Aptauja: Apmeklējot ātrās ēdināšanas iestādes, latvieši vismazāk pievērš uzmanību ēdienkartes daudzveidībai un citu ieteikumiem

Vērtējot kritērijus, kas klientiem svarīgi, apmeklējot ātrās ēdināšanas uzņēmumus, Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka vismazāk uzmanību pievērš piedāvātajai bērnu ēdienkartei (20%), atsauksmēm (19%), kas saņemtas no citiem, un iestādes attieksmei pret klientu (6%). Tā noskaidrots ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktajā aptaujā par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas tirgus tendencēm Baltijas valstīs.

Lietuviešiem nesvarīga ir informācija par produktu pagatavošanā izmantojamo izejvielu izcelsmi (24%), kā arī, līdzīgi kā latviešiem, piedāvātās bērnu ēdienkartes daudzveidība (23%) un citu atsauksmes par ēdināšanas iestādi (16%).

Igauņi savukārt par nesvarīgu uzskata bērnu ēdienkartes piedāvājumu (39%), atsauksmes par iestādi (23%) un informāciju par produkta pagatavošanā izmantojamām sastāvdaļām (17%).

Svarīgākais kritērijs Baltijā – sanitāro normu ievērošana

Kā būtiskākie kritēriji par labu vienas vai otras ātrās ēdināšanas iestādes apmeklēšanai Latvijā iezīmējušies sanitāro normu ievērošana (92%), ēdiena garša (92%) un pieejama cena (87%). Lietuvā sanitāro normu ievērošanu uzņēmumā kā būtiskāko kritēriju atzīmē 92% lietuviešu, ēdiena garša ietekmē 91% respondenta izvēli, bet cena svarīga 87% iedzīvotāju. Igaunijā garšu kā svarīgāko izvēles kritēriju norāda 91% aptaujāto respondentu, kam seko sanitāro normu ievērošana (90%) un izejvielu kvalitāte (79%)*.

Ātrās ēdināšanas iestādi izvēlamies atbilstoši dažādām dzīves situācijām

Novērtējot 13 ātrās ēdināšanas iestādes un iemeslus, kādos gadījumos klienti tās apmeklē, 29% Latvijas respondentu atzīst, ka ātrai izsalkuma remdēšanai izvēlas “Hesburger”, savukārt laika pavadīšanai ar draugiem (29%) vai vakariņām ar ģimeni (21%) izvēlas “Čili Picu”. Brokastis latvieši visbiežāk izvēlas iegādāties “Circle K” (7%).

Līdzīgi kā latvieši, arī lietuvieši “ātri” paēst dodas uz “Hesburger” (27%) vai “McDonald’s” (22%), bet laika pavadīšanai ar draugiem (19%) vai ģimenes maltītei ārpus mājām (16%) izvēlas “Čili”.

No 7 Igaunijā aptaujā iekļautajiem ātrās ēdināšanas uzņēmumiem, “Circle K” (28%), un “Hesburger” atzīti kā top vietas ātra izsalkuma remdēšanai, 23% aptaujāto arī brokastis ietur “Circle K”, taču laika pavadīšanai ar draugiem (20%) vai ēdienreizei ārpus mājām ar ģimeni (20%) izvēlas “Chopsticks”.

Esot ceļā, bērni visbiežāk ierosina “pieturēt” pēc ātrajām uzkodām

Ceļojot pa Latviju, 67% aptaujas respondentu norāda, ka ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos. Visbiežāk “pieturēt” kādā no ātrās ēdināšanas uzņēmumiem ierosina līdzbraucēji nevis pats autovadītājs, turklāt 46% gadījumu šāda vēlme izskan no bērniem.

Arī igauņi un lietuvieši, atrodoties ceļā, maltīti ātrās ēdināšanas restorānos ietur līdzbraucēju mudināti, bērni šādu vēlmi izsaka 42% gadījumu.

*iespējami vairāki atbilžu varianti

Par aptauju

“Hesburger” aptauja veikta sadarbībā ar sociālo pētījumu centru “Socio Uuringukeskus”, lai noskaidrotu pašreizējās ātrās ēdināšanas nozares tendences. Aptauja veikta 2018. gada rudenī, aptaujājot 1000 Latvijas, 1000 Lietuvas un 1000 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

Par “Hesburger”

“Hesburger” savu darbību sāka 1966. gadā, kad Naantali pilsētā atvēra pirmo grila kiosku. Pirmais ātrās ēdināšanas restorāns ar nosaukumu „Hesburger” tika atvērts 1980. gadā Turku, uzņēmumam pakāpeniski iekarojot stabilas tirgus pozīcijas pašu mājās, kā arī tuvākajos kaimiņu reģionos. Šobrīd „Hesburger” vada 474 restorānus 9 valstīs, uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 6700.

Leave a Comment