Griķu diēta: Iedarbīga un ēd, cik gribi; Lūk šīs diētas triki un padomi

Kā pagatavot griķu putru diētas periodam

Lai ievērotu griķu diētu, nepietiek vienkārši pierastajā veidā izvārīt griķu putru. Pirmkārt, jāizvēlas pareizi putraimi – pēc iespējas dabīgāki, mazāk apstrādāti, “dzīvi”.

Nomazgātus putraimus pārlej ar karstu ūdenī (vārīt nevajag) un ļaut trīs četras stundas uzbriest, var arī atstāt uz nakti. Iegūto putru jāēd visas dienas laikā – apēstā daudzums nav ierobežots.

 

Griķu diētas noteikumi

Pats galvenais noteikums – putrai nedrīkst pievienot sviestu, sāli vai jebkādas citas garšvielas vai papildinājumus.

Papildus griķu putrai drīkst dzert liesu kefīru, bet ne vairāk kā vienu litru diennaktī.

Negāzētu ūdeni drīkst dzert jebkurā daudzumā, zaļo tēju – vienu divas tasītes dienā.

Tāpat katru dienu drīkst apēst pāris ābolus un nedaudz liesa biezpiena.

Pēdējā ēdienreize ieturama ne vēlāk kā četras stundas pirms gulētiešanas. Pieļaujamais gardēdības maksimums – pusglāze netrekna kefīra stundu pirms gulētiešanas.

Griķu diētu drīkst atkārtot tikai mēnesi pēc pirmā kursa veiksmīgas pabeigšanas.

 

Griķu diētas plusi

Viens no griķu diētas lielākajiem plusiem – drīksti sevi neierobežot apēstā ēdiena daudzuma ziņā – drīkst ēst, cik reizes dienā vien vēlies, tāpēc nemocīs pastāvīga bada sajūta.

Griķu ēšana labvēlīgi ietekmē ne tikai figūru, bet arī ādas stāvokli.

Vēl viens acīmredzams pluss – ātra atvadīšanās no liekā svara, tāpēc diēta lieliski noderēs, ja ātri jāatgūst forma pirms atvaļinājuma.

Griķu diēta ir efektīvs organisma detoksikācijas veids. Pietiks ar vienu nedēļu, lai sajustu vieglumu un spēku pieplūdumu. Tomēr jāatceras, ka jebkurai monodiētai jātiek strikti ievērotai tā nedrīkst būt ilgāka par pāris nedēļām.

 

Griķu diēta: trūkumi

Viens no acīmredzamajiem šīs diētas trūkumiem ir vienveidīgums un ilgums. Pārtikt tikai un vienīgi no griķu putras divas nedēļas patiešām nav viegli, turklāt ir arī vairāki apstākļi, kuru dēļ šādu diētu ievērot nedrīkst.

Vēl viens trūkums ir visu garšvielu un piedevu, tostarp sāls un cukura, pilnīga izslēgšana no ēdienkartes. Diētas ārsti neatbalsta šo vielu pilnīgu izslēgšanu no ēdienkartes.

Vēl jāņem vērā: ja divu nedēļu laikā sasniegtais rezultāts tomēr neapmierina, atkārtot to varēs ne ātrāk kā 30 dienas pēc atgriešanās pie pilnvērtīga uztura.

Lasi arī: Ideāla kefīra diēta mīnus 4-6kg

Kas nedrīkst ķerties pie griķu diētas

Vienveidīgs uzturs neapšaubāmi ietekmē organismu, tāpēc tiem, kas zina, ka veselība nav ideālā kārtībā, vispirms obligāti jākonsultējas ar ārstu. Ideālajā gadījumā stingru diētu nevajadzētu ievērot ilgāku laiku, bet gan ieviest atslodzes dienas – tā tiksi pie viegluma sajūtas, neriskējot kaitēt organismam.

Griķu diēta nav atļauta kuņģa-zarnu traktu slimību gadījumā, piemēram, gastrīta un kuņģa čūlas slimniekiem.

Tāpat skaidrs, ka no tik drastiskām svara kontroles metodēm jāatsakās grūtniecēm un zīdītājām. Arī diabēta pacientiem vajadzētu pārdomāt kādu citu diētu, jo griķu lietošanas laikā asinīs krasi pazeminās glikozes līmenis.

 

Arī interesanti: Olu diēta: kā ātri nomest lieko svaru – 3 kilogrami 3 dienās! SPIED ŠEIT, lai uzzinātu!

Avots:

aLA

loading...

Leave a Comment