Lielākais vietējais gaļas pārstrādes uzņēmums “Forevers” sadarbībā ar pētījuma kompāniju “Norstat Latvija” veiktajā aptaujā noskaidrojis, ka populārākie grila sezonas produkti Latvijā ir vistas gaļas šašliks, cūkgaļas šašliks un dažādas cepamdesiņas. Savukārt aiz pirmā trijnieka ierindojas kupāti, jēra gaļas šašliks, kā arī burgeri, ribiņas un vistas šķiņķīši.
Vērtējot grila produkcijas patēriņu, jāatzīst, ka izvēlē vērojamas paaudžu atšķirības. Saskaņā ar aptaujas rezultātiem tādus grila produktus kā burgerus un cepamdesiņas vairāk izvēlas grilēt jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kas ļauj secināt, ka jauniešu auditorijai patīk eksperimentēt, salīdzinot ar citas paaudzes pārstāvjiem. Tikmēr cūkgaļas, tāpat kā jēra gaļas šašliku, biežāk izvēlas grilēt vecākās paaudzes pārstāvji vecumā no 40 līdz 59 gadiem. Savukārt vistas gaļas šašliks kā populārākais grila kategorijas produkts tiek minēts visās vecuma grupās.
Analizējot Latvijas iedzīvotāju gaļas grilēšanas paradumus, ir vērojamas atšķirības starp Rīgas, Pierīgas un Latvijas reģionu iedzīvotāju izvēlēm. Latvijas reģionos lielāku popularitāti iemanto cūkgaļas šašliks, it īpaši Latgalē un Zemgalē, savukārt jēra gaļai lielāka priekšroka tiek dota Latgalē un Pierīgā. Jāatzīst, ka atšķirībā no citiem reģioniem Latgales iedzīvotāji vairāk pieturas pie klasikām izvēlēm, savām maltītēm retāk izvēloties netradicionālus grila produktus, piemēram vistas šķiņķīšus un burgerus.
Informē “Forevers” īpašnieks, valdes loceklis Andrejs Ždans: “Grilam domātās produkcijas kategorija pēdējos gados ir viena no straujāk augošajām, un tas ir likumsakarīgi. Mainās gan iedzīvotāju brīvā laika pavadīšanas paradumi, gan arī pozitīvu ietekmi uz pieprasījuma pieaugumu atstāj labvēlīgie laikapstākļi. Ņemot vērā, ka grila sezona ir garāka, dažādojam grila produkcijas klāstu. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc katru gadu papildinām sortimentu. Šogad mūsu uzmanības centrā ir vistas gaļas šašlika izstrāde, vienlaikus neaizmirstot un elastīgi reaģējot uz pircēju vajadzībām pēc mazāk klasiskiem grilēšanas produktiem. Gan plašs gaļas izstrādājumu sortiments, gan jaunu produktu piedāvājums ir galvenie faktori, kas ietekmē rezultātus grilam domātās produkcijas segmentā.”
Līdz ar vistas gaļas šašliku “Forevers” sortimentā šobrīd ir vairāk nekā 10 grila produkti. Ņemot vērā grila segmentā augošo pieprasījumu ne tikai pēc tradicionāliem, bet arī alternatīviem grila produktiem, piemēram, burgeriem, ribiņām un desiņām, uzņēmuma sortiments tiek nemitīgi pilnveidots. Šogad “Forevers” klientiem ir pieejami arī tādi produkti kā Cāļa šķiņķa cīsiņi un Cāļa šķiņķa desiņas ar sieru. Kopumā pērn pārdotas 615 tonnas grilam domātās “Forevers” gaļas produkcijas, savukārt aktīvajā grila sezonā uzņēmums mēnesī saražo vidēji 63 tonnas grila produkcijas.
* Aptauja veikta 2019. gadā sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Norstat Latvija”. Tajā piedalījās vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Par “Forevers”
“Forevers” ir lielākais vietējais gaļas pārstrādes uzņēmums Latvijā, kas tirgū strādā jau vairāk nekā 22 gadus. Uzņēmuma ražotnē, ievērojot Eiropas Savienības ražošanas standartus, katru dienu tiek saražotas un iepakotas vairāk nekā 55-60 tonnas gaļas produkcijas. “Forevers” tirdzniecības tīklā šobrīd ir 90 veikali visā Latvijā, kura darbības uzturēšanā būtisks ķēdes posms ir uzņēmuma izveidotā loģistikas sistēma. Saskaņā ar Lielbritānijas pētījuma aģentūru “Euromonitor International” “Forevers” ir atzīts par Nr. 1 – pirktāko gaļas produktu zīmolu Latvijā 2017. gadā.