Pētījums: Katrs piektais patērētājs Latvijā ir iegādājies preces vai pakalpojumus influenceru ietekmē

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs jeb 17% ir iegādājušies produktu vai pakalpojumu pēc sociālo tīklu infuenceru ieteikuma, bet gandrīz trešdaļa (27%) aptaujāto atzīst, ka viņiem ir bijis kārdinājums nopirkt reklamēto preci, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Rīga un kompānijas Norstat Latvija veiktais pētījums.

Aptauja arī atklāj, ka visbiežāk sekotāji pēc influenceru ieteikuma iegādājas tehnoloģiskās ierīces (29%), kā arī dekoratīvo kosmētiku un matu kopšanās produktus (24%). Savukārt 22% aptaujāto norāda, ka ir apmeklējuši pasākumus un citas influenceru ieteiktās izklaides. Vismazāko atsaucību sekotāju vidū ir guvuši influenceru aicinājumi iegādāties apdrošināšanu un mākslas priekšmetus, kā arī viņu reklamētās izglītības iespējas.

“Sociālo tīklu influenceri atsevišķās auditorijās ir kļuvuši par nozīmīgiem viedokļu līderiem, tādēļ arvien aktuālāks kļūst jautājums par viņu piedāvātās informācijas un sekotāju skaita ticamību. Lai palīdzētu ieviest skaidrību šajā jomā, Golin Rīga, vadoties pēc starptautiskas, Golin Global uz datiem balstītas pieejas Accelerators of Relevance, kopā ar sadarbības partneriem Hype Auditor un Norstat izveidoja pirmo Latvijas Golin Accelerators of Relevance Indeksu 2018,“ stāsta Golin Rīga influenceru projektu vadītājs Deniss Ševeļovs.

Būtiski, ka Golin Rīga un sadarbības partneru veidotajā indeksā līdztekus izmantotas trīs metodes – starptautiska metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei, sabiedrisks pētījums, kurā apkopotas 1600 iedzīvotāju domas, kā arī influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais Instagram analītikas uzņēmums Hype Auditor.

Latvijas ietekmīgāko influenceru apbalvošanas ceremonija paredzēta šī gada 7. decembrī plkst. 19.00. Pasākuma apmeklētājiem tiks paziņoti sfēru un kategoriju līderi.

Plašsaziņas līdzekļu ievērībai!

Masu mediju pārstāvji ir laipni aicināti apmeklēt Golin Rīga organizēto semināru par influenceru mārketinga aktualitātēm šī gada 7. decembrī BOLD Concept Store (adrese: Tērbatas ielā 45A). Reģistrācija no plkst. 9.30, sākums plkst. 10.00. Seminārs ir ieplānots līdz plkst. 12.00, un dalība tajā ir bezmaksas.

Seminārā piedalīsies:

• Evija Bērziņa un Deniss Ševeļovs, Golin Rīga: “Kā atlasīt influencerus un tos padarīt par kampaņas akseleratoriem”

• Anastasia Shtokolova, HypeAuditor: “Influencer marketing without the proper checks and transparency will not work”

• Eva Kieperszo un Jānis Romanovs, Norstat: “Norstat Latvija influenceru uztveres pētījums Baltijā: B2B un B2C segmenti”

Tās pašas dienas vakarā plašsaziņas līdzekļu pārstāvji ir aicināti uz pirmo Golin Accelerators of Relevance Indeksa 2018 apbalvošanas ceremoniju, kas notiks BOLD Concept Store. Ieeja pasākumā paredzēta sākot no plkst. 19.00, bet ceremonija sāksies plkst. 19.30. Lūdzu apstiprināt savu dalību uz abiem pasākumiem, rakstot uz [email protected] vai zvanot uz +371 29691406 līdz 5. decembrim.

Par sabiedrisko attiecību aģentūru Golin

Golin ir progresīva sabiedrisko attiecību aģentūra, kas apvieno uz datiem balstītus radošos risinājumus ar lielisku klientu servisa pieredzi, lai sasniegtu maksimālu rezultātu. Golin ar lepnumu atgriež sabiedriskās attiecības laikā, kad nopelnīt uzmanību ir vitāli svarīgi katram uzņēmumam un zīmolam. Pašlaik Golin ir 50 biroji visā pasaulē, 1700 darbinieku un vairāk kā 60 gadu pieredze.

Par Instagram auditoru kompāniju HypeAuditor

HypeAuditor ir Instagram analītikas rīks, kas palīdz aizsargāt influenceru mārketinga autentiskumu. Izmantojot mašīnmācīšanos, iespējams noteikt uzvedības modeļus un identificēt viltus sekotājus un iesaisti. HypeAuditor piedāvā lietotājiem influenceru auditorijas reālo iesaisti, sasniedzamību un demogrāfiskos datus.

Par tirgus izpētes uzņēmumu Norstat

Norstat Latvija ietilpst Norstat grupā, kas ir viens no vadošajiem datu vākšanas un izpētes uzņēmumiem Eiropā un specializējas datu ieguvē un apkopošanā. Ar tiešsaites paneļu palīdzību uzņēmums var palīdzēt sasniegt 650 000 respondentu 18 Eiropas valstīs un iegūt uzticamus un kvalitatīvus datus. Norstat ir ESOMAR biedrs un darbojas atbilstoši nozares standartiem.

Leave a Comment