Šādu atpūtas veidu ļoti iecienījuši ģimenes cilvēki, kuri kopā ar bērniem iepērkas drēbju un apavu veikalos, iepērkas pārtikas supermārketos, lutina sevi ar visiem iespējamajiem sīkumiem (tēvi -ar gadžetiem, mātes- ar kosmētiku, bet bērni -ar visgardākajiem kārumiem), tāpat skatās filmas kinoteātros un īsina laiku kafejnīcā.
Viss iekārtojums tirdzniecības centros un supermārketos domāts tam, lai pēc iespējas vairāk patērētos, pie tam ne vienmēr vajadzīgām lietām. Mārketinga speciālisti zina daudz noslēpumu, kas iespaido pircēju zemapziņu un liek iztukšot maku. Lai nenokļūtu šādā nepatīkamā situācijā, der atcerēties par dažām ēsmām, uz kurām var uzķerties pat rūdīti skopuļi un skeptiķi.
Sarkanā kalendāra diena
Visi bez izņēmuma zina, ka atlaides- pievelk kā magnēts. Atliek tikai pamanīt preci, uz kuras plaukta rēgojas sarkana cena, kā uzreiz gribas to iegādāties – kā nu nē, vajag izmantot izdevīga pirkuma situāciju! Tieši uz to arī visbiežāk uzķeras pircēji.
Patiesībā ne vienmēr sarkana cenu zīme tiešām parāda cenas samazinājumu- to var piespraust arī tām precēm, kuras nav populāras. Pie tam pati cena nesamazinās.
Lai patiešām būtu īsto cenu lietas kursā, vajadzētu izstudēt katalogus un regulāri izskatīt cenas uz jūsu visbiežāk pirktajām precēm.
Vislabākā sula!
Augļi un dārzeņi bieži tiek izvietoti blakus ieejai zālē. Kādēļ?
Lieta tajā, ka augļi un dārzeņi, pie tam svaigi, izskatās ļoti kārdinoši. Tie priecē acis ar savām košajām krāsām..un zemapziņas līmenī liek mums nopirkt pāris kilogramus vitamīnu barības. Bet pēc tā duci citu preču, ne pašu veselīgāko.
Paši augļi un dārzeņi ne vienmēr ir simtprocentīgi svaigi- patiesībā tos labākam izskatam apsmidzina ar ūdeni, ja ne ar speciālām ķimikālijām. Tā kā jābūt uzmanīgam un jānosaka svaigumu ne tikai uz aci.
Puķu pušķi un virtenes, kas var izrotāt stendus ar augļiem,- arī viens no mārketingu speciālistu trikiem. ieraugot šādu floristikas veidojumu un sajūtot īstu ziedu aromātu, pircējs iegūs savu endorfīnu devu. Bet pēc “laimes hormona” iegūšanas būs vieglāk iztērēties uz vairums citām, ne vienmēr vajadzīgām precēm.
Dolče Vita
Saldu dzīvi grib daudzi, vismaz konditorejas un miltu izstrādājumu veidā. Īpaši apdraudēti “saldajiem kārdinājumiem” ir mazi bērni un pusaudži .
Ņemot vērā viņu psiholoģiju, mārketinga speciālisti piedāvāja supermārketu īpašniekiem izvietot stendus ar konditorijas izstrādājumiem, ceptām smalkmaizītēm un uzkodām tuvāk ieejai, bet šokolādi, košļenes un tamlīdzīgos- tieši pie kases. Bez tam konfektes un saldumus bieži izvieto zemākajos plauktos, lai mazulis varētu pamanīt viņam interesējošo kārumu un pierunāt vecākus to nopirkt.