Vasara ir pašā plaukumā, un tas nozīmē, ka apkārt ir daudz krāšņu vietu un dabas skatu, ko iemūžināt. Iedrošinot gan jaunos, gan pieredzējušos fotogrāfus parādīt savu radošumu un pārsteigt citus ar neparastiem attēliem, tehnoloģiju uzņēmums Huawei izsludinājis InFocus mobilās fotogrāfijas konkursu. Lai iedvesmotu konkursa dalībniekus, Huawei uzrunāja dabas fotogrāfu Kārli Buškevicu (Instagram konts: @yourlifevibe) un lūdza viņam dalīties pāris fotografēšanas padomos.
Kārlis uzskata, ka laba attēla uzņemšanai nepieciešams ne vien radošums un fantāzija, bet arī spēja pieturēties pie konkrētiem fotografēšanas likumiem. Viņaprāt, ļoti svarīgi ir tas, ka attēlam ir noteikts fokusa mērķis jeb fokusa punkts. “Ja runa ir par dabas bildi, noteikti jāievēro princips par taisnu horizontu, lai bilde izdotos veiksmīga. Arī gaisma ir svarīga un ekspozīcijai jābūt balansā, kas nozīmē, ka ēnas nevar būt par tumšu un gaišās vietas nevar būt par gaišu.”
Lai atrastu pareizo gaismu fotografējot, Kārlim ir samērā vienkāršs ieteikums: “Vislabākā gaisma ir tā, kas ir saulei rietot vai saulei lecot. Ja mēģināsiet uzņemt bildi dienas laikā, fotografējamais objekts izskatīsies plakans un neizcelsies uz pārējā fona. Tāpēc tajā dienas laikā, kad saule ir tuvāk pie zemes, jāatvēl laiks un jādodas fotografēt – tieši tad visi objekti izgaismojas un ieēnojas vislabāk.”
Arī fotografēšanas entuziastiem savu talantu iespējams nodot profesionāļu vērtējumam, jo Huawei viņus visus aicina un iedrošina piedalīties “Huawei InFocus Awards” mobilās fotogrāfijas konkursā. Dalībnieki var iesniegt savu darbu sešās kategorijās – #Emotion Tag, Sejas (Faces), Sveika, dzīve! (Hello, Life!), Stāstu režģis (Storyboard), Atklāj pasauli (Going the Distance), kā arī kategorijā, kas veltīta videoformāta darbiem – Dzīvo šeit un tagad (Life Now). Visas konkursam iesniegtās fotogrāfijas tiks publicētas konkursa tīmekļa vietnē un tieši interneta lietotāji būs tie, kas noteiks favorītbildes, kuras konkursa noslēgumā vērtēs profesionāla žūrija.
Protams, lai fotogrāfija tiktu pamanīta un izceltos starp visām pārējām, jāpiedomā gan pie fotogrāfijas koncepta un stāsta, gan pie fotografējamā objekta. Kārlis Buškevics uzskata, ka fotografēšanas māksla katram ir dažāda, taču galvenais ir tas, kas redzams attēlā: “Ir jāspēj notver tas unikālais, ko ikdienā neredzam vai nepaspējam noķert. Ja izdodas ko šādu iemūžināt, attēls noteikti izcelsies uz pārējo fona.”
Lai motivētu fotogrāfus piedalīties konkursā, Huawei sagatavojis īpaši iespaidīgu balvu fondu – Grand Prix ieguvējs savā īpašumā saņems Huawei MateBook 13 klēpjdatoru, Watch GT viedpulksteni, 10 000 eiro naudas balvu un $250 vērtu e-kuponu no Trip Advisor. Arī godalgoto vietu ieguvēji katrā kategorijā iegūs ne mazāk vērtīgas naudas balvas un produktus no Huawei.
Plašāka informācija un reģistrācijas forma pieejama Huawei mājaslapā: https://campaign.consumer.huawei.com/infocusawards/eu/
Par Huawei Consumer BG:
Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā ir izveidoti 14 pētniecības un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa vienībām, kas aptver viedtālruņus, datorus un planšetdatorus, valkājamās ierīces un mākoņpakalpojumus. Huawei globālais tīkls ir veidots, balstoties uz gandrīz 30 gadu ilgu pieredzi telekomunikāciju nozarē veicinot jaunākos tehnoloģiskos sasniegumus, kas veltīti patērētājiem visā pasaulē.