Gandrīz trešdaļa (31%) Latvijas iedzīvotāju kā nozīmīgāko aspektu produktu iegādē norāda to veselīgumu, analizējot “Nielsen” veiktos pētījumus, atklājis viens no Latvijas maizes tirgus līderiem “Fazer Latvija”. Ar katru gadu pieaug veselīgu produktu patēriņš un to īpaši veicinājušas ģimenes ar bērniem. Šajā pircēju grupā veselīgāku produktu iegāde 2017. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir palielinājusies par ceturtdaļu (24%).
“Veselīgums ir viena no populārākajām tendencēm pasaulē un arī Latvijā, kas ietekmē mūsu dzīves stilu kopumā un, protams, arī izvēli attiecībā par to, ko ēdam. Ģimenes ar bērniem arvien biežāk izvēlas uzturā lietot tādus pārtikas produktus, kas uzturvērtības ziņā ir augstvērtīgāki. Vienlaikus jāatzīmē, ka ne vienmēr vecāku izvēle sakrīt ar bērnu vēlmēm un bieži dažādu, īpaši ne tik plaši zināmu iemeslu dēļ dārzeņu iekļaušana bērnu dienas ēdienkartē ir īsts izaicinājums,” komentē “Fazer Bakery Baltic” mārketinga vadītāja Inga Jirgensone.
“Lai pārliecinātos, kas ir iemesli, kāpēc dārzeņi nav bērnu ēdienkartes favorīti, veicām nelielu eksperimentu un atklājām, ka maize, kuras receptūrā ir dārzeņi, bērniem ļoti garšo. Bērni labprāt notiesāja gan bietes, gan pupiņas, burkānus, lēcas, turku zirņus, saldo kartupeli un pat pastinaku. No tā secinājām, ka dārzeņu iekļaušana bērnu ēdienkartē nemaz nav tik liels izaicinājums,” atklāj Inga Jirgensone.
Saskaņā ar “Nielsen” datiem, “Fazer” maizes pagājušogad bija vienas no pircēju iecienītākajām maizēm visās trīs Baltijas valstīs, sastādot 30% no visu jauno produktu apjoma maizes tirgū. Savukārt vairāk nekā puse “Fazer” jaunumu klāstā – 16%, bija tieši “Dārzeņu maizes”. Pircēji, raksturojot šo maizi, kā populārākos ir minējuši vārdus “garšīga”, “dabīga” un “laba dzīvesveida sastāvdaļa”. Pagājušogad, pateicoties Ogres maiznīcā ceptajām “Dārzeņu maizēm” kviešu porciju maižu segments Latvijā ir pieaudzis par 12%.
Kā liecina “Nielsen” dati, patērētāji arvien biežāk izvēlas inovatīvus un jaunus produktus, to īpatsvaram ātrās aprites preču (FMCG) segmentā Latvijā pieaugot no 8% līdz 9%, savukārt maizes segmentā jaunie produkti sastāda tikai 4,5%. “Maizes tirgus attīstās, pateicoties jaunām idejām – garšām un formātiem un, lai gan redzam, ka attiecībā uz maizes izvēli esam konservatīvāki, pircēji arvien vairāk novērtē jaunumus ar augstvērtīgāku sastāvu. Esam maizes tirgus inovatori un turpināsim patērētājus iepriecināt ar augstvērtīgām jaunām maizēm jau tuvākajā laikā,” atklāj Inga Jirgensone.
Izmantotie informācijas avoti: Nielsen Key market trends, Q3 2017, Nielsen Shopper trends, 2017, NEPA Brand survey, July 2017, Nielsen, maizes tirgus dati (2016 Dec-2017 Nov).
Par “Fazer Latvija”:
“Fazer Latvija” ir viens no maizes tirgus līderiem, kas strādā ar diviem zīmoliem – “Fazer” un “Druva”. Maize tiek cepta mūsdienīgā ražotnē Ogrē, kas ir viena no tradīcijām bagātākajām maizes ceptuvēm Latvijā. 2015. gadā Ogrē darbu sāka jauna, mūsdienīga kūku un konditorejas izstrādājumu ražotne. “Fazer” saldumi, no kuriem Latvijā populārākie ir šokolādes “Karl Fazer” un “Geisha”, tiek ražoti Somijā. 2017. gadā “Fazer Latvija” apgrozījums bija 25,32 milj. eiro. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 300 darbinieku, un tas ir lielākais darba devējs Ogrē.