Ātrgaitas dzelzceļa līnijas projekts Rail Baltica ir stratēģiski nozīmīgs visām reģiona valstīm, tādēļ aktīvi un mērķtiecīgi jāturpina darbs pie projekta īstenošanas, piektdien, 26.oktobrī, Viļņā notiekošajā Baltijas Asamblejas (BA) 37.sesijā uzsvēra Latvijas, Igaunijas un Lietuvas parlamentārieši.
BA aicina nodrošināt savlaicīgu projekta realizāciju, ievērojot noteiktos termiņus un tādējādi novēršot arī projekta kopējo izmaksu sadārdzinājumu. Tāpat BA mudina Baltijas valstis izstrādāt un īstenot kopīgus pasākumus, lai projektam Rail Baltica arī turpmāk nodrošinātu Eiropas Savienības atbalstu un finansējumu.
Kā Viļņā akcentēja Latvijas Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, Baltijas valstis konstruktīvi sadarbojas, lai nodrošinātu visaugstāko pieļaujamo Eiropas Savienības līdzfinansējuma līmeni arī pēc 2020.gada.
Lai gan projekta ieviešana saistīta ar vairāku izaicinājumu pārvarēšanu, tostarp radot divu gadu nobīdi projekta ieviešanas grafikā, panākts vērā ņemams progress un ir uzsāktas arī projektēšanas aktivitātes, sacīja D.Merirands.
Baltijas valstu deputāti BA sesijā, lemjot par ciešāku sadarbību transporta un infrastruktūras jomā, aicināja panākt vienošanos par projekta Rail Baltica infrastruktūras pārvaldības modeli 2019.gada pirmajā pusē, kā arī veicināt Polijas un Somijas iesaisti projektā.
Parlamentārieši vienojās turpināt sekot Rail Baltica projekta konstruktīvai realizācijai, un tā arī turpmāk būs viena no svarīgākajām BA darba prioritātēm.
Informācija par BA:
Baltijas Asambleja ir Latvijas, Igaunijas un Lietuvas parlamentu sadarbības institūcija, kas izveidota 1991.gada 8.novembrī. Asamblejā katru Baltijas valstu parlamentu pārstāv 12-20 deputāti. Asambleja ir koordinējoša un konsultatīva institūcija. Tā ir tiesīga nacionālajiem parlamentiem, valdībām un Baltijas Ministru padomei izteikt savu viedokli rezolūciju, lēmumu, deklarāciju un ieteikumu formā un pieprasīt atbildes par to, kā risināti BA dienas kārtības aktuālie pārrobežu jautājumi.