Nenokārtota privātā dzīve
Reālas privātās dzīves neesamība – labvēlīga augsne, lai iemīlētos abstraktā kino varonī. Sirds kāro pēc mīlestības, bet blakus nav neviena, kas to aizkustinātu un liktu sisties straujāk. Un mēs zemapziņā meklējam to, uz kuru var izgāzt neiztērēto maigumu un dāvāt tam savas jūtas. Tātad, iemīļotā vakanto vietu viegli aizņem jebkurš virtuālais vīrietis, kura izskats, žesti un mīmika ierakstās mūsu sapratnē par brīnišķīgo.
Pats interesantākais, ka tā uzvedas ne tikai jauniņās meitenes, kuras sapņo par skaistu mīlestību un meklē savu princi. Pat pieaugusi, karjeras plānā veiksmīga sieviete ar lielāko daļu neizdevušos romānu aktīvā, nav apdrošināta no iemīlēšanās kino varonī vai kinoaktierī, kurš izpildījis to vai citu lomu. Visa lieta tajā, ka kādam jāaizpilda tukšums sirdī un jānovērš no bēdīgām domām. Un ekrāna mačo, supermeni un citi harizmātiski personāži ideāli ar to lieliski tiek galā.
Par viņiem var tīksmināties jebkurā ērtā brīdī – vienkārši uzlikt disku ar mīļāko filmu vai lejupielādēt bildes no interneta un baudīt tā sabiedrību, kurš patīk. Tādā veidā mīlas slāpes remdētas un dāma var mierīgi sagaidīt to gaišo brīdi, kad viņas dzīvē uzradīsies reāls vīrietis, kuru viņa spēs iemīlēt.
Nevēlēšanās dzīvot reālā pasaulē
“Apkārt vieni vienīgi izvirtuļi, kurā tad iemīlēties?” – tā domā dažas dāmas un iet uz kino (ieslēdz televizoru, datoru, DVD). Viņas ar baudu vēro, kā uz ekrāna “īsts vīrietis” karo ar monstriem ( atklāj sarežģītus noziegumus, aplido sievietes, sasniedz virsotnes – vajadzīgo pasvītrot) un viņu sirdis līksmo: “Lūk viņš, mana romāna varonis, viņš ir ideāls, viņam nav trūkumu un kompleksu, viņš ir pelnījis manu mīlestību!”
Varētu likties, viss ir loģiski. Bet būtība slēpjas ne tajā, ka starp reālajiem vīriešiem nav to, kas pelnījuši lielu un gaišu sajūtu. Visa lieta tajā, ka mīlēt kino varoni ir viegli un patīkami- viņam nevajag pielāgoties, nevajag viņam atbilst, sekot tam, ko tu runā un dari, nav nepieciešamības strādāt pie attiecībām. Var vienkārši sapņot, bet kad apniks, izvēlēties sev jaunu mīluli un jau redzēt viņu ne sapnī, bet realitātē pārskatot filmu (seriālu), kur viņš veic sasniegumus mīlestības vārdā vai sabiedrības labad.
Šajā konkrētajā gadījumā pār dāmām valda ne tik ļoti mīlestības slāpes, cik dvēseles slinkums un nevēlēšanās atzīties sev tajā, ka aiz nenokārtotas privātās dzīves un iemīlēšanās kino varoņos stāv nemācēšana adekvāti uztvert sevi ar apkārtējo pasauli. Iedomu pasaulē ir ērti, atrašanās tajā neprasa neko, izņemot labi attīstītu fantāziju, bet realitāte diktē savus noteikumus- dažreiz skarbus un rupjus, kas ievaino “vējainu,” infantilu meiteņu dvēseles , dažādā vecumā.
Bailes saņemt atteikumu
Mīlēt kino varoņus vai aktierus samērā droši no skatu punkta, kuras jau ne reizi vien bezcerīgi (bezatbildīgi) iemīlējušās reālos cilvēkos no savas apkārtnes un tās, kuras pametuši mīļotie un vīri. Un te arī viss ir skaidrs- liktenīgais kino skaistulis neatbildēs ar atteikumu, neapvainos un pat ja uz ekrāna skūpsta citu sievieti, tā nav krāpšana, tie ir žanra likumi.
Viņš pieder visiem un nepieder nevienam, viņš ir kopējs, tātad – nekam. Kino varonis nepametīs, jo vienmēr var atkārtoti ieslēgt filmu un atkal ieraudzīt kā “mīļotais” ieskatās tev acīs (nē, viennozīmīgi, skatās viņš taču kamerā, bet iemīlējušās meitenes domā, ka skatiens domāts tikai viņām). Tas viss dod tādu stabilitātes sajūtu, drošību un neatsakāmību, kas savā ziņā apdrošina pret vilšanos un dvēseles sāpēm.
Sekošana modei
Atliek uz ekrāna parādīties kārtējam harizmātiskajam personāžam, liktenīgajam skaistulim vai cilvēkam ar nestandarta ārieni, bet ar lieliskām aktierdotībām, kā uzreiz MSL tiek apspriesta viņa personība vai viņa spēlētais varonis. Jo vairāk trokšņa, jo aktīvāk papildināts pielūdzēju armija. Viņas izveido tematiskās grupas internetā, izliek bildes , intervijas, zīmējumus.
Dāmas aktīvi demonstrē savu interesi un savu pielūgsmi, bet tas, kas piesaista visu uzmanību, kā izrādās nevar būt slikts un nekvalitatīvs. Rezultātā pat tie, kuru “jaunās zvaigznes” prezentācija apgājusi ar līkumu un tie, uz ko viņa pēc sevis neatstāja nekādu iespaidu, sāk aizdomāties: “Kādēļ visi apbrīno, bet es vēl nē? Varbūt ar mani nav kaut kas kā vajag?” To sauc par “bara sajūtu” un arī kļūst par iemīlēšanās motīvu.
Topa aktieri un megapopulāri personāži-iekāres priekšmets milzīgam daudzumam sieviešu. Pie tam pielūdzēju pamatmasa pat neaizdomājas, ka viņas iemīlas nevis konkrētā cilvēkā ar savu raksturu un ne vienmēr cienīgu rīcību, bet labi izreklamētā bildē. Dāmas vienkārši seko modei un ātri nodod savu kaisles objektu jaunā pūļa mīluļa labā.
“Dubultnieka” meklēšana
Par vēl vienu iemīlēšanās iemeslu personāžā vai aktierī bieži kļūst šī cilvēka (varoņa) līdzība tam, kuru dāma mīlējusi reālajā dzīvē, vai viņas izdomātā pievilcības ideālā. Izskata līdzība, mīmika, kustības, figūra- tas viss liek rūpīgāk ieskatīties ekrāna vīrietī un uzmanīgāk vērot viņa aktiera darbu.
Šajā gadījumā tā ir pārnešana vai aizvietošana, t.i. dāma redz uz ekrāna ne pašu aktieri vai personāžu, bet to, kuru kādreiz pazaudējusi vai arī nav atradusi vēl joprojām. Viņa iemīlas savās domās, sapņos vai atmiņās, un dažreiz tā kļūst par māniju, kaut gan citreiz dod satriecošus rezultātus. Gadās, ka sieviete saprot, ko viņa realitātē vēlas redzēt sev blakus un vai nu sāk meklēt līdzīgu vīrieti savā lokā, vai nu cenšas atjaunot savulaik pārtrauktās attiecības.
Raksta noslēgumā ļaujiet atzīmēt, ka mēs runājām tieši par iemīlēšanos, nevis par īstu mīlestību. Viennozīmīgi, arī tā mēdz būt – sieviete reizi un uz visiem laikiem atdod savu sirdi vīrietim – aktierim, viņa pēc iespējas seko visam, kas ar viņu notiek, lasa intervijas, iet uz saviesīgiem pasākumiem un attiecas pret medija personu kā pret reālu, bet pēc kaut kādiem iemesliem attālam iemīļotajam.
Tādām dāmām svarīga ir mīļotā cilvēka personība, viņas pārdzīvo, ja kaut kas nav labi ar viņu, ja viņš slimo vai zaudē lomas. Bez tam- viņas nekad neiemainīs viņu pret citu vīrieti, pat uz to, kas piedāvās viņām laimi “šeit un tagad”. Un dažreiz viņām veicas- liktenis tās savieno ar viņu elku, mīlestība kļūst abpusēja. Bet tas, kā saka, jau pavisam ir cits stāsts.
Avots: www.passion.ru