Kā izvēlēties izglītojošas rotaļlietas bērnam

Bērns mācās pasauli, spēlējoties. Katra vecāka uzdevums ir nodrošināt viņu ar izziņas darbības nosacījumiem. To var izdarīt, ar attīstošajām rotaļlietām. Mūsdienu bērnu veikali ir pilni ar rotaļlietu komplektiem, uz kuriem ir uzraksts “attīstošas”. Bet vai katru var saukt par vienu no tām?

Ir ļoti svarīgi, lai jaunā rotaļlieta atbilstu bērna vecumam. Daudzi vecāki, kas vēlas izaudzināt ģēniju no sava bērna, iegādājas viņam rotaļlietas, kas vienkārši neatbilst vecumam. Soli pa solim būs produktīvāk, iziet augšanas posmu, piedāvājot mazulim dažādas izklaides iespējas.

Kādas prasmes un īpašības vajadzētu attīstīt ar rotaļlietām bērniem

Radošums. Šim nolūkam piemērots plastilīns, pirkstiņu un parastās krāsas, zīmuļi, materiāli modelēšanai utt. – viss, no kura bērns var radīt savu, kvalitatīvi jaunu lietu. Viņa ideja par sevi mainās, kad viņš redz, ka viņš spēj radīt, lai arī bērnišķīgus, bet šedevrus.

Lasi arī: Problēma – “sarežģītais vecums” bērnam

Motorika. Tas jo īpaši attiecas uz mazuļiem līdz pat gadam. Viņiem patīk ņemt visu rokās, grozīt, sajust. Šajā periodā, tas ir svarīgi, ka daudziem no viņiem ir rotaļlietas, mācību taustes sajūtas – ar dažādām virsmām, atslēgām, izceltām daļām.

Intelekts. Kopā ar to attīstīsies atmiņa, uzmanība, loģika. Tur palīdzēs puzzles, prāta spēles, rotaļlietas, kuras ir nepieciešams, klasificēt un kārtot, izmantojot dažādas iespējas – krāsa, lielums, forma.

Sportiskā forma. Neaizmirstiet par sporta treniņu mazuļiem. Bumbas, ritenis, skrejriteņi – viss, kas ir saistīts ar kustību aktivitāti, būtu jābūt bērna dzīvē.

Jo vienkāršāka ir rotaļlieta, jo labāks ir bērnu attīstība

Prakse rāda, ka, jo vienkāršāk rotaļlieta, jo lietderīgāk tā ir bērnam. Nav brīnums, ka daudzi bērni ir ieinteresēti slēdzenēs, rāvējslēdzējos, atslēgās, liekot malā modes sīkrīkus. Bērni spēj pārvērst visu par izglītojošu rotaļlietu, kam mēs, pieaugušie, pat nepievēršam uzmanību. Bērnu psihologi iesaka nepirkt dārgas mantas, kas ir sarežģītas. Labāk, ja tās ir vieglākas, bet būs vairāk, un būs atšķirīgas. Ideālā gadījumā katrai rotaļai vajadzētu attīstīt vienu vai divas prasmes.

Jo mazāk rotaļlieta dara bērna vietā, jo ​​vairāk tā attīsta to. Psihologi iesaka iegādāties bērnam nevis plastmasas dzelzceļu, uz kura brīnum vilciens brauc uz akumulatora pats, radot skaļus trokšņus, bet parastu koka, lai bērns pats ar savām rokām bīda vilcienu pa sliedēm, priecīgi radot zem deguna: “čuk-čuk-čuk”

Lasi arī: Bērnu dzimšanas dienas idejas

Vai jūs kādreiz esat pamanījuši, ka, saņemot dāvanu ar lielu skaistu rotaļlietu, mazulis izrāda lielāku interesi nevis par to, bet par kastīti, kurā tā bija iesaiņota? Un tas ir dabiski: kastē var iekāpt, paslēpties, ielikt kaut ko tajā, pagrauzt vai salauzt to, beidzot.

Mēs izvēlamies rotaļlietas bērniem pēc vecuma indeksa

  • Līdz gadam. Sensorās somas ar dažādiem pildījumiem (graudaugiem, pogām, spalvām, polietilēnu, u.c.), bumbas, zvani, bungas, droši spoguļi, mīksti bloki, lelles.
  • 1-2 gadi. Piramīda, šūpošanās un ritošas lietas, spainītis un lāpstiņa, lelle un ratiņi (neatkarīgi no dzimuma), automašīnas, ksilofons, lielākas puzzles, koka krelles rindu, mežģīnes, lelles, grāmatas ar biezām lapām.
  • 3-4 gadiem. Plastilīns, papīra drošas šķēres, trenažieru komplekss, rotaļu komplekts, dizaineri, leļļu mājas, lomu spēles (kases, stūre, instrumenti u.c.), mazas lelles ar apģērbu, mozaīkas, galda spēles.
  • 5-6 gadiem. Kancelejas preces, pulksteņi, skaitīšanas apmācības spēles, alfabēta klucīši, tāfeles, matemātikas spēles, lelles, puzzles.

 

Avots: vedmochka.net

Gunta Graudiņa

COMMENTS

Leave a Comment