Gandrīz trešdaļa jeb 27% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vasaras brīvdienu aktivitātēm plānojuši tērēt vairāk nekā pagājušajā gadā, liecina Ferratum Group Vasaras Barometra rezultāti. Salīdzinot pētījuma rezultātus ar identisku periodu pērn, šogad pieaudzis to skaits, kuri vasaras brīvdienu aktivitātēm tērēs vairāk nekā 800 eiro – 23%.
“Pozitīvi vērtējams, ka, plānojot savas vasaras brīvdienas, Latvijas iedzīvotāji šogad iecerējuši tām tērēt vairāk nekā pērn – tātad kopumā iedzīvotāju rocība pieaug. Turklāt, aizvien vairāk domājot par savu labsajūtu, prioritāri ieplānotas tiek finanses atpūtas un sporta aktivitātēm. Bet par rocību runājot – vairāk nekā puse vasaras brīvdienu plāniem izmantos savus iekrājumus, kamēr 40% daļēji arī no finanšu iestāžu aizdevumiem, bet 7% – daļēji finansējumu segs ar kredītkarti,” stāsta Artis Bērziņš, “Ferratum” koordinators Latvijā.
Saskaņā ar aptaujas rezultātiem vislielākie izdevumi iecerēti personiskās/ģimenes atpūtas un sporta aktivitātēm (40%). Turklāt, salīdzinot ar identisku periodu pērn, šogad to iedzīvotāju skaits, kuri šai pozīcijai atvēlēs vislielāko naudas summu, teju dubultojies.
Kā otra aktivitāte vasaras brīvdienās, kurai aptaujātie iedzīvotāji iecerējuši atvēlēt lielākās finanses, ir Latvijas apceļošana (35%). Bet, runājot tieši par ceļojumiem kopumā un finanšu apmēru, puse aptaujāto norāda, ka vasaras brīvdienās plānojuši tērēt 20% apmērā no sava budžeta.
Salīdzinot aptaujas rezultātus ar pērnā gada identisku periodu, pieaudzis arī to iedzīvotāju skaits, kuri gatavi par vienu nakti viesnīcā maksāt vairāk. Proti, par 7% samazinājies to respondentu skaits, kuri gatavi maksāt mazāk par 50 eiro, bet par 5% palielinājies to skaits, kuri būtu gatavi maksāt līdz 100 eiro.
Savukārt, aplūkojot “Ferratum Group” datus par visām 17 valstīm, kurās veikts Vasaras barometra pētījums, kopumā aptaujātie visvairāk naudas būtu gatavi tērēt iekšzemes ceļojumiem (15% no budžeta), personiskās/ģimenes atpūtas aktivitātēm (12% no budžeta) un vasaras aktivitātēm, piemēram, došanās uz pludmalēm, sarīkojumiem un maltīšu ieturēšana restorānos (12% no budžeta).
Interesanti, ka, respondenti no Apvienotās Karalistes bija vienīgie, kuri šī pētījuma ietvaros augstu vērtēja modi, atzīmējot, ka lielākā daļa naudas vasaras periodā tiks atvēlēta vasaras apģērbam. Savukārt Norvēģija un Dānija ir vienīgās valstis, kurās ceļošana uz ārzemēm minēta kā aktivitāte, kurai tiks atvēlēta vislielākā naudas summa.
Ar “Ferratum Group” Vasaras barometru iespējams iepazīties šeit: “www.ferratumbarometer.com/lv”.
Par Ferratum Vasaras barometru
Kopš 2014.gada “Ferratum” grupa ir lūgusi saviem klientiem dalīties ar viņu tērēšanas paradumiem. Aptauja tiek veikta divas reizes gadā – vienu reizi Eiropas vasaras brīvdienās un tieši pirms Ziemassvētkiem. Tās mērķis ir pārskatīt klientu tērēšanas uzvedību brīvdienās, kāda veida pirkumi tiek veikti un to, kā tēriņi atšķiras starp dažādām 17 valstīm. Ferratum Latvija ir daļa no astotās vasaras brīvdienu barometra aptaujas. Latvijas aptaujā piedalījās 4671 respondents no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 61 gadam. Aptauja norisinājās no šā gada 26. aprīļa līdz 10.maijam.
Par Ferratum grupu
“Ferratum Group” ir starptautiska kompānija, kas izsniedz īstermiņa aizdevumus un patēriņa kredītus internetā, kā arī kredītus maziem un vidējiem uzņēmumiem. Pieteikties aizdevumam un noslēgt aizdevuma līgumu iespējams attālināti. Ferratum dibināta 2005.gadā, tās galvenais birojs atrodas Helsinkos, Somijā. “Ferratum” ir strauji paplašinājusies un šobrīd darbojas 25 valstīs visā Eiropā, Āfrikā, Dienvidamerikā, Ziemeļamerikā un Āzijas un Klusā okeāna reģionā.