Pateicoties izkoptajām fanošanas tradīcijām, Latvijas hokeja fani vienmēr pratuši sevi pasniegt, iedvesmojot mūsu hokejistus panākumiem un radot pret sevi cieņu pasaules hokeja arēnā. Galvenās īpašības, kas raksturo Latvijas hokeja fanus, ir uzticība, optimisms, kā arī skaļa balss, liecina mobilo sakaru operatora BITE, kas ir arī Latvijas hokeja valstsvienību lielfans, un Latvijas Hokeja federācijas (LHF) veiktais Latvijas hokeja lielfana mērījums*.
Latvijas hokeja līdzjutēji allaž ir izcēlušies starp citu valstu faniem gan savu raksturīpašību, gan ārējā izskata dēļ. Lai noskaidrotu, kāds īsti ir Latvijas hokeja fans, sākoties šā gada Pasaules čempionātam hokejā, tika veikts Latvijas hokeja lielfana mērījums.
Lai arī hokeja līdzjutēji ir dažādi, tieši ārējais izskats ir viena no spilgtākajām Latvijas hokeja fanus raksturojošajām iezīmēm. Aptaujas rezultāti liecina, ka tipiskākais hokeja fans ir raženas miesasbūves vīrietis (20%) ar bārdu (12%), Latvijas karoga krāsās nokrāsotu seju (46%), tērpies Latvijas hokeja izlases kreklā, cepurē ar vikingu ragiem, kā arī apbruņojies ar bungām (24%). Tāpat viņam raksturīga skaļa balss, turklāt iecienītākie uzmundrinājuma saukļi ir “Sarauj, sarauj!” un “Latvija, Latvija!”, bet īpašā hokeja “himna” – “Ai, jel, manu vieglu prātu”.
Katrs otrais respondents atzīst, ka Latvijas hokeja faniem raksturīga uzticība savai favorītkomandai neatkarīgi no spēļu rezultātiem. 45% norāda, ka neatņemama mūsu līdzjutēju raksturīpašība ir optimisms – pārliecība par savas komandas, piemēram, hokeja izlases, sniegumu pirms katras spēles. Savukārt katrs ceturtais uzskata, ka viņi ir ļoti izturīgi, jo spēj fanot par hokeju stundām un pat dienām ilgi – gan dodoties uz Pasaules čempionātu hokejā, gan tepat Latvijā.
“Gan pieredze, gan aptaujas dati liecina, ka mūsu fanu spējām nav robežu. Piemēram, lai noskatītos mūsu Latvijas izlases spēles, 37% aptaujāto ir gatavi pārcelt dažādus darbus un pasākumus. 15% būtu gatavi iegādāties lielāku mobilā interneta apjomu, lai sekotu līdzi hokeja aktualitātēm telefonā. Bet katrs desmitais apsvērtu iespēju iegādāties jaunu televizoru, lai Latvijas izlases spēļu laikā nav jādala ekrāns ar mājiniekiem, kā arī noorganizēt kolēģiem ballīti, lai varētu nenākt uz darbu vai atbrīvoties no tā ātrāk. Tas tikai apliecina vispārzināmo patiesību – hokejs vieno Latvijas iedzīvotājus un mūsu faniem piemīt neizsīkstošs #kopāspēks, lai atbalstītu Latvijas hokeja izlasi,” stāsta BITES vadītājs Kaspars Buls.
Nav arī noslēpums, ka būt par hokeja fanu nav vienkārši – mūsu valstsvienības spēļu skatīšanās prasa “dzelzs nervus”, jo tās bieži vien ir ļoti spraigas. Vairums jeb 45% fanu atzīst, ka spēļu laikā visspilgtākās emocijas viņos raisa brīdis, kad Latvijas hokeja izlase met “bullīšus”. Bet katram trešajam tie ir strauji un negaidīti pretinieku komandas manevri pie mūsu izlases vārtiem, kā arī strīdīgi tiesnešu lēmumi.
“To, ka aptaujas dati patiešām atbilst patiesībai, varam redzam šobrīd – gan Slovākijas ledus arēnu tribīnēs un ielās, gan fanu pulcēšanās vietās visā Latvijā. Tieši šī fanu enerģija ir palīdzējusi Latvijas hokeja valstsvienībai veiksmīgi iesākt čempionātu un palīdzēs arī aktīvi cīnīties uz ledus pat ar vissūrākajiem pretiniekiem,” tā K.Buls.
*Aptauja veikta 2019. aprīlī sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Tā īstenota interneta vidē, aptaujājot 504 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18-74 gadiem.
Par BITI:
BITE ir straujāk augošais mobilo sakaru operators Latvijā, kas jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vēlmēm un vajadzībām atbilstošus mobilo sakaru pakalpojumus. Tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10% apgrozījuma. Šobrīd jaudīgais BITES 4G internets ir pieejams jau 99% valsts iedzīvotāju.