Prieks, pārsteigums, bailes – tās ir tikai dažas no emocijām, ar kurām saskaramies, komunicējot ikdienā. Taču cilvēkiem ar redzes traucējumiem sarunas laikā nākas paļauties uz intuīciju un dzirdi, lai noteiktu, kā cilvēks jūtas. Lai iepazīstinātu ar mākslīgā intelekta (MI) sniegtajām iespējām, tehnoloģiju uzņēmums Huawei sadarbībā ar Latvijas Neredzīgo biedrību, cilvēkiem ar redzes traucējumiem dāvāja ar emociju atpazīšanas aplikāciju aprīkotos jaunākos Mate 20 Pro flagmaņus.
2018. gada izskaņā tehnoloģiju uzņēmums Huawei prezentēja Facing Emotions aplikāciju, kas, izmantojot MI sniegtās priekšrocības un Mate 20 Pro viedtālruņa jaudu, palīdz vājredzīgiem un neredzīgiem cilvēkiem “saskatīt emocijas”. Aplikācija, izmantojot telefona aizmugurējo kameru, noskenē sarunu biedra seju un iezīmē personas sejas elementus. Pēc emocijas noteikšanas austiņās tiek atskaņota unikāla skaņa, kas atbilst kādai no septiņām biežāk sastopamajām emocijām – priekam, bēdām, bailēm, dusmām, pārsteigumam, riebumam vai nicinājumam.
Latvijas Neredzīgo biedrības rehabilitācijas centra mūzikas pulciņa pasniedzējs Dmitrijs stāsta, ka visu mūžu nodarbojies ar mūziku – montējis un ierunājis audio reklāmas, kā arī aranžējis dziesmas, tādēļ aplikācijas ideja par emociju atspoguļošanu caur skaņu viņam šķiet ļoti laba. “Mūsu vidū noteikti ir kāds, kam tas atvieglos dzīvi,” par aplikāciju spriež Dmitrijs.
Lai gan Dmitrijs ir pieradis cilvēku emocijas noteikt pēc balss, jo kā muzikālam cilvēkam viņam ir uztrenēta dzirde, viņš uzskata, ka aplikācija īpaši noderēs kādam, kas ikdienā ar mūziku nenodarbojas un šos cilvēkus ar aplikāciju varēs patīkami pārsteigt.
Latvijas Neredzīgo biedrības biedri tāpat novērojuši, ka aplikācija apkārtējo vidū nepārprotami rada pozitīvas emocijas. Viņi atklāj, ka, izmantojot aplikāciju, saskārušies ar smaidiem apkārtējo sejās, jo visbiežāk atskaņotā skaņa bijusi tieši “Prieks”. Aplikācijas lietotāja Aija to izmēģinājusi arī ar draugiem un uzskata, ka tas ir labs veids, kā izklaidēties. “Es visu laiku esmu priecīga un cilvēki apkārt arī. Manus draugus aplikācija vairāk uzjautrina, parasti sākas visu mīmiku taisīšana,” atklāj Aija.
“Mums ir prieks, ka līdz ar jaunu tehnoloģiju ieviešanu, Huawei ir iespēja piedāvāt tās tiem, kam tās visvairāk nepieciešamas. Facing Emotions aplikācija, kas pieejama jaunākajos Huawei flagmaņos, ir devusi unikālu iespēju palīdzēt cilvēkiem ar redzes traucējumiem “redzēt” emocijas,” saka Huawei Consumer Business Group Baltijas reģiona ģenerāldirektors Jaņs Fejs (Yan Fei).
Par Huawei Consumer BG:
Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto viena trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā atvērti kopā sešpadsmit izpētes un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa struktūrvienībām, tā nodarbojas ar viedtālruņiem, mobilajām platjoslas iekārtām, iekārtām mājām un mākoņpakalpojumiem. Huawei globālais tīkls balstās uz 20 gadu pieredzi telekomunikāciju nozarē, un uzņēmums darbojas, lai nodrošinātu jaunākas tehnoloģijas patērētājiem visā pasaulē.
Vairāk informācijas pieejams Huawei Business Group mājaslapā: http://consumer.huawei.com/lv/