Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskolai (IZV) tuvojas pirmais izlaidums, kurā skolu absolvēs 24 jaunieši, raksta laikraksts Latvijas avīze un portāls la.lv.
Pirms izlaiduma sarunājos ar pieciem no viņiem: balvēnieti Robertu Pavlovski, smiltenieti Robertu Dobeli, rīdzinieci Rebeku Annu Līpiņu, ogrēnieti Ievu Žubi un valmierieti Renāti Karjavčenko.
Visi viņi stāsta, ka IZV izvēlējās tāpēc, ka skolās, kur mācījās iepriekš, viņiem bieži bijis garlaicīgi un dažkārt skolotāji paši mudinājuši meklēt izglītības iestādi, kur būs iespējams mācīties augstākā līmenī. Daži pedagogi pat ieteikuši tieši IZV, neraugoties uz to, ka tobrīd tā tikko bija izveidota: bija reklāma, bet reālas pieredzes par mācībām šādā skolā nevienam nebija. Piemēram, Robertam, kurš iepriekš mācījies Smiltenes Valsts ģimnāzijā, kāda skolotāja atzinusies, ka viņai nav laika, ko veltīt izcilniekiem, jo jāpievēršas “vidējam līmenim” un tiem, kam mācībās neveicas. Ieva, kura iepriekš mācījās Ogres 1. vidusskolā, piebilst: ja mācies kopā ar jauniešiem, kuriem ir līdzīgs zināšanu līmenis un kurus vairāk interesē mācības nevis izklaides, laiks skolā tiek pavadīts daudz lietderīgāk.
Rebeka smej, ka gaidījusi: viņas klasesbiedri būs tipiski, nedraudzīgi nūģi, taču patiesībā tā nemaz nav. Jā, IZV mācās kopumā introvertāki jaunieši nekā citviet, tomēr “izrādījās, ka varam būt saliedēti, komunikabli un draudzīgi”. Nav arī tā, ka IZV skolēnus interesē tikai mācības. Piemēram, skolēni paši lūguši skolas vadībai, lai izveido arī skolas kori.
Bet vai nav tā, ka tieši šajā skolā skolēni asi konkurē savā starpā, jo viņi vairs nav gudrākie klasē, apkārt ir daudz gudro? IZV topošie absolventi atbild, ka klases audzinātājs jau pašā sākumā skaidrojis, ka viņiem jābūt komandai, un tā jaunieši arī jūtas. Turklāt visi nav vienādi gudri: katram ir savas stiprās puses; kāds sevi labāk pierāda vienā mācību priekšmetā, bet cits otrā. Skolēni sapratuši, ka daudz var mācīties arī cits no cita.
Roberts Pavlovskis piebilst: “Esam pirmais šīs skolas izlaidums, un mums ir liela atbildība: ar centralizēto eksāmenu rezultātiem pierādīt, ka šī skola tiešām ir augstā līmenī. Tāpēc nekonkurējam savā starpā, bet gan ar skolēniem no citām labākajām Latvijas skolām.”
Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk