25 trīsšķautņainas sēklas, kuras tad arī dēvē par em. Regulāri iekļauti uzturā, pazemina holesterīna līmeni, dziedē veģetatīvo un asinsvadu distoniju, samazina nervu traucējumus.

Lasi arī: Visīstākais brīnumlīdzeklis! Valriekstu starpsieniņas spēj izārstēt organismu!

Šos riekstus ieteicams lietot arī pazeminātas imunitātes, balsta un kustību aparāta slimību un angīnas gadījumos. Tie satur arī daudz selēna. Trīs rieksti dienā sievietēm nodrošina diennaktī nepieciešamo selēna devu.

 

Rieksti veselībai – pistācijas

Pistāciju dzimtene ir Vidusjūras valstis. Tur šie rieksti aug etiķa koku dzimtas riekstaugļu krūmājos. Pistāciju koki dzīvo aptuveni 400 gadus, bet kalnu apvidos gadās eksemplāri, kas sasniedz 700 gadu robežu. novāc naktī, jo dienā saules ietekmē šo koku lapas izdala cilvēkiem kaitīgas aromātiskās vielas, kas var izraisīt saindēšanos. Šie rieksti bagātīgi satur fosforu, kāliju, B6 vitamīnu un neaizstājamās aminoskābes.

Lietotas uzturā, pistācijas mazina risku saslimt ar sirds slimībām, uzlabo redzi, stiprina kaulus un zobus, vairo enerģiju. Jāpatur prātā, ka botāniskā izpratnē pistācijas nav rieksts, bet pistāciju koka kauliņauglis. Izrādās, arī zemesrieksti patiesībā nav rieksti, bet gan pākšaugi. Pie riekstiem tos pieskaita ķīmiskā sastāva un garšas īpašību dēļ, kas ir tādas pašas kā riekstiem, nevis pupām.

 

Arī interesanti: Vitamīnu palete no dabas, ko viegli iespējams uzņemt vasarā! SPIED ŠEIT

Avots:

la.lv

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

Pievienot komentāru