100 gados ne tikai mainījusies Latvija, bet arī valstī pieejamie produkti, receptes, ēšanas kultūra. Pēc AS Santa Maria vērojumiem aizvadītajos gados pēc Latvijas neatkarības atgūšanas šis process noticis īpaši strauji, ko veicināja brīvā ekonomika, jaunās iespējas ceļot, gūt studiju, darba pieredzi ārzemēs, turienes ģimenēs un restorānos, kā arī pie mums dzīvot un gatavot visdažādāko pasaules valstu pārstāvjiem.
“Svinot Latvijas simtgadi, tiek rīkotas gan dažādas svinīgas pusdienas pasākumos, gan klāti galdi šaurākā ģimenes lokā. Ja palūkojamies, kas tiek likts uz galda, tad daudzu produktu Latvijā nebija ne tikai pirms 100 gadiem, bet vēl pat pirms dažiem gadiem. Brīvā ekonomika Latvijā veicinājusi, ka salīdzinoši īsā laikā vietējie patērētāji strauji ir bagātinājuši savu ēdienkarti ar dažādiem dārzeņiem, augļiem, garšvielām, kurus pazīst visā pasaulē. Jā vēl pirms 30 gadiem garšvielas bija deficīts, katrā Latvijas virtuvē ēdienu pamatā bagātināja ar sāli, viena veida pipariem un lauru lapām, tad šodien ir pieejamas desmitiem dažādas garšvielas – baziliks, karijs, rozmarīns, timiāns, safrāns u.c. Garšvielu un citu jaunu produktu pieejamības dēļ īpaši populāra kļuvusi Vidusjūras virtuve, tāpat savu vietu atradusi Āzijas, Indijas, Meksikas un Dienvidamerikas virtuve. Izejvielas ir plaši pieejamas, receptes vairs nepārraksta ar roku, atstājot nākamajai paaudzei, bet gan meklē internetā,” izmaiņas Latvijas virtuvē komentē AS Santa Maria mārketinga vadītāja Baltijas valstīs Inga Auziņa.
Internetā ēst gatavotāji šogad visvairāk meklē, kā pagatavot “Cēzara salātus ar grilētu vistu un parmezānu”, liecina AS Santa Maria mājaslapas www.santamariaworld.com/lv pārskats. Salīdzinājumam Inga Auziņa atgādina, ka šos pasaulē tik populāros salātus Latvija iepazina salīdzinoši nesen, jo nebija pieejami romiešu salāti, parmezāna siers, kokteiļtomāti, baltvīna etiķis, attiecīgās garšvielas. Tāpat meklējumos internetā pieprasīta ir Tom Kha zupa, kas iecienīta Āzijas reģionā, un arī tās pagatavošanai nepieciešami agrāk nepieejamie produkti. Ne mazāk populārs ir Meksikas virtuvei raksturīgais un ātri pagatavojamais Tako ar malto gaļu. “Dienas ritms ir straujš un redzam, ka saimnieces vēlas gatavot ātri, garšīgi un reizē meklē jaunas receptes, lai dažādotu ikdienas maltīti. Cik dažādi esam mēs, tā atšķiras arī vajadzības ēst gatavošanā, bet iespējas šajā jomā Latvijā kļuvušas tik plašas, kā nekad agrāk!” pieredzē dalās AS Santa Maria mārketinga vadītāja Baltijas valstīs Inga Auziņa.
Paulig grupas Paulig Foods divīzija ar 850 darbiniekiem 13 dažādās valstīs un produkcijas pārdošanu 34 valstīs, ir starptautisks, vērā ņemams tirgus spēlētājs. Paulig Foods divīzijas zīmoli Santa Maria, Risenta un Gold & Green piedāvā dažādus pasaulē pazīstamus etnisko ēdienu konceptus, garšvielas un dabīgus, veselīgus pārtikas produktus. Paulig Foods divīzijas neto pārdošanas apjoms ir 350 miljoni EUR gadā (2017).