Automātiskās pārnesumkārbas nepareiza lietošana var radīt nopietnas mehāniskas problēmas, kas negatīvi ietekmē transportlīdzekļa veiktspēju un ilgmūžību
Nepareiza ekspluatācija apdraud braukšanas drošību un var novest pie dārgiem remontdarbiem. Viena no biežāk pieļautajām kļūdām ir nepareiza neitrālā pārnesuma “N” izmantošana. Lai gan tas var šķist nekaitīgi, tas var radīt nopietnus transmisijas bojājumus. Saskaņā ar Ford sniegto informāciju, aktivizējot šo pārnesumu, pārnesumkārba atvienojas no dzinēja, neļaujot transportlīdzeklim kustēties pat tad, ja akseleratora pedālis tiek nospiests.
Lai gan dažos gadījumos “N” pārnesuma izmantošana var būt nepieciešama, kļūdaina tā aktivizēšana var izraisīt dārgu remontu, kas var pārsniegt pat 7000 ASV dolāru, kā norāda eksperti.
Transportlīdzeklim vienmēr jābūt braukšanas režīmā
Daudzi autovadītāji, gaidot pie luksofora, pārslēdz pārnesumkārbu uz neitrālo režīmu, domājot, ka tas samazina transmisijas nodilumu vai palīdz ietaupīt degvielu. Tomēr eksperti iesaka šo praksi neveikt, jo modernās sistēmas jau ir optimizētas, lai samazinātu degvielas patēriņu bez nepieciešamības pārslēgties uz “N”.
Ja transportlīdzeklis tiek pārslēgts uz neitrālo pārnesumu, pārnesumkārba piedzīvo nevajadzīgu slodzi, jo notiek pastāvīga pārslēgšanās starp režīmiem. Turklāt, pārslēdzot atpakaļ uz “D” (Drive), transmisijā rodas neliels trieciens, kas ar laiku var bojāt tās iekšējās sastāvdaļas.
Kāpēc lejup braucot nevajadzētu izmantot neitrālo pārnesumu
Daži autovadītāji uzskata, ka pārslēgšanās uz “N” braukšanas laikā lejup pa nogāzi palīdz samazināt degvielas patēriņu. Taču tas ir maldīgs pieņēmums, jo modernās degvielas iesmidzināšanas sistēmas automātiski regulē degvielas padevi, kad transportlīdzeklis ripo ar ieslēgtu pārnesumu, padarot šo metodi efektīvāku par neitrālo režīmu.
Turklāt, izmantojot neitrālo pārnesumu, tiek zaudēta motora bremzēšana, un vadītājs ir spiests paļauties tikai uz bremžu sistēmu. Tas palielina bremžu pārkaršanas risku un pasliktina transportlīdzekļa vadāmību stāvos ceļa posmos.
Droša pārnesumu pārslēgšana
Bīstama kļūda ir pārslēgšanās no “D” uz “N” vēl pirms transportlīdzeklis pilnībā apstājies. Daži autovadītāji to dara, lai mazinātu bremžu lietošanu vai it kā samazinātu slodzi uz transmisiju un dzinēju.
Tomēr automātiskās pārnesumkārbas ir izstrādātas tā, lai efektīvi atslēgtos tikai tad, kad transportlīdzeklis apstājas “D” režīmā. Piespiedu pārslēgšanās uz “N” kustības laikā var izraisīt ātrāku transmisijas komponentu nodilumu.
Daži autovadītāji uzskata, ka pārslēgšanās uz “N” pirms motora izslēgšanas palīdz pagarināt transmisijas kalpošanas laiku, tomēr šāda rīcība nav nepieciešama un dažos automašīnu modeļos var pat izraisīt mehāniskas problēmas.
Kā pareizi apturēt transportlīdzekli
Lai pareizi apturētu automašīnu, tā jānovieto stāvvietas režīmā “P”. Ražotāji iesaka izslēgt transportlīdzekli tieši “P” režīmā, jo tas mehāniski bloķē transmisiju un novērš nejaušas kustības. Ja motors tiek izslēgts “N” režīmā un pēc tam pārslēgts uz “P”, tas var veicināt dažu pārnesumkārbas komponentu pastiprinātu nolietošanos.
Lasi vēl: 5 galvenās kļūdas, izvēloties viedtālruni – pārbaudiet to pirms pirkuma
Gadījumos, kad automātiskais transportlīdzeklis jāvelk, var būt nepieciešams izmantot “N” pārnesumu, lai riteņi varētu brīvi griezties. Taču autovadītājiem jābūt uzmanīgiem un jāievēro ražotāja norādījumi.
Ja automātiskais transportlīdzeklis tiek vilkts “N” režīmā ilgstoši un motors ir izslēgts, var rasties nopietni pārnesumkārbas bojājumi eļļošanas trūkuma dēļ. Lai izvairītos no dārgiem remontdarbiem, ir svarīgi konsultēties ar automašīnas rokasgrāmatu vai apsvērt vilcēja izmantošanu, kas transportlīdzekli pārvieto uz platformas.