7 veidi, kā nesatraukties par sīkumiem

Vai pamanījāt, ka jūs esat regulāri aizkaitināti? Ir svarīgi, lai laikā varētu apstāties un nomierināties, jo nervos var rasties nopietnas veselības problēmas. Kā palīdzēt sev stresa situācijā?

Bieži vien cilvēks sāk nervozēt tikai tādēļ, ka viņš pats sevi uzkurina un ir novietojis notikuma nozīmību pārāk augstu. Skolā mēs satraucāmies pirms kontroldarbiem, institūtā – pirms testiem, pieaugušo dzīvē – pirms intervijas, biznesa tikšanās utt. Mūsdienu pasaulē bažas rada vagons un nelieli ratiņi. Bet kāpēc sevi izvest no pacietības un izšķiest enerģiju? Jūs varat nosūtīt to uz citu kanālu, vienlaikus saglabājot mieru.

Lasīt arī: Īsts spēk vīrs: kas jāzina, ja jums ir liels auglis

No kurienes nāk bažas?

Daudzi psihologi piekrīt, ka lielākā daļa no problēmām, ko mēs uzņemam uz savu galvu, tas ir, patiesībā mēs tos paši radām. Tomēr tas ne vienmēr ir noticis. Tā notiek, ka persona kļūst kairinoša fizioloģisku iemeslu dēļ. Piemēram, nervozitāte rodas no miega trūkuma, vitamīnu trūkuma, izsalkuma sajūtas. Arī pašnoteikšanās trūkums, pesimisms, neveiksmes bailes var izraisīt stresu.

Ir svarīgi saprast, ka nervozitāte un kairinājums ir vairāk atkarīgi no iekšējiem faktoriem nekā no ārējiem apstākļiem. Veids, kā jūs reaģējat uz ārējiem apstākļiem, padara jūs vai nu iekšēji mierīgu vai nē. Tieši tāpēc viens nejūtas ērti vairāku svešinieku kompānijā, tāpēc tas ir nervozs, bet otrs mierīgi uzstājas publikas priekšā.

Labākais veids, kā tikt galā ar trauksmi, nervozitāti ir izvairīties no stresa situācijām. Bet tas ne vienmēr ir iespējams. Galu galā tad jums nebūs jādodas uz darbu, nevajadzētu vadīt, vai arī vispār neatstāt māju. Nedarīt neko ekstrēmu! Jūs varat palīdzēt sev, ja jūtat, ka tuvojas trauksmes sajūta.

Lasīt arī: Kā ieaudzināt bērnam pateicību

Ko darīt, lai nesatrauktos par sīkumiem

Kurās situācijās visbiežāk esat nervozs? Atrodiet savu vājo vietu – tā var būt publiskā runāšana, saziņa ar bosu, ceļojums pie zobārsta – kaut kas. Un jāizstrādā stresa situācija. Psihologi iesaka iedomāties sliktāko rezultātu – neveiksmi prezentācijās, rājienu no priekšnieka, asaras zobārstniecībā – un izanalizēt savas izjūtas, domā par to, ko jūs darītu, ja tas notiktu. Raksturīgi, nemiers izzūd, jo cilvēki parasti tikai baidās no nezināmā, un nav īpašas grūtības. Bet, ja stress jūsos rodas pēkšņi, izmantojiet skaidru ieteikumu, ja jūs ļoti satraucaties.

1. Emocionālā stresa laikā, aizveriet acis un skaitiet līdz desmit. Elpojiet lēnām un dziļi. Iedomājieties, ka iekšā ir mākonis, kas sastāv no agresijas. Un ar katru izelpu tas iziet, kļūst mazāks un beidzot pazūd.

2. Novērsieties uz nelielu detaļu. Paskaties uz bosa kaklasaiti, uz attēlu savā birojā vai puķu podos. Pastāsti sev: “Es esmu mierīgs, es jūtos labi”.

3. Dodieties prom no kairinātāja, ja jums ir šāda iespēja. Kad jūs saprotat, ka zaudējat kontroli pār savu emocionālo stāvokli, pārtrauciet darbu, kas izraisīja stresu, vai sarunājieties ar personu, kas ir kairinoša. Atstājiet biroju vismaz uz pāris minūtēm, un jūs jutīsieties labāk.

4. Dodieties pie ūdens. Sazinieties ar ūdeni – dīķa, strūklakas, tuvējā parkā, palīdzēs jums atpūsties un atjaunoties. Par sliktu nenāks, izdzert glāzi tīra minerālūdens lēnām, maziem malciņiem, atkārtojot sev: “Tieši tagad es jūtos mierīga, es apzinos maznozīmīgumu par to, kas notiek.”

5. Vingrošana. Tas nav joks! Fiziskā spēka laikā galanīna neuropeptīda līmenis smadzenēs palielinās, tas aizsargā nervu savienojumus no stresa destruktīvā efekta. Un neironu efektivitāte ir izturība pret stresu un depresijas aizsardzība. Tāpēc mēs iesakām ātri iet augšā pa kāpnēm, pietupties vai veikt citus vingrinājumus. Jā, ja tas notiek birojā, kolēģi paskatīsies uz tevi, bet jūs ātri atbrīvosieties no stresa.

6. Dodiet emocijām izeju. Smejieties visā savā balsī, līdz asarām. Labāk to darīt vienatnē ar sevi, lai neviens tev neuzdotu nevajadzīgus jautājums. Jūs varat kliegt, raudāt. Dažas šādas emocionālās relaksācijas minūtes, un jūs jutīsieties labāk.

7. Sekojiet līdzi žestikulācijai. Pārtrauciet staigāt turp un atpakaļ nervozi gaidot. Negrauziet nagus, neraujiet matus. Piespiest sevi nedarīt nevērīgas lietas, kad esat nervozs. Tātad jūs vēl vairāk iedzenat sevi stress.

 

Avots: vedmochka.net

Gunta Graudiņa

Iesaki šo rakstu citiem!

COMMENTS

Pievienot komentāru