Vai drīkst aizmigt pie ieslēgta televizora? 7 mīti un patiesība par miegu

miegs

Mīts: Tu brīvdienās vari atgūt zaudētās miega stundas

Patiesība: Diemžēl tas nav iespējams. Pētījums Hārvardā atklāja, ka divu nedēļu laikā, darba dienās guļot sešas stundas dienā, bet brīvdienās 10 stundas dienā, šīs papildu stundas nepalīdz uzlabot tavu reakciju vai koncentrēšanās spēju. Pie tam, aizgulēšanās liek nojukt tavam iekšējam bioloģiskajam pulkstenim, kas var novest pie aptaukošanās, diabēta un sirds slimībām.

Mīts: Tev diennaktī ir nepieciešamas 8 stundas miega
Jaunākie pētījumi rāda, ka nepieciešamais miega daudzums katram cilvēkam atšķiras, un galvenais, lai nākamajā dienā jūties enerģisks nevis noguris. Daži pat visu savu pieaugušā cilvēka dzīvi labi jūtas vien ar 6,5 stundām miega.

Mīts: Ja dažas naktis tev ir bijis slikts un traucēts miegs, tev jau ir klīnisks bezmiegs.

Patiesība: Gandrīz ikvienam ir naktis, kad nevar pagulēt. Taču, ja tu vienmēr esi noguris par spīti pietiekami daudz miegam vai arī ja bezmiegs ir vairāk nakšu nekā normāla izgulēšanās, tās ir zīmes, ka tev nepieciešama profesionāla palīdzība.

Lasi arī: Ko darīt, ja tev nenāk miegs – pētījuma rezultāti tevi pārsteigs

Mīts: “Kofeīns neietekmē manu miegu!”

Patiesība: Tu neesi imūns pret kofeīna ietekmi. Neviens nav. Pat ja tu itin viegli vari aizmigt pēc pāris kafijas krūzēm, kofeīns patur tevi vieglākās miega fāzēs. Miega pētījumu laikā, elektrokardiogrammā ir redzamas atšķirības jau no tikai vienas kafijas krūzītes.

Mīts: Alkohols palīdz labāk izgulēties
Patiesība: Cilvēki bieži vien izmanto alkoholu, lai aizmigtu, bet tas tā nestrādā. Mēriņš, lai atslābinātos pirms miega var palīdzēt ātrāk iemigt, bet pētījumi rāda, ka tu biežāk pamodīsies un mazāk nonāksi REM jeb dziļajā miega fāzē, kura ir nepieciešama, lai justos atpūties.

Mīts: Vecākiem cilvēkiem vajag mazāk miega nekā jaunajiem
Patiesība: Daudzi vecāki cilvēki domā, ka viņiem vajag mazāk miega, bet lielākajā daļā gadījumu tā nav taisnība. Viņi naktīs varbūt mazāk guļ, bet tas ir tāpēc, ka daudzi no viņiem pa dienu neieplānoti snauž. Ja papēta viņu miegu 24 stundu garumā, lielākā daļa no viņiem tik un tā guļ tikpat, cik jaunāki cilvēki.

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

Leave a Comment